7 sposobów na wzniesienie się ponad ocean konkurencyjnych produktów

Sprzedaż online w erze Amazona może być trudna dla sprzedawców popularnych produktów, takich jak świece, czekoladki i kawa.

Poświęcając obszerny i niezakłócony czas na planowanie marketingu, odbiorców i linii produktów, możesz dowiedzieć się, jak wyróżnić swój sklep internetowy i zachęcić ludzi do powrotu.

Na początek przedstawiamy siedem sposobów na zwiększenie sprzedaży i uniknięcie zagłuszenia przez podobne, masowo produkowane produkty konkurujące o tych samych kupujących. 

1. Tworzenie produktów niszowych

Słoik kostek cukru na białym stole.

Każdy może sprzedawać kostki cukru. Jeden sprzedawca dużych pudełek sprzedaje 0,5kg, czyli 126 kostek, za 1,25 zł. To mniej niż jeden grosz za kostkę.

Jeśli spróbujesz zmierzyć się z głównymi sprzedawcami detalicznymi takiego produktu, przegrasz. 

Ale co z niszą kostek cukru dla koni? Ludzie kochają swoje konie. Jeśli chcą dać koniowi przyjemność, by wyrazić miłość, prawdopodobnie nie idą do dużego sklepu z kostkami cukru.

Mogą jednak kupić specjalne kostki cukru przeznaczone dla koni.

Aromatyzowane składnikami takimi jak jabłka i jagody, produkty te mogą być sprzedawane za ponad dwukrotnie wyższą cenę niż standardowa kostka cukru w ​​dużym sklepie. Można się założyć, że ludzie, którzy kochają swoje konie, są gotowi zapłacić wyższą cenę.

Jeśli sprzedajesz produkt, który zmaga się z silną konkurencją, najlepszym sposobem na wyróżnienie się jest znalezienie niszowej publiczności . Stwórz markę i przekaz, który przemówi do tych odbiorców, i przeznacz budżet marketingowy na dotarcie do nich.

2. Podnieś ceny

Spójrzmy prawdzie w oczy: nie będziesz w stanie konkurować cenowo z głównymi sprzedawcami, więc nie próbuj. Idź w drugą stronę i zmień swój produkt w coś wyjątkowego, za co ludzie będą dodatkowo płacić. 

Wróćmy do przykładu kostki cukru:

Sprzedawcy w dużych pudełkach sprzedają 126 zwykłych kostek cukru za 1,25 zł. Inny sprzedawca sprzedaje kostki cukru specjalnie sprzedawane miłośnikom koni w torebce za 9,99 zł. Na tym jednak się nie kończy. Tworząc dość standardowe produkty, takie jak kostki cukru, „specjalne” z niewielkimi modyfikacjami, niektórzy sprzedawcy detaliczni sprzedają opakowania zawierające zaledwie 28 kostek cukru za 11,95zł lub więcej!

Tak, dobrze to przeczytałeś. Ponad dwa tuziny pojedynczych kostek, sprzedanych za cenę wyższą niż worek kostek cukru. To 42 razy więcej niż cena dużego pudełka. Co za różnica? 

Mają specjalne obrazy ręcznie wykonane na każdej kostce. Czy stworzenie tych kostek kosztuje 42 razy więcej pieniędzy? Nawet nie blisko. Ale jeśli czyjś wyjątkowy 6-latek zechce na urodziny zorganizować herbatę o tematyce księżniczki, czy jej rodzice zapłacą za nie 11,95 zł? Oczywiście, że tak.

Podnieś ceny, opracowując unikalne i kreatywne warianty standardowych produktów , a odróżnisz swoje produkty i sklep eCommerce od mas. Często można to zrobić, zmieniając opakowanie. 

Jako inny przykład rozważ długopisy. Nie można uzyskać nic prostszego niż długopis, prawda? Krajowe sklepy z artykułami biurowymi sprzedają obecnie pudełka po 60 długopisów za 6,49 zł – około 11 groszy za długopis. 

Jest inny sprzedawca oferujący 100 długopisów za 99 zł, prawie 10 razy więcej niż cena za pudełko 60 sztuk. Kto by kupił długopisy w tej cenie? 

Są to długopisy żelowe z rysikiem otaczającym dozownik atramentu i mogą być drukowane na zamówienie. Poza tym po prostu wyglądają naprawdę ładnie. Który długopis kupiłby dla właściciela firmy, który chce używać długopisów jako części procesu zaangażowania klienta? Konkursu nie ma – za każdym razem droższy wygrywa.

Kiedy zaczniesz inaczej myśleć o swoich produktach i tym, co jest naprawdę możliwe, wpadniesz na takie kreatywne pomysły. Wciąż sprzedajesz ten sam produkt – sprzedajesz tylko jego lepszą wersję . To silnie łączy się z niszami, na których chcesz się skupić. Niching i wyższe ceny tworzą potężny plan marketingowy eCommerce.

3. Podnieś jakość usług i wprowadź ją do swojego marketingu

W świecie online wyróżnienie się jakością obsługi klienta jest łatwe, ponieważ większość usług online pozostawia wiele do życzenia. 

Firmy nie oddzwaniają, nie odpowiadają na e-maile, pakują niewłaściwe produkty, wystawiają przedmioty na sprzedaż, które są niedostępne, nie dotrzymują terminów dostaw, tworzą strony internetowe, które nie działają – lista jest prawie nieskończona frustracje związane z usługami, które możesz wymyślić, jeśli poczujesz potrzebę ich zrobienia. Co możesz – czytaj dalej z kilku powodów.

Jeśli chcesz, aby Twoja firma eCommerce wyróżniała się, traktuj nienaganną obsługę klienta jako priorytet . Dowiedz się, jak to wygląda, aby móc opisać to w swoim marketingu. Skorzystaj z gwarancji usług, aby pokazać, jak poważny jesteś. 

Wspaniałą cechą gwarancji usługi jest to, że nic Cię ona nie kosztuje. Gdyby sklep eCommerce wymienił wszystkie sposoby, w jakie obiecuje doskonałą obsługę lub zakup jest bezpłatny, klienci by to zauważyli. 

Wszystko, co musisz zrobić, to zebrać historie o okropnych doświadczeniach związanych z obsługą klienta w Internecie, dowiedzieć się, jak uniknąć tych gaf, a następnie zagwarantować dobrą obsługę swoim klientom.

Prosta sprawa: nie wymagaj nikogo rejestrowania się w Twoim sklepie . Ten dodatkowy krok jest nie tylko denerwujący i uciążliwy, ale także zmusza ludzi do podjęcia procesu, na który mogą nie być gotowi. Kupujący po raz pierwszy – taki, którego chcesz zmienić w stałego klienta – może nie chcieć dołączać do klubu, aby kupić pojedynczy przedmiot. Jednak gdy doświadczą doskonałej obsługi klienta w procesie zakupu i dostawy, będzie znacznie bardziej prawdopodobne, że wrócą i rozważą dołączenie.

Kolejny świetny sposób na świadczenie usług, które przełamują oczekiwania ludzi – włóż prezenty-niespodzianki do ich opakowania . 

Oto dwa przypadki, w których możesz to zrobić:

  • Klient wydaje w Twoim sklepie internetowym określoną kwotę. 
  • Kupują więcej niż określoną liczbę przedmiotów.

W obu przypadkach możesz ustawić to tak, aby wyzwolił darmowy bonus do dołączenia do ich dostawy. 

Nie jest to trudne do skonfigurowania, ale na pewno ich zaskoczy. Będą cię pamiętać, a co ważniejsze, prawdopodobnie powiedzą o tobie swoim znajomym.

4. Połącz produkty w kreatywne lub przydatne kombinacje

Produkty biurowe na stole - długopisy, linijka, karteczki samoprzylepne i nie tylko.

WooCommerce oferuje kilka rozszerzeń, które mogą Ci w tym pomóc – najprostsze to pakiety produktów . 

To rozszerzenie umożliwia tworzenie gotowych kombinacji przedmiotów , które możesz oferować w różnych cenach. Możesz go również użyć do oferowania opcjonalnych pakietów, w których klienci mogą wybierać elementy, które chcą połączyć. 

Sprzedawca kostek cukru dla koni, o którym wspominaliśmy wcześniej, mógłby łatwo stworzyć paczkę produktów wokół kostek cukru. Przykłady obejmują pakiet innych artykułów spożywczych, narzędzi, takich jak artykuły do ​​pielęgnacji lub produkt zorientowany na usługi, jeśli firma oferuje taki produkt związany z końmi. 

Sprzedawca długopisów może stworzyć pakiet zawierający notesy, karteczki samoprzylepne, zszywacze i dyski USB. Twórz różne pakiety, które są atrakcyjne dla różnych pod-nisz w obrębie Twoich głównych.

Jednym z powodów, dla których to działa tak dobrze, jest to, że jest to forma obsługi klienta – ułatwiasz im życie. Nie muszą już kupować wszystkich tych przedmiotów indywidualnie – mogą je zdobyć wszystkie naraz. Ludzie płacą za wygodę. 

Znajdź sposób na wygodną sprzedaż online za pomocą pakietów produktów, a zostaniesz zauważony i zapamiętany.

5. Wykorzystanie ograniczonej dostępności

Możesz nie tylko tworzyć specjalne zestawy produktów, ale możesz dołączyć przedmiot tak wyjątkowy , że nigdy więcej go nie sprzedasz jako część pakietu. Kiedy odeszli, zniknęli. Możesz to robić wielokrotnie. 

Niektóre sklepy stacjonarne rozwijają się dzięki koncepcji oferowania stale zmieniającej się linii produktów. Duża część ich sukcesu wynika z jasno określonej rzeczywistości, że możesz już nigdy nie znaleźć tam konkretnego produktu. 

To przemawia do poszukiwaczy skarbów i poszukiwaczy okazji wśród nas. To forma ograniczonej dostępności .

Możesz zrobić to samo w swoim biznesie eCommerce, używając tej strategii w połączeniu z wieloma innymi z tej listy. Stwórz specjalną linię produktów, ogranicz produkcję, a następnie zamknij ją, aby zwiększyć popyt. Jednym ze sposobów jest powiązanie produktu z wydarzeniem ogólnokrajowym lub lokalnym , takim jak zdobycie tytułu przez drużynę sportową lub lokalne zawody. 

Ograniczona dostępność zwiększa również siłę Twoich ofert upsell . 

W sklepie eCommerce, w którym obowiązuje ograniczona dostępność i terminy zamknięcia, wystarczy upewnić się, że masz ciągłą linię nowych produktów, aby zastąpić wygasłe.

6. Opowiedz historię o swoich produktach

Przykład kostki cukru dla koni może znacznie rozwinąć ich niszowy status rynkowy. 

Skąd się wziął ten produkt i dlaczego? Dlaczego konie wolą go od zwykłego cukru? Kto go stworzył i co zmotywowało tę osobę?

Możesz rozwinąć historię dotyczącą wielu produktów, jeśli użyjesz wyobraźni i zaczniesz je szukać. Nawet długopisy. 

To zwiększa postrzeganej wartości dla nabywcy. To sprawia, że ​​coś czują. To jest wyjątkowe. Ponownie, zmieniając opakowanie, możesz wiele osiągnąć w tym celu.

7. Opracuj specjalistyczne wersje tego samego produktu

Jak zwrócić uwagę na swój sklep internetowy

Załóżmy, że sprzedajesz świece – produkt bardzo utowarowiony.

Co by się stało, gdybyś zmienił nazwy zapachów? Użyj odwołań do popkultury zamiast zwykłych opisów. Restauracje to robią; czasami usłyszysz o burgerze lub drinku nazwanym na cześć zjawiska kulturowego. 

Co powstrzymuje wytwórcę świec przed zrobieniem tego samego? 

Jeszcze lepiej, wybierz nazwę, która nie wyjdzie z mody za dwa lata. Unikaj gwałtownych zmian i wydarzeń, których nikt nie pamięta. A co powiesz na zapach „George Washington Cherry”? Brzmi ekscytująco! 

Sklep eCommerce ze świecami mógłby mieć całą gamę produktów związanych z postaciami historycznymi. – a to tylko jeden pomysł. Istnieje nieskończenie wiele sposobów na rozwinięcie kreatywności poprzez przepakowywanie istniejących produktów . 

Jak zwrócić uwagę na swój sklep internetowy?

Kreatywność przyciąga uwagę, a uwaga – sprzedaż . 

Zwłaszcza w świecie handlu elektronicznego i handlu elektronicznego chodzi o zwrócenie uwagi. Teraz masz siedem nowych sposobów na to.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.