Połączenie marketing na Pinterest ze skutecznymi magnesami dla potencjalnych klientów może przyspieszyć konwersje i sprzedaż w sklepach e-commerce.

Badania pokazują, że w większości sklepów e-commerce współczynnik konwersji wynosi tylko około 3%. Jeśli ten niski współczynnik konwersji odzwierciedla twoją sytuację, prawdopodobnie oznacza to, że możesz uzyskać niski zwrot z inwestycji, biorąc pod uwagę pieniądze i czas spędzony na generowaniu ruchu w witrynie.

Budowanie ruchu za pośrednictwem PPC, mediów społecznościowych, SEO i taktyk płatnej reklamy może być korzystne, ale to tylko część układanki, gdy mówimy o zwiększaniu konwersji.

marketing pinterest

Pinterest + Your Lead Magnet zwiększa konwersje

Ci z nas, którzy odkryli Pinterest, wiedzą, że przyciąga on ludzi, którzy są – lub wkrótce będą – kupującymi, gdy dojdą do pewnych wniosków na temat tego, co jest dla nich najlepsze. 

Pinterest jest tak skuteczny w pomaganiu ludziom w poznawaniu produktów, badaniu konkurentów i cen oraz uzyskiwaniu jasności co do tego, czego chcą. Pieniądze magia może się zdarzyć, gdy nabywca znajdzie motywację Pin który prowadzi go do swojej strony produktu w witrynie e-commerce.

Wspaniale jest tak łatwo zarabiać pieniądze, ale rzadko ktoś może znaleźć to, czego chce i natychmiast kupić.

Bardziej prawdopodobne jest, że trafią na Pinterest i trochę wyszukają. Klikają i zapisują kilka interesujących ich Pinów, po czym wracają następnego dnia lub dwóch. Może to zająć nawet tydzień lub dwa, w zależności od tego, jak ważna jest potrzeba i jak zajęty jest ich życie. Wszyscy tam byliśmy.

Teraz załóżmy, że naprawdę korzystałeś z Pinteresta jako dynamicznego silnika wiodącego, jakim może być. Wyobraź sobie, że jesteś jedyną firmą e-commerce w grupie zapisanych Pinów, która zaoferowała im magnes przyciągający (inaczej „gratis”), aby uzyskać adres e-mail.

Twoja firma rośnie, gdy angażujesz klientów

Robiąc to, masz je w swoim lejku. Teraz masz możliwość wysyłania im e-maili, w których dzielą się cennymi i interesującymi informacjami oraz zachęcają do Twojej firmy i produktu.

Nietrudno się domyślić, w jaki sposób zapewniłoby to przewagę nad innymi zapisanymi Pinami produktów. Zrób to wystarczająco dużo razy, a wzrost przepływów pieniężnych i zysków, które zobaczysz, będzie znaczny.

Widzisz, jak ważne może być posiadanie lejka sprzedażowego i zapewnienie magnesu dla potencjalnych klientów?

Teraz Jeśli jesteś podobny do wielu sklepów e-commerce, możesz nawet nie mieć sprawnego lejka sprzedaży, aby przechwytywać potencjalnych klientów do przyszłych działań marketingowych. Przyjrzyjmy się roli, jaką główny magnes w lejku może odgrywać w rozwoju sklepu i pozyskiwaniu powtarzalnych transakcji od klientów.  

Co to jest Lead Magnes?

Lead magnes to wysokiej jakości oferta motywacyjna dla odwiedzających witrynę w sklepie internetowym, a potencjalni klienci otrzymują darmowy przedmiot w zamian za swoje dane kontaktowe.

Ważne jest, aby stworzyć magnesy prowadzące, które przyciągną odpowiednich potencjalnych klientów i przekonają ich, aby dołączyli do Twojej listy mailingowej. Możesz więc sobie wyobrazić, jak ważne jest, aby naprawdę poznać i zrozumieć docelowych odbiorców, aby móc przekazać im informacje, które uznają za wartościowe.

Twój sklep e-commerce prawdopodobnie szuka swojego adresu e-mail, aby pozostać z nim w kontakcie, ale niektóre rodzaje firm mogą również chcieć przechwycić numer telefonu lub połączenie z ich witrynami społecznościowymi.

W większości przypadków są to kluczowe kroki działania:

  1. Tworzysz swój główny magnes.
  2. Oferujesz magnes na swojej stronie internetowej.
  3. Twoi goście decydują, że chcą zobaczyć Twoją bezpłatną ofertę magnesów i wyrażają zgodę na podanie w zamian swojego adresu e-mail.
  4. Potencjalny klient pobiera magnes lub uzyskuje do niego dostęp.
  5. Są teraz częścią Twojej poczty i mogą otrzymywać od Ciebie odpowiednie i ukierunkowane wiadomości e-mail w oparciu o ich potrzeby i pragnienia.

Dlaczego potrzebujesz magnesów?

W świecie marketingu internetowego e-commerce użycie automatycznej poczty e-mail stanowi najskuteczniejszą strategię zwiększania sprzedaży.

Ale najpierw musisz zbudować listę e-mailową.

Aby zbudować listę e-mailową, potrzebujesz lejka i świetnych magnesów na potencjalnych klientów, aby przyciągnąć potencjalnych klientów do lejka. Zaufaj mi, nie ma lepszego sposobu na przyciągnięcie potencjalnych klientów do Twojej witryny niż rozpoczęcie od zalet wyszukiwania wizualnego na Pinterest i atrakcyjnego magnesu na potencjalnych klientów.

Pierwszym krokiem jest pokazanie, że jesteś wiarygodny i faktycznie promujesz i sprzedajesz produkty, które są dla nich przydatne. Twój główny magnes odzwierciedla sposób prowadzenia działalności i stopień ich znajomości. Jeśli uznają, że przyniesie to korzyści ich życiu, udostępnią swój e-mail.

Gdy to się stanie, masz wiele okazji, aby przedstawić sprawę, że potrzebują Twojego produktu lub produktów.

Charakterystyka magnesów, które konwertują

  • Biorąc pod uwagę cel magnesu wiodącego, musisz upewnić się, że jest atrakcyjny i korzystny dla docelowych odbiorców. Będą zakładać, że nie znasz ich lub nie dbasz o nich, jeśli twoja bezpłatna oferta magnesów nie jest interesująca lub nie oferuje żadnej wartości w ich życiu.
  • Twój główny magnes powinien rozwiązać konkretny problem – lub w niektórych przypadkach część problemu – który mają Twoi potencjalni klienci, a który jest dla nich ważny.
  • Powinien skłonić do podjęcia natychmiastowych działań. Twój główny magnes powinien zapewnić narzędzie lub informacje, których oczekują Twoi potencjalni klienci i które możesz zastosować już dziś.
  • Skuteczny magnes sprawia, że ​​ich życie jest lepsze lub łatwiejsze.
  • Gotowy do natychmiastowego użycia. Ludzie uwielbiają natychmiastową satysfakcję, a Twoje perspektywy nie są wyjątkiem. Dostarcz magnes jak najszybciej.
  • Większość świetnych magnesów jest bezpłatna lub znacznie tańsza. Zyskasz więcej e-maili z wysoce ukierunkowanej i responsywnej listy, jeśli Twój główny magnes pasuje do ich życia.

10 wiodących magnesów, które mogą przyspieszyć konwersję

Oto lista pomysłów na magnesy wiodące i sposoby ich wykorzystania w lejku w witrynie eCommerce. Ważne jest, aby używać tylko tych, które Twoim zdaniem przyniosą korzyści Twojemu docelowemu klientowi. Dobrze zrobione dają im powód, by zacząć Ci ufać i udostępniać swój adres e-mail.

strategia marketingowa pinterest

1. Kupon

Kupony są prawdopodobnie najczęściej używanym magnesem prowadzącym w witrynie eCommerce. Powiedzmy sobie jasno – nadal prosisz ich o dokonanie zakupu.

Więc może się okazać, że mniej osób korzysta z tego, niż otrzymałaby oferta „bezpłatna”. Kody kuponów są zwykle używane w celu uzyskania rabatu przy zakupie, ale mogą również oferować darmową ofertę lub kup jedną / skorzystaj z jednej oferty.

Dlaczego to działa tak dobrze? Jest łatwy w użyciu i oferuje wartość dla potencjalnych klientów. Ponadto będą musieli kupić coś w Twoim sklepie, aby skorzystać z kuponu.

Musisz pamiętać, że nie wszystkie oferty są atrakcyjne dla potencjalnych klientów. Czasami, nawet jeśli postrzegasz zniżkę lub ofertę jako hojną, potencjalny klient może tego nie widzieć w ten sposób.

Jeśli przeceniony produkt (lub darmowy prezent) nie jest zbyt popularny lub przydatny, Twoja oferta może w rzeczywistości odnieść skutek odwrotny do skutku i nie zainspirować wielu odwiedzających do zapisania się na Twoją listę mailingową.

2. Przewodnik zakupów

Przewodniki zakupowe zawierają informacje o konkretnym typie produktu, które mają pomóc kupującym w podjęciu decyzji na podstawie ich budżetu i konkretnych wymagań.

Ten typ magnesu będzie dobrze działać w przypadku drogich przedmiotów, które mają wiele różnych funkcji i możliwości, takich jak komputery i urządzenia. Ale możesz sprawić, że będzie działać również w przypadku tańszych przedmiotów.

Ponieważ ten główny magnes ułatwi proces decyzyjny potencjalnemu klientowi, prawdopodobnie zarejestrują się oni na Twojej liście e-mailowej, aby otrzymać ten przydatny przewodnik.

3. Tabele porównawcze

Zbyt wiele opcji może być mylące dla kupujących. Zakup przewodników może pomóc, ale może jeszcze bardziej zmylić potencjalnych nabywców, jeśli istnieje zbyt wiele możliwości wyboru.

Najlepszym sposobem, aby skupić się na najważniejszych opcjach, jest utworzenie tabeli porównawczej.

Tabela porównawcza jest znacznie łatwiejsza do strawienia niż cały przewodnik zakupu produktu. Jest przenośny jak lista kontrolna, a potencjalny klient może go zabrać ze sobą w dowolne miejsce.

Upewnij się, że informacje są dokładne, a wykres jest zorganizowany tak, aby był łatwy do odczytania.

4. Quiz / ankieta

Quizy są zazwyczaj najbardziej zabawnymi spośród dostępnych magnesów prowadzących.

Wystarczy, że gość odpowie na serię pytań, a następnie poproś o jego adres e-mail, abyś mógł wysłać mu wyniki.

Najlepiej jest oficjalnie zapytać o adres e-mail po udzieleniu odpowiedzi, ponieważ do tego czasu chcą zobaczyć wyniki.

Najlepiej też dopasować quiz do swojej niszy produktowej i tego, co sprzedajesz w swojej witrynie e-commerce. Na przykład sklep z odzieżą sportową może utworzyć quiz typu „Jakim jesteś graczem w baseball?” lub „Które zespoły przejdą do Final Four March Madness?”

Ten rodzaj quizu może również mieć jakąś nagrodę dla zwycięzcy lub zwycięzców.

5. Lista kontrolna

Listy kontrolne to elementy, które można wykonać, skompilowane i podsumowane w jednej liście. Są łatwe do wykonania, łatwe do pobrania i czytelne. Z tego powodu jest ulubionym magnesem prowadzącym dla wielu tysięcy blogerów.

Możesz również użyć list kontrolnych jako magnesów wiodących w swojej witrynie eCommerce. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty ekologiczne, możesz podać listę kontrolną dozwolonych i zabronionych substancji zgodnie z wytycznymi USDA.

6. Samouczek

Samouczek to dowolna treść, która uczy, jak wykonać określony proces. Może to być infografika, dokument PDF, a nawet samouczek wideo.

Nawet jeśli prowadzisz witrynę eCommerce, Twój samouczek nie musi być wyłącznie samouczkiem dotyczącym produktu. Możesz nauczyć procesu, który wykorzystuje jeden ze sprzedawanych przez Ciebie produktów. Jeśli chcesz polecić produkt (prawdopodobnie najdroższy lub najlepiej sprzedający się), dobrym sposobem na to jest samouczek.

Na przykład, jeśli sprzedajesz sprzęt fotograficzny, możesz zaoferować krótki film instruktażowy, jak prawidłowo regulować ustawienia i obiektywy podczas fotografowania pod słońce. Oczywiście używany aparat i obiektywy, które pokazujesz, będą pochodzić z Twoich list produktów.  

Możesz nawet zmienić przeznaczenie wcześniej napisanego posta na blogu „jak to zrobić” na temat ważnego procesu w Twojej niszy i przekształcić go w samouczek.

7. Oferuj codzienne oferty

Piękno sklepu e-commerce polega na tym, że możesz oferować promocje każdego dnia i na dowolny produkt.

Kluczem do przekształcenia transakcji sprzedaży w magnesy potencjalnych klientów jest uczynienie ich zbyt kuszącymi, aby z nich zrezygnować. W ten sposób odwiedzający będą chcieli podać swoje dane kontaktowe, aby mogli otrzymywać aktualizacje Twoich niesamowitych codziennych ofert.

8. Oferuj bezpłatną wysyłkę

Bezpłatna dostawa może stworzyć pulę lojalnych klientów Twojego sklepu, ponieważ koszty wysyłki to jeden z wydatków, których kupujący online woleliby nie ponosić. Nie ma żadnej wartości i często jest przeszkodą i głównym czynnikiem powodującym opuszczenie wózka.

Teraz nie będziesz sam w oferowaniu tego magnesu , ale w przeciwieństwie do WalMart i Amazon, być może wyślesz im bezpłatny kod wysyłkowy na 2-3 dni przy każdym zakupie powyżej XX USD (zdecydujesz) przez rok. Nie jest wymagane członkostwo w stylu Amazon Prime.

Minimalna kwota zamówienia nie będzie zaskoczeniem, ponieważ wielu sprzedawców wybiera tę trasę.

9. Kurs e-mailowy

Kurs e-mailowy to seria wiadomości e-mail wysyłanych w określonej kolejności, które omawiają ważny temat dla odbiorców w ciągu kilku dni lub tygodni.

Jeśli samouczek może zawierać zbyt wiele informacji w jednej dostawie, możesz zamiast tego rozważyć zorganizowanie go jako kursu e-mailowego. W ten sposób Twoi potencjalni klienci mogą uzyskać informacje o niewielkich rozmiarach w wiadomości e-mail.

Na przykład, jeśli jesteś w niszy weselnej, możesz utworzyć kurs e-mailowy, aby nauczyć ich codziennych dużych kroków, które trzeba wykonać na tydzień przed wielkim wydarzeniem.

10. Ciągłe losowanie za cenne podarunki

W przeciwieństwie do oferty darmowych prezentów, prezenty wygrywa tylko nieliczni szczęśliwi kandydaci.

Z tego powodu upominek musi być produktem (lub grupą produktów) o wyższej wartości niż to, co dałbyś w postaci darmowych prezentów.

Aby przekonać odpowiednie osoby do udziału, potrzebujesz odpowiedniego gratisu. Najlepiej, jeśli możesz mieć jeden ze swoich produktów jako prezent. A może pakiet powiązanych przedmiotów może być gratisem.

Nie wybieraj czegoś, czego Twoi docelowi odbiorcy mogą chcieć, na przykład laptopa Apple, ale nie jest to związane z linią produktów. Jeśli to zrobisz, zwiększysz szanse na zarejestrowanie się ludzi, którym mniej zależy na Twoich produktach.

Prezenty działają najlepiej, jeśli są regularnie. Zależy to od obszaru produktu, ale zwykle raz w miesiącu działa dobrze. Twoi potencjalni klienci będą bardziej skłonni pozostać na liście, aby nie przegapić szansy na wygranie kolejnego rozdania.

To także świetna okazja dla niektórych fanów mediów społecznościowych. Zachęcaj osoby, które wygrywają Twoje prezenty, do publikowania o tym w mediach społecznościowych. Nie ma nic lepszego niż dowód społeczny, który potwierdza, że ​​w Twoich comiesięcznych prezentach naprawdę są zwycięzcy. Ta widoczność zmotywuje innych zainteresowanych odbiorców do zapisania się na Twoją listę mailingową.

Magnesy wiodące i Pinterest współpracują ze sobą, aby przyspieszyć sprzedaż

Magnesy wiodące są kluczem do budowania listy mailingowej i rozwijania bazy klientów, która ufa Twojej wiedzy i jakości Twoich produktów.

Korzystanie z marketingu na Pintereście w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów do magnesu wiodącego i ścieżki kontynuacyjnej zwiększy konwersje i pomoże Twojemu sklepowi eCommerce osiągnąć wyższy poziom zysków.

Jesteś zainteresowany współpracą z nami? Zapraszam do kontaktu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.