11 kroków do stworzenia strategii content marketingu w celu rozwoju firmy.

Czy wiesz, że 63% firm nie ma udokumentowanej strategii content marketingowej? Tak wynika z badań Content Marketing Institute (CMI) i MarketingProfs.

strategia content marketingu - dokumentacja b2b

Nic dziwnego, że te firmy, które MAJĄ strategię, najprawdopodobniej uznają, że ich działania w zakresie marketingu treści są skuteczne.

Bez strategii sukces lub porażka to tylko kwestia szczęścia – i ryzykujesz, że wszystkie twoje wysiłki pójdą na marne.

Prawdopodobnie dlatego podobny odsetek (64%) twierdzi, że nauka tworzenia strategii treści jest jedną z ich największych potrzeb edukacyjnych .

CMI-Największe-zarządzanie-treścią-potrzeby-edukacyjne-lipiec 2017

Jeśli należysz do tej grupy i zastanawiasz się, jak stworzyć strategię treści dla swojej firmy, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc.

Od czasu pierwszego uruchomienia CreAdsy w 2020 roku z powodzeniem wykorzystujemy content marketing do zwiększania własnego ruchu i zwiększania liczby konwersji. Chcemy podzielić się z Tobą tym, czego nauczyliśmy się po drodze.

Ten przewodnik przeprowadzi Cię przez 11 prostych kroków do opracowania i wykonania planu marketingu treści, który pomoże Ci rozwinąć firmę bez marnowania czasu i pieniędzy.

Oto kroki dla łatwego odniesienia:

  1. Krok 1. Ustaw swoją misję i swoje cele
  2. Krok 2. Ustal swoje KPI
  3. Krok 3. Poznaj swoich odbiorców
  4. Krok 4. Oceń swoją aktualną pozycję
  5. Krok 5. Znajdź najlepsze kanały treści
  6. Krok 6. Zdecyduj o typach treści
  7. Krok 7. Zidentyfikuj i przydziel zasoby
  8. Krok 8. Utwórz kalendarz treści
  9. Krok 9. Utwórz treść
  10. Krok 10. Dystrybucja i sprzedaż
  11. Krok 11. Zmierz wyniki

Krok 1. Ustaw swoją misję i swoje cele

Dobrym punktem wyjścia dla planu strategii dotyczącej treści jest określenie misji content marketingu. To krótkie stwierdzenie, które ułatwia skupienie się na tym, co jest ważne – a co nie – podczas tworzenia treści, aby Twoja strategia marketingu treści była prowadzona zgodnie z planem.

Misja content marketingu określa:

  • Twoja grupa docelowa
  • Treść, której użyjesz, aby do nich dotrzeć
  • Korzyść, jaką odniosą

Oto przykład ze strony informacyjnej CIO.com.

przykłady strategii contentowych - misja cio

Definiuje odbiorców (CIO i dyrektorzy ds. technologii biznesowych). Podkreśla korzyści (wgląd w rozwój kariery). Podaje też przykłady tego, co obejmuje jego treść (certyfikacja, transformacja cyfrowa, rozwój umiejętności i praktyki zatrudniania).

Aby stworzyć misję dla własnego biznesu, wypróbuj tę formułę:

Zapewniamy [odbiorcom docelowym] [rodzaj treści], aby pomóc im w [celach biznesowych].

Podczas gdy misja obejmuje to, co twoi odbiorcy uzyskają dzięki strategii marketingu treści, musisz także pomyśleć o tym, co zyska z tego Twoja firma. Tutaj pojawiają się Twoje cele biznesowe.

Typowe cele obejmują:

  • Zwiększenie przychodów w wyniku strategii content marketingowej
  • Większa sprzedaż i pozyskiwanie wysokiej jakości potencjalnych klientów, co pomoże Ci osiągnąć cele związane z przychodami.
  • Uzyskanie większego ruchu w witrynie, ponieważ im większy ruch, tym większe możliwości osiągnięcia innych celów.
  • Poprawa postrzegania Twojej firmy, dzięki czemu zyskujesz wpływy i autorytet  oraz jesteś postrzegany jako myślowy lider.
  • Sukces SEO , który prowadzi do większego ruchu.
  • Zmniejszone koszty marketingu , ponieważ Twoje treści stają się bardziej skuteczne.
  • Zaangażowanie w media społecznościowe , które może pomóc zarówno w ruchu, jak i władzy.

Gdy znasz już swoje cele, czas przejść do następnego kroku.

Krok 2. Ustal swoje KPI

Najlepszym sposobem na osiągnięcie celów jest uczynienie ich konkretnymi i mierzalnymi. Oznacza to ustalenie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) dla strategii marketingu treści.

KPI pomogą Ci wiedzieć, kiedy osiągnąłeś swoje cele, dostarczając kamienie milowe, które możesz sprawdzić. Obejmują one to, co planujesz osiągnąć pod względem przychodów, sprzedaży, ruchu, SEO, ruchu i różnych aspektów marketingu cyfrowego, takich jak marketing e-mailowy i wskaźniki mediów społecznościowych.

Zazwyczaj będą one opatrzone określonymi numerami. Na przykład możesz chcieć:

  • Osiągnij określony cel przychodów w ciągu miesiąca, kwartału lub roku.
  • Zdobądź więcej rejestracji na swój lead magnet jako znak, że otrzymujesz więcej wysokiej jakości leadów
  • Zdobądź określoną liczbę nowych subskrybentów poczty e-mail
  • Zobacz wzrost ruchu w witrynie i zaangażowania w treści na stronie
  • Popraw ranking wyszukiwania niektórych kluczowych stron, aby zwiększyć ruch
  • Zdobądź określoną liczbę wzmianek, udostępnień i komentarzy do treści filaru
  • Być zaproszonym do udziału w niektórych kluczowych wydarzeniach branżowych

Będziesz także chciał zwrócić uwagę na wydatki marketingowe, śledzić wydatki na różne kampanie i pilnować kosztów pozyskiwania potencjalnych klientów i sprzedaży.

Krok 3. Poznaj swoich odbiorców

Jak wspomniano wcześniej, aby odnieść sukces w strategii marketingu treści, musisz jasno określić, kim są Twoi odbiorcy, aby móc tworzyć odpowiednie treści, aby do nich dotrzeć. Musisz wykonać trzy czynności.

Zbieraj dane demograficzne

Pierwszym krokiem jest zebranie danych demograficznych dotyczących odwiedzających, subskrybentów poczty e-mail i obserwujących w mediach społecznościowych.

Analityka internetowa, analityka mediów społecznościowych i analityka subskrybentów e-maili dostarczy Ci potrzebnych danych na temat odbiorców:

  • Wiek
  • Płeć
  • Edukacja
  • Dochód

Uzyskasz również wgląd w ich kluczowe zainteresowania. Aby znaleźć te informacje w Google Analytics, przejdź do Odbiorcy » Zainteresowania » Przegląd . Zobaczysz segmenty rynku, do których pasują Twoi użytkownicy.

ramy strategii dotyczącej treści — przegląd zainteresowań odbiorców

A jeśli korzystasz z MonsterInsights , możesz przeglądać wszystkie te dane w łatwych do zrozumienia raportach bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego WordPress.

Strona główna MonsterInsights

Portale społecznościowe oferują podobne dane. Na przykład możesz uzyskać informacje demograficzne o swoich fanach na Facebooku za pośrednictwem statystyk strony na Facebooku:

przykład strategii content marketingowej - statystyki strony na facebooku

Możesz także użyć analityki Twittera, aby uzyskać dane demograficzne o swoich obserwatorach na Twitterze:

przykład strategii content marketingowej - analityka twittera

Uzyskaj opinie klientów

Aby dowiedzieć się jeszcze więcej o swoich docelowych odbiorcach, spróbuj zebrać opinie od obecnych klientów. Dzięki temu uzyskasz wgląd w:

  • Co myślą o treściach, które obecnie tworzysz
  • Jakie są ich najpilniejsze potrzeby
  • Jak możesz rozwiązać ich problemy z Twoimi treściami

Uzyskanie właściwych opinii klientów może pomóc Ci:

  • Zrozum priorytety swoich czytelników i subskrybentów
  • Wybierz najlepsze miejsca dotarcia do klientów (patrz krok 9)
  • Dopracuj persony kupujących, o których porozmawiamy dalej

Aby łatwo zebrać opinie klientów, możesz utworzyć ankietę za pomocą WPForms .

WPForms oferuje kreator przeciągania i upuszczania, który sprawia, że ​​dostosowywanie ankiety jest bardzo proste.

Ponadto możesz skorzystać z innych zaawansowanych funkcji, takich jak interaktywne raporty z ankiet, inteligentne pola ankiet, ankiety NPS, ankiety w czasie rzeczywistym, natychmiastowe powiadomienia i nie tylko.

Twórz Persony Kupujących

Dysponując danymi demograficznymi i opiniami klientów, możesz tworzyć lub dopracowywać persony kupujących. Persony kupujących, znane również jako awatary klientów, opisują Twoich idealnych czytelników i klientów, dzięki czemu możesz lepiej kierować treści.

Najlepsze awatary klientów zawierają informacje o problemach klientów, wyzwaniach, źródłach informacji i motywatorach behawioralnych .

Wiedząc to wszystko, będziesz lepiej rozumieć:

  • Rodzaj treści, na które zareagują twoi odbiorcy
  • Jak im to pomoże
  • Co sprawi, że będą się tym przejmować

Krok 4. Oceń swoją aktualną pozycję

Wiele firm ma już dostępne treści. Obejmuje to treści znajdujące się na Twoim blogu, a także treści z mediów społecznościowych, podcasty, filmy i tak dalej.

Dlatego następnym krokiem jest ustalenie, czy te treści pomagają Ci osiągnąć Twoje cele.

(Jeśli dopiero zaczynasz i nie masz żadnych treści, możesz przejść do kroku 5 — Znajdź najlepsze kanały z treścią ).

Aby to zrobić, musisz przeprowadzić audyt treści. To znaczy:

  • Rejestrowanie wszystkich fragmentów treści, takich jak posty na blogu, posty gości i tak dalej
  • Ocena ich przydatności lub sukcesu
  • Identyfikacja luk

Możesz także sprawdzić, jak Twoje treści wypadają w porównaniu z treściami konkurencji i zobaczyć, jak wszelkie nowe treści będą pasować na rynek.

Przyjrzyjmy się jednemu przykładowi, jak zadziałałoby to w przypadku Twojej strategii marketingu treści.

Jak rejestrować swoje treści

Jeśli chcesz rejestrować całą zawartość swojej witryny lub bloga, Screaming Frog jest doskonałym punktem wyjścia. Jest to robot indeksujący adresy URL, który:

  • Lista adresów URL
  • Analizuj tytuły i opisy stron
  • Znajdź zduplikowane strony
  • Twórz mapy witryn.
jak stworzyć strategię treści za pomocą krzyczącej żaby

Darmowa wersja indeksuje do 500 adresów URL. 

Możesz również rejestrować swoje treści za pomocą narzędzia do audytu treści z SENUTO

Zobacz, jak działają Twoje treści

Następnie czas na ocenę przydatności treści. Będziesz szukać takich danych jak:

  • Czy istnieje wiele linków przychodzących do treści
  • Jaki jest ranking wyszukiwarek dla słów kluczowych powiązanych z tym fragmentem treści
  • Jeśli treść jest szeroko udostępniana

Niektóre z tych informacji uzyskasz z raportu SEMRush, ale możesz także znaleźć więcej, korzystając z innych narzędzi SEMRush, takich jak narzędzia do audytu witryny i narzędzia do śledzenia pozycji.

audyt witryny semrush

To ci powie:

  • Które elementy treści są tak skuteczne, że nie trzeba ich zmieniać
  • Które z nich wymagają ulepszenia lub aktualizacji, aby osiągnąć Twoje cele
  • Które należy usunąć lub wymienić

Zidentyfikuj luki w treści

Na koniec ustal, gdzie są luki, które możesz wykorzystać. Mogą to być:

  • Słowa kluczowe związane z Twoją niszą, na które nie kierujesz swoich treści
  • Pytania, które zadają Twoi docelowi odbiorcy, na które nie odpowiadasz
  • Treść, która zaczyna mieć dobrą pozycję w rankingu, ale mogłaby zostać ulepszona, na przykład w celu kierowania na pola odpowiedzi Google. Są to pola, które pojawiają się nad wynikami wyszukiwania i zawierają odpowiedzi na określone pytanie.
pole odpowiedzi google

Możesz użyć Ahrefs do przeprowadzenia analizy luk w treści.

Aby to zrobić, przejdź do Wyszukiwanie bezpłatne » Luka w treści . Dodaj domeny swoich głównych konkurentów w obszarze Pokaż słowa kluczowe, dla których poniższa pozycja to . Dodaj własną domenę w sekcji Ale następujący cel nie zajmuje pozycji w domenie . Naciśnij Pokaż słowa kluczowe .

audyt treści ahrefs 1

Zobaczysz listę słów kluczowych konkurencji, na które możesz kierować własne nowe treści.

audyt treści ahrefs 2

Podobną analizę możesz przeprowadzić w SEMRush.

Krok 5. Znajdź najlepsze kanały treści

Przechodząc przez ten proces, zaczniesz rozumieć, gdzie spędzają czas Twoi odbiorcy i gdzie już odnosisz sukcesy w Internecie . Najlepiej skupić się na tym, co działa i rozwijać się stamtąd, zamiast próbować robić wszystko naraz.

Ale aby mieć absolutną pewność, musisz jeszcze raz spojrzeć na analitykę internetową. Gdy jesteś w Google Analytics, przejdź do Pozyskiwanie » Społeczności » Przegląd , aby zobaczyć główne sieci społecznościowe, w których udostępniane są Twoje treści. Na przykład na naszym zrzucie ekranu większość działań społecznościowych ma miejsce w YouTube.

Przegląd społeczny akwizycji ga

Możesz także użyć Buzzsumo, aby znaleźć podobne dane. Przejdź do ich narzędzia do analizy treści i wpisz nazwę swojej domeny w polu wyszukiwania na ekranie. Naciśnij enter, a zobaczysz wykresy pokazujące:

  • Udziały według sieci
  • Udziały według typu zawartości
  • Udziały według długości treści
  • Najlepsze treści w ciągu ostatniego roku
plan strategii treści — buzzsumo udostępnia według sieci

Możesz także zawęzić wyszukiwane hasła, aby uzyskać więcej szczegółów.

Dzięki tym informacjom możesz łatwo zdecydować, na które sieci kierować reklamy, aby uzyskać zaangażowanie w mediach społecznościowych i udostępnienia Twoich treści.

Krok 6. Zdecyduj o typach treści

Następnie pomyśl o typach treści, które musisz utworzyć . Istnieje kilka rodzajów treści, które obejmuje każda strategia marketingu treści.

Większość skutecznych strategii marketingu treści polega na opublikowaniu centralnego rdzenia treści na własnej stronie (lub bazie domowej), które można następnie zmienić i udostępnić w innych witrynach (placówkach).

Posty na blogu są więc istotną częścią Twojej mieszanki marketingu treści i nadal przynoszą dobre wyniki . Idealnie byłoby, gdyby Twoje posty na blogu były użyteczne, wartościowe i możliwe do udostępnienia oraz mogły zawierać różne typy artykułów.

Jak mapować treści na serwisy społecznościowe za pomocą Buzzsumo

Możesz użyć wspomnianego powyżej narzędzia Buzzsumo, aby zmapować typy postów na blogu, które chcesz utworzyć, z potencjałem udostępniania w mediach społecznościowych w celu zwiększenia zaangażowania i zasięgu.

Oczywiście tworzenie skutecznej strategii marketingu treści nie polega tylko na wpatrywaniu się w środek, aby uzyskać statystyki dotyczące własnej witryny. Chodzi również o sprawdzenie, jakie inne udane treści można wykorzystać jako inspirację. Buzzsumo również może w tym pomóc.

Za pomocą tego samego narzędzia wpisz temat w polu wyszukiwania. Zobaczysz statystyki udostępniania z całej sieci. Na przykład jeden wykres sugeruje, że bardzo popularne są długie treści w marketingu treści:

buzzsumo udostępnia według długości

Dostępne są również dane dotyczące najczęściej udostępnianych domen publikujących na ten temat oraz najczęściej udostępnianych treści z nim związanych.

Inne funkcje Buzzsumo umożliwiają śledzenie linków zwrotnych , popularnych treści i pytań zadawanych przez ludzi, a standardowe wyszukiwanie Buzzsumo obejmuje udostępnianie danych dotyczących filmów.

Inne typy treści

Jakie inne treści należy uwzględnić w planie strategii dotyczącej treści? Jak pokazują nasze własne badania, marketing wideo powinien być istotną częścią każdego marketingu, ponieważ udowodniono, że angażuje odwiedzających, aby zatrzymać ich na stronie dłużej, poprawić generowanie potencjalnych klientów i zmniejszyć liczbę porzuceń.

Warto też uwzględnić inne rodzaje treści wizualnych, aby zwiększyć zaangażowanie .

Rozważ tworzenie infografik za pomocą narzędzi takich jak Piktochart i Canva  oraz używanie Canva i podobnych narzędzi do tworzenia dostosowanych grafik i memów do udostępniania w mediach społecznościowych, tak jak robi to Grammarly.

gramatycznie facebook

Inne typy treści, które należy uwzględnić w celu poprawy generowania potencjalnych klientów, obejmują lead magnes, takie jak seminaria internetowe , e-booki , listy kontrolne, arkusze robocze i inne.

Warto również pomyśleć o podcastingu jako mechanizmie dostarczania treści.

Następnym krokiem jest ustalenie, czego potrzebujesz do stworzenia tej treści.

Krok 7. Zidentyfikuj i przydziel zasoby

Teraz, gdy wiesz, jaki rodzaj treści planujesz tworzyć, dla kogo są one przeznaczone i gdzie planujesz je udostępniać, ważne jest, aby upewnić się, że masz wszystko, czego potrzebujesz do realizacji strategii content marketingu. Polega to na odpowiadaniu na pytania typu:

  • Kto jest odpowiedzialny za tworzenie i utrzymywanie treści?
  • Jakich ludzkich, fizycznych lub cyfrowych narzędzi i zasobów potrzebujesz do tworzenia treści?
  • Jak będzie wyglądał Twój proces wydawniczy, w tym planowanie treści?

Przyjrzyjmy się każdemu z nich bardziej szczegółowo.

Kto odpowiada za produkcję treści?

To pytanie dotyczy przydziału ról. Musisz pomyśleć o tym, kto jest odpowiedzialny za całość, a także kto jest odpowiedzialny za dostarczanie poszczególnych elementów treści.

Będzie to zależeć od wielkości Twojej firmy i zespołu zajmującego się treścią oraz od tego, czy robisz wszystko we własnym zakresie, czy też zajmujesz się produkcją treści.

Przykładem tego, jak może to wyglądać:

  • Dyrektor generalny lub dyrektor ds. marketingu ma ogólną ostateczną zgodę na treść i strategię dotyczącą treści.
  • Twój menedżer ds. marketingu treści będzie codziennie odpowiadał za realizację strategii marketingu treści i będzie współpracował z zespołem ds. treści.
  • Poszczególne osoby będą tworzyć treści zgodnie ze swoją wiedzą.

Jakich narzędzi i zasobów potrzebujesz?

Następnie zastanów się, jak właściwie zamierzasz tworzyć treści. Twoi twórcy treści mogą obejmować:

  • Wewnętrzni twórcy treści
  • Specjaliści w tworzeniu wideo, podcastingu lub projektowaniu graficznym
  • Wolni strzelcy

Jednym ze sposobów szybkiego znalezienia świetnych freelancerów jest powrót do wyników wyszukiwania Buzzsumo i sprawdzenie, kto napisał najlepsze treści. Nie ma nic złego w skontaktowaniu się z nimi i sprawdzeniu, czy chcą wnieść swój wkład w Twój zespół ds. treści. Możesz także znaleźć świetnych niezależnych producentów treści za pośrednictwem sieci takich jak GoodContent.

Będziesz także potrzebować sprzętu do podcastingu i tworzenia profesjonalnych filmów, a także zorganizować hosting w witrynach takich jak YouTube , Vimeo.

Przepływ treści

Następnie ustal, jaki będzie proces produkcji treści. Na przykład w przypadku typowego posta na blogu może być konieczne:

  • Utwórz konspekt i uzyskaj jego zatwierdzenie
  • Napisz posta
  • Twórz towarzyszące obrazy
  • Wyślij post do redakcji
  • Wprowadź zmiany
  • Wgrywać
  • Publikować

Zanim zaczniesz szukać i tworzyć treści, musisz zrobić jeszcze jedną rzecz: stworzyć kalendarz treści, dzięki któremu będziesz wiedzieć, co i kiedy zostanie opublikowane. Przyjrzymy się temu w następnym kroku.

Krok 8. Utwórz kalendarz treści

W ramach strategii dotyczącej treści musisz dokładnie wiedzieć, kiedy chcesz opublikować swoje treści na każdej z platform, z których chcesz korzystać.

Brak planowania to kluczowy błąd marketingu treści , dlatego konieczne jest korzystanie z kalendarza treści , aby zaplanować wszystkie treści. Można to zrobić na kilka sposobów.

Na przykład możesz użyć Kalendarza Google i po prostu umieścić tam terminy dla każdej treści. To działa całkiem dobrze, zwłaszcza jeśli nie publikujesz dużo treści.

To najprostsze podejście, ale jeśli publikujesz dużo treści i musisz zarządzać zespołem ds. treści oraz przepływem pracy, na który się zdecydowałeś, prawdopodobnie będziesz potrzebować więcej funkcji.

Opcje zarządzania tym obejmują narzędzia do zarządzania produktywnością i zadaniami, takie jak Asana (pokazane poniżej).

przykładowy kalendarz zawartości asan

Jednym ze sposobów znalezienia treści do dodania do kalendarza jest przeprowadzenie wstępnych badań w celu znalezienia tematów, na które odpowiedzą Twoi odbiorcy.

Znajdź pytania, które zadają Twoi klienci

Wspomnieliśmy wcześniej o potrzebie tworzenia treści wokół tego, czego chcą Twoi odbiorcy. Jednym ze sposobów, aby się tego dowiedzieć, jest skorzystanie z Analizatora pytań Buzzsumo lub Answer the Public .

Wpisz temat w polu Odpowiedz w wyszukiwarce publicznej, a otrzymasz listę pytań, których ludzie rzeczywiście szukali w Google.

odpowiedz na publiczne wyniki wyszukiwania

Wybierz pytanie, które wydaje się istotne dla Twoich odbiorców, zdecyduj o rodzaju treści, na przykład post na blogu, i dodaj tytuł do swojego kalendarza. Powtarzaj ten proces, aż zaplanujesz treści na kilka następnych miesięcy.

Krok 9. Utwórz treść

Jak widziałeś, w strategii marketingu treści jest dużo pracy przygotowawczej, zanim faktycznie stworzysz treść. Ale teraz nadszedł czas, aby to zrobić. Jako przykład posłużymy się postem na blogu, ale te wskazówki sprawdzą się w przypadku niemal każdego rodzaju tworzenia treści.

Dzięki badaniom, które już przeprowadziłeś, będziesz wiedział, jaki typ posta na blogu stworzyć. Na przykład wiemy, że wśród naszych czytelników popularne są posty z listami i poradniki.

Teraz nadszedł czas, aby wybrać tytuł z kalendarza treści i rozpocząć pracę nad nim.

Zbadaj swoje treści

Kiedy będziesz gotowy do pisania, musisz dowiedzieć się:

  • Co już tam jest
  • Jak nowe treści mogą stanowić wartość dodaną dla odbiorców

Oznacza to przeprowadzenie wyszukiwania w Google, sprawdzenie najlepszych treści na dany temat i sprawdzenie, jak możesz je ulepszyć. Nazywa się to techniką wieżowca .

Oryginalne badania również dają dobre wyniki , więc rozważ to jako opcję, jeśli zbierasz odpowiedni rodzaj danych.

Uwzględnij badanie słów kluczowych, aby zidentyfikować kluczowe terminy, których należy użyć w celu lepszego SEO i lepszego rankingu wyszukiwania. 

Utwórz treść

Na koniec zacznij pisać lub tworzyć treści. W tym momencie będziesz musiał pomyśleć o tym, jak odzwierciedlić osobowość swojej marki w treści, które piszesz.

Możesz chcieć być superprofesjonalny, bardzo swobodny lub coś pomiędzy. I będziesz musiał zachować równowagę między pokazywaniem swojej wiedzy a nie protekcjonalnym podejściem do publiczności. 

Krok 10. Dystrybucja i sprzedaż

Kolejną kluczową częścią strategii dotyczącej treści jest dystrybucja i marketing. Dzieje się tak dlatego, że nie uzyskasz pożądanych rezultatów, jeśli nie będą one obsługiwane prawidłowo. Na przykład prawdopodobnie:

  • Ustal harmonogram udostępniania treści w mediach społecznościowych,
  • Użyj marketingu e-mailowego , aby dystrybuować swoje treści do subskrybentów.
  • Powiadom osoby mające wpływ, o których mowa w Twoich treściach, aby jeszcze bardziej rozpowszechnić informacje.

Krok 11. Zmierz wyniki

Wreszcie nadszedł czas, aby ocenić sukces Twojej strategii content marketingowej. Aby to zrobić, powrócisz do tych wskaźników KPI, które ustawiłeś na początku planu strategii dotyczącej treści, i zobaczysz, co się zmieniło i czy osiągasz swoje cele.

Aby to zrobić, możesz:

  • Sprawdź Google Analytics zgodnie z powyższym opisem, aby zobaczyć skuteczność swoich treści
  • Mierz aktywność udostępniania w mediach społecznościowych za pomocą Buzzsumo i innych narzędzi do analizy społecznościowej

Inne narzędzia do śledzenia sukcesu marketingu treści obejmują Google Alerts i Mention . Oba pozwolą Ci zobaczyć, czy Twoje treści są wymieniane i udostępniane, co pomoże Ci osiągnąć te KPI w zakresie świadomości i zaangażowania.

Narzędzia takie jak SEMRush pomogą Ci ocenić KPI dla rankingu wyszukiwania Twoich treści. Będziesz także mógł śledzić rejestracje e-maili za pomocą analiz w swoim oprogramowaniu do e-mail marketingu.

Monitorując swoje postępy, będziesz mógł w regularnych odstępach czasu dostosowywać strategię marketingu treści, aby zawsze była aktualna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.