Nie ma co do tego wątpliwości – Instagram to miejsce, w którym warto być, jeśli chcesz napędzać handel elektroniczny i rejestrować sprzedaż. Na platformie jest ponad miliard aktywnych kont, a 800 MILIONÓW z nich śledzi co najmniej jedną firmę na Instagramie. To OGROMNA potencjalna publiczność, dzięki czemu sprzedaż e-commerce na Instagramie jest potężnym narzędziem dla firm detalicznych.

W rzeczywistości Instagram ma jedną z najwyższych średnich wartości zamówień wśród sieci społecznościowych, według badania platformy e-commerce Nosto .

sprzedaż na instagramie

Prawie siedemdziesiąt procent amerykańskich marketerów używa Instagrama do celów marketingowych – a wielu używa go do promocji sklepu internetowego. Aby jeszcze bardziej ułatwić e-commerce na Instagramie, platforma regularnie dodaje funkcje, takie jak posty do kupienia i testuje płatności na Instagramie.  

Sprzedaż na instagramie 4 skuteczne sposoby.

1. Spraw, aby Twoje posty na Instagramie były dostępne do zakupów

Przed wprowadzeniem postów do kupowania sprzedawcy na Instagramie musieli polegać na silnym wezwaniu do działania w swoim podpisie, aby kierować kupujących ostatecznie do ich strony internetowej.

Jak widać, zawierały wezwanie do działania „kup nowy link do kolekcji w biografii”. Oznacza to, że ludzie muszą przejść do profilu i wyszukać dany post (który, zanim zobaczą, że może znajdować się dość daleko na liście), kliknąć adres URL w biografii, aby wyświetlić produkt. Dodatkowe kroki mogą zniechęcić niektóre osoby do kontynuowania zakupu.

Jeśli po prostu zmieniasz adres URL swojego profilu, aby promować inny produkt, utrudnia to osobom, które właśnie widzą Twój stary post, znalezienie tego produktu w Twojej witrynie. 

Teraz możesz oznaczać produkty bezpośrednio w swoim poście na Instagramie. Użytkownicy mogą kliknąć oznaczony produkt, dowiedzieć się o nim więcej i przejść do bezpośredniej strony w Twojej witrynie.

Jedną z marek korzystających z tej funkcji jest Magnolia Boutique .

e-commerce instagram

Gdy zobaczysz ich posty w kanale, w lewym dolnym rogu posta pojawi się znak torby, wskazujący, że produkty zostały oznaczone w poście.

Ich obserwatorzy po prostu dotknij zdjęcia raz, aby zobaczyć wszystkie oznaczone produkty.

sprzedaz na instagram

Mogą kliknąć tagi, aby dowiedzieć się więcej o produktach. Mogą też kliknąć przycisk „Wyświetl w witrynie”, aby przejść do strony docelowej produktu.

2. Twórz historie na Instagramie, które można kupić

Od czasu ich wprowadzenia, Instagram Stories stały się bardzo popularne. Każdego dnia 500 milionów użytkowników korzysta z Instagram Stories, a 50% kont biznesowych na Instagramie udostępnia co najmniej jedną Story miesięcznie. Możesz także oznaczać produkty w swoich relacjach, tak jak w postach, które można kupić.

sprzedaz na instagramie strategia

Korzystanie z historii z możliwością zakupów na Instagramie

Najlepszym sposobem, w jaki sklepy e-commerce mogą wykorzystać Instagram Stories, w których można zrobić zakupy, jest promowanie ofert. Ponieważ historie trwają tylko 24 godziny, mogą działać bardzo dobrze w przypadku ofert ograniczonych czasowo.

Zrób więc najwyższej jakości zdjęcie lub film przedstawiający swój produkt w akcji, prześlij go jako historię na Instagram, a następnie oznacz produkty na zdjęciu za pomocą naklejki produktu. Aby ta opcja naklejek / historii do kupienia była dostępna, należy już skonfigurować swój sklep i katalog online za pomocą platformy takiej jak BigCommerce.

Możesz także dodać naklejkę odliczania wraz z naklejką produktu, aby Twoja historia była bardziej wciągająca. Ludzie mogą zasubskrybować minutnik i powiadomi ich, gdy czas się skończy. Możesz więc ustawić licznik czasu na 1 godzinę przed zakończeniem oferty. To niedobór w akcji!

3. Pielęgnuj obserwujących dzięki zawartości bloga i wiadomości e-mail

Tylko niewielki procent Twoich obserwujących na Instagramie dokona zakupu, gdy tylko odkryją Twoje konto. Większość będzie chciała później od Ciebie kupować. Może to być spowodowane tym, że nie potrzebują od razu produktu lub dlatego, że nie ufają Tobie lub Twojej marce na tyle, aby zawrzeć umowę.

Budowanie długoterminowej lojalności znacznie ułatwi przechwytywanie sprzedaży. Jednym ze sposobów, w jaki możesz to zrobić, jest pielęgnowanie trwałych relacji ze swoimi obserwatorami za pośrednictwem poczty e-mail i czytelnictwa blogów.

Możesz przekonwertować część otrzymywanego ruchu na subskrybentów e-maili i pielęgnować ich jeszcze bardziej. I ostatecznie przekształcić ich w klientów. Kiedy wspólnie pielęgnujesz ludzi poprzez zawartość bloga, e-maile i Instagram, ich zaufanie zdobędziesz szybciej, niż gdybyś wykorzystał tylko jeden. 

Cape Clasp to sklep internetowy, który sprzedaje biżuterię, taką jak bransoletki i naszyjniki z zawieszkami z morskimi stworzeniami. Przekazują również procent swoich zysków na ochronę mórz. Dlatego publikują na swoim blogu posty dotyczące stworzeń morskich i niebezpieczeństw, z jakimi się spotykają. A następnie opublikuj zdjęcia takie jak powyższe i poproś ludzi, aby odwiedzili twój blog w celu przeczytania postu.

Na swoim blogu mają formularze zgody, takie jak ten, które pomagają przekształcić ruch w witrynie w subskrybentów poczty e-mail.

sprzedaz na instagramie przyklady

Powinieneś zoptymalizować swoje blogi pod kątem konwersji e-maili, a następnie publikować takie posty na swoim blogu i promować je na Instagramie. Upewnij się, że w swoim poście na Instagramie używasz najwyższej jakości zdjęcia, aby przyciągnąć maksymalną uwagę. Możesz go łatwo kupić w witrynie takiej jak Depositphotos .

sprzedaz na instagrami zdjęcia

Kiedy publikujesz post na Instagramie, nie zapomnij zaktualizować linku w swojej biografii i dodać wezwanie do działania, które prosi ludzi o kliknięcie go w celu przeczytania postu.

4. Inwestuj w Influencer Marketing zamiast w reklamy

Gdy firmy chcą szybkich wyników w mediach społecznościowych, zwykle sięgają po reklamy. Ale tańszą (i skuteczniejszą!) Opcją mógłby być influencer marketing. Współpraca z influencerem generuje 6,5 dolara za każdego wydanego dolara , podczas gdy reklamy generują tylko 2,65 dolara z każdego dolara .

Najlepsze jest to, że nie musisz wydawać dużych pieniędzy ani pracować z największymi influencerami, aby zobaczyć wyniki. Mikroinfluencerzy, czyli osoby mające od 2000 do 50000 obserwujących, mogą generować o 30% lepszy zwrot z inwestycji niż makrowirusy (osobowości mediów społecznościowych z 50000 do 300000 obserwujących.

Youfoodz odniósł ogromny sukces, wykorzystując marketing mikro-influencerów. Połączyli siły z kilkoma mikro wpływowymi osobami na Instagramie, aby opublikować 167 treści na Instagramie.

Zaowocowało to 69 938 bezpośrednimi zaangażowaniami, 507 909 wyświetleniami i zasięgiem społecznościowym wynoszącym 1457 142.

Aby znaleźć osoby mające wpływ na Instagram w przystępnej cenie, możesz skorzystać z WhitePress . Wystarczy założyć konto i wybrać opcje, takie jak kategoria, typ posta i dane demograficzne, a wyświetli się tysiące odpowiednich wpływowych osób.

Teraz użyj tych strategii, aby zwiększyć sprzedaż e-commerce na Instagramie

Otóż ​​to! Jeśli nie masz pewności, od czego zacząć, oto plan wdrożenia tych czterech strategii we własnej strategii e-commerce na Instagramie:

  • Skonfiguruj posty z możliwością zakupu
  • Skonfiguruj swoje historie z możliwością zakupu
  • Zoptymalizuj swój blog i treść wiadomości e-mail, aby budować relacje z klientami,
  • I zacznij kontaktować się z influencerami, aby opracować solidną strategię marketingową!

Presto! Wdrażając te sztuczki, będziesz na dobrej drodze do zwiększenia sprzedaży e-commerce na Instagramie.

Jesteś zainteresowany współpracą z nami zapraszam do kontaktu! I Zaczniej sprzedaż na instagramie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.