błędy w ecommerce

Prowadzenie firmy jest jak wspinaczka na górę.

Czasami jesteś na wzniesieniu, a innym razem napotykasz przeszkody, które utrudniają ci postęp. Podobnie jak alpinista, potrzebujesz odpowiednich narzędzi, wiedzy i determinacji, aby osiągnąć szczyt.

Dlatego ważne jest, aby przygotować się na sukces, unikając typowych błędów, które inni przedsiębiorcy popełniają na swojej drodze do handlu elektronicznego.

Od wyboru złej platformy eCommerce po nieuwzględnianie wrażeń użytkownika, na tym blogu dowiesz się, jakich błędów unikać – i jak przygotować się na sukces w handlu elektronicznym. 

Jeśli masz wielkie marzenia, aby rozwinąć swój biznes eCommerce, zapoznaj się z tymi 8 krytycznymi błędami w handlu elektronicznym, których należy unikać podczas sprzedaży online.

Błąd nr 1: Wybór niewłaściwej platformy eCommerce

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją działalność eCommerce, czy prowadzisz sklep internetowy od jakiegoś czasu, Twoja platforma eCommerce może naprawdę zrobić (lub zepsuć) Twój biznes.

Platforma eCommerce nie tylko określa, w jaki sposób prezentujesz swoje produkty i sprzedajesz klientom, ale także odgrywa rolę w tym, jak przyciągasz użytkowników i jak skalujesz swoją firmę w czasie.

Gdy masz już biznesplan, przy wyborze platformy handlu elektronicznego musisz wziąć pod uwagę różne czynniki , takie jak:

  • Jakie produkty planujesz zaoferować
  • Jak planujesz skalować swoją firmę
  • Jak dużą kontrolę chcesz mieć nad swoją witryną
  • Z jakimi narzędziami Twoja platforma musi się zintegrować
  • Twój budżet
  • Niezależnie od tego, czy potrzebujesz wzoru szablonu, czy niestandardowego projektu
  • Jakiego rodzaju doświadczenia szukają Twoi klienci

Unikaj kosztownych błędów

Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest wybranie platformy, która ogranicza rozwój Twojej firmy, takiej, która nie integruje się z istniejącymi systemami lub nie oferuje takiego poziomu kontroli i dostosowywania, jaki chcesz.

Wybór niewłaściwej platformy eCommerce może prowadzić do szeregu problemów, takich jak utrata przychodów, niższe konwersje, zmniejszenie ruchu, problemy z bezpieczeństwem, zły projekt i wiele innych.

Ten krytyczny błąd może oznaczać konieczność zainwestowania jeszcze więcej czasu, pieniędzy i energii w aktualizację platformy lub całkowitą migrację na inną.

Upewnij się, że nie spiesz się, wybierając odpowiednią platformę eCommerce dla swojej firmy internetowej.

Błąd nr 2: brak zdefiniowania i zrozumienia docelowych odbiorców

Masz produkty, masz biznesplan, masz stronę internetową – czego chcieć więcej?

Niestety, samo posiadanie oferty i miejsca do zaprezentowania nie wystarczy, aby naprawdę odnieść sukces w eCommerce (lub tak naprawdę w jakimkolwiek rodzaju działalności).

Jednym z największych błędów, jakie może popełnić właściciel firmy, jest niedokładne zdefiniowanie grupy docelowej i poświęcenie czasu na zrozumienie, co ich motywuje.

Będziesz musiał dokładnie przeanalizować badania rynkowe, aby upewnić się, że:

  1. Twoi odbiorcy faktycznie potrzebują Twojego produktu
  2. wiesz, jak przekazać swoją ofertę w zrozumiałym dla nich języku
  3. możesz opracować strategię marketingową, która stawia grupę docelową na pierwszym planie

Zdefiniowanie i zrozumienie odbiorców docelowych pomoże Ci stworzyć wrażenia, które będą z nimi współgrać oraz przesłanie marki, które zachęci ich do ciągłego zakupu.

Poświęć trochę czasu, aby zrozumieć swojego idealnego klienta

W każdym obszarze swojej działalności B2C lub B2B chcesz mieć na uwadze swojego idealnego klienta. Aby stworzyć profil tego, kim jest ten „klient”, będziesz musiał przeprowadzić badanie rynku.

Te badania zazwyczaj obejmują:

  • Zapoznanie się z bolączkami klientów
  • Słysząc, jakie rozwiązania próbowali w przeszłości (i dlaczego nie zadziałały)
  • Wiedząc, jakie wartości są dla nich ważne
  • Dowiedzieć się, gdzie i jak wchodzą w interakcję z treściami online
  • Testowanie, jaki rodzaj języka im odpowiada
  • Rozwiązywanie problemów, które rozwiązują dla nich Twoje produkty

Dzięki tym informacjom będziesz lepiej przygotowany do prezentowania swoich produktów właściwym osobom ORAZ informowania, dlaczego Twoje produkty wyróżniają się na tle produktów konkurencji.

Błąd nr 3: brak wykorzystania skalowalnego projektu witryny internetowej

Wybór odpowiedniej platformy eCommerce stanowi podstawę sukcesu Twojej firmy. Obejmuje to wykorzystanie projektu witryny internetowej, który jest przystosowany do przyszłego rozwoju.

Nie popełniaj błędu, myśląc na małą skalę. Jeśli masz wizję ekspansji na nowe rynki, integracji złożonych funkcji i oferowania szerszej gamy produktów, Twoja witryna powinna być dostosowana do tego.

Pamiętaj, aby przedyskutować dostępne opcje z przedstawicielem platformy eCommerce i / lub programistą internetowym, aby mieć pewność, że projekt witryny będzie ewoluował wraz z rozwojem firmy. Jeśli tego nie zrobisz, w przyszłości możesz napotkać kosztowne (i czasochłonne) przeszkody.

Błąd 4: Złożona nawigacja i słaby UX

Twoja witryna eCommerce powinna być współpracą między funkcjonalnością a projektem. Nie tylko chcesz, aby Twoja witryna dobrze wyglądała, ale także chcesz, aby użytkownicy stali się płacącymi klientami.

Jeśli nawigacja w witrynie używa mylących terminów, jeśli treść jest trudna do znalezienia lub niektóre funkcje nie działają prawidłowo, użytkownicy będą sfrustrowani i udadzą się gdzie indziej.

Aby tego uniknąć, współpracuj z ekspertem UX, aby zoptymalizować swoją witrynę pod kątem płynnej nawigacji i przyjemnego użytkowania dla klientów. Pomoże to użytkownikom szybciej znaleźć informacje, których szukają – co oznacza dla Ciebie większą sprzedaż.

Błąd 5: Treść witryny nie jest przyjazna dla CRO ani SEO

Jeśli Twoja firma eCommerce opiera się na ruchu organicznym w celu przyciągnięcia klientów, treść witryny powinna być napisana zarówno z myślą o użytkowniku, jak i SEO.

Wiele firm popełnia błąd, traktując swoje treści jako refleksję – nie zdając sobie sprawy, że każdy element treści jest okazją do przyciągnięcia większego ruchu i konwersji klientów.

Od strony głównej po opisy produktów musisz oferować treści, które są trafne dla docelowych odbiorców, są zoptymalizowane pod kątem ruchu w wyszukiwarkach i zachęcają użytkowników do zakupu Twoich produktów.

Niezależnie od tego, czy współpracujesz z agencją SEO, czy wybierasz drogę DIY, warto zainwestować w treści przyjazne dla SEO i CRO. Oznacza to używanie odpowiednich, wysokiej jakości słów kluczowych dla Twojej niszy i pisanie kopii, która jest przeznaczona do sprzedaży.

Błąd 6: Skomplikowany proces realizacji transakcji

Gdy użytkownicy przejdą przez pierwsze kroki w lejku sprzedażowym, nadszedł czas, aby zamknąć transakcję. Niestety jest to czas, w którym wiele firm eCommerce widzi porzucone koszyki.

Może się to zdarzyć z różnych powodów – głównie proces płatności jest po prostu mylący.

Jeśli Twoi klienci będą musieli grzebać w procesie płatności, prawdopodobnie będą sfrustrowani i zrezygnują przed dokonaniem zakupu.

Nie komplikuj

Aby zwiększyć liczbę konwersji, uprość proces płatności tak, jak to tylko możliwe.

Nie wymagaj od klientów zakładania konta przed zakupem produktu. Najpierw zdobądź pieniądze, a następnie dodaj je do swojej listy e-mailowej. Usuń wszelkie przeszkody na swojej drodze.

Treść strony internetowej powinna być jasna, szczegółowa i zwięzła. To nie jest miejsce na dziwaczne słowa, takie jak „Ready to get poppin” lub „Pay up, kolego!” Podaj dokładne kroki, jakie muszą wykonać, aby dokonać zakupu. Guziki powinny być duże i przyciągające wzrok.

Wreszcie, upewnij się, że nie uderzysz ich żadnymi nieoczekiwanymi warunkami lub opłatami. Wszystko powinno być zdefiniowane od początku. Dokonanie zakupu wymaga pewnego stopnia zaufania i nie chcesz dawać klientom żadnego powodu, by sądzić, że robisz coś podstępnego lub spamujesz.

Błąd 7: Brak silnego przekazu lub tożsamości marki

Produkt nie jest marką.

Chociaż Nike może być znane ze swoich butów, dołożyło wszelkich starań, aby stworzyć silną tożsamość marki, logo i przekaz. Nike „szum” jest rozpoznawany na całym świecie, a ich hasło „Just Do It” jest proste, ikoniczne i motywujące.

Nie popełnij błędu, myśląc, że Twoje produkty są wystarczająco dobre, aby same się sprzedawały. Aby stworzyć dobrze prosperującą firmę, musisz pielęgnować silną tożsamość marki, która będzie powiązana z Twoimi odbiorcami i będzie sprzyjać wirusowej świadomości marki.

Bądź autentyczny, bądź konsekwentny

Jeśli przeprowadziłeś badanie rynku, powinieneś mieć solidne pojęcie o tym, czego szukają Twoi odbiorcy i jakiego rodzaju język do nich przemawia. Wtedy wystarczy być konsekwentnym i niezachwianym w swoim przekazie.

Jeśli Twoja marka reprezentuje wysoką jakość, wiarygodność, zabawę, przystępną cenę itp., Wtedy te wartości powinny być widoczne w całej treści, brandingu i marketingu.

Posiadanie silnej tożsamości marki zwiększa lojalność klientów i zwiększa potencjał powszechnej świadomości marki.

Błąd nr 8: Słaba obsługa klienta

Obsługa klienta obejmuje wiele różnych rzeczy.

Obejmuje to, jak odpowiadasz na wiadomości użytkowników za pośrednictwem Twojej witryny internetowej. To sposób, w jaki odpowiadasz na pytania i komentarze w mediach społecznościowych. W ten sposób odpowiadasz na skargi klientów przez telefon i e-mail. Każda interakcja z klientem wymaga Twojej uwagi i wsparcia.

Słaba obsługa klienta (w tym długi czas reakcji, okazywanie zniecierpliwienia, brak refundacji itp.) To najpewniejszy sposób na utratę dotychczasowych klientów i utrudnienie pozyskania nowych.

Bądź tam, kiedy Cię potrzebują

Powinieneś być dostępny dla swoich użytkowników i klientów na każdym etapie procesu sprzedaży – od pozyskania informacji, przez sprawdzenie, po dalsze działania. Gwarantuje to, że nie będą mieli żadnych problemów, a jeśli tak, możesz je szybko i profesjonalnie rozwiązać.

Jeśli odpowiesz w nieskończoność, polegasz na automatycznych odpowiedziach, wysyłasz tylko jednowyrazowe odpowiedzi lub masz pecha, stworzysz długą ścieżkę niezadowolonych klientów.

Twoi klienci są siłą napędową Twojej firmy. Utrzymanie istniejącego klienta jest nie tylko łatwiejsze i bardziej opłacalne, ale prawdopodobieństwo, że wyślą do Ciebie więcej klientów, jest większe, gdy oferujesz niesamowitą obsługę klienta.

Unikaj tych typowych błędów w handlu elektronicznym, aby sprzedawać więcej i rozwijać się online

Chcesz wznieść się ponad swoich konkurentów i dotrzeć na szczyt swojej branży. Aby to zrobić, musisz uczyć się na błędach innych, nie spuszczając z oka nagrody.

Mając świadomość najczęstszych pułapek, jakie napotykają inni przedsiębiorcy w handlu elektronicznym, możesz uniknąć nieoczekiwanych kosztów i pochłaniania czasu w swojej firmie.

Nie tylko będziesz mieć pewność, że Twoja witryna eCommerce została zoptymalizowana pod kątem sukcesu, ale także stworzysz grupę zwolenników zadowolonych, lojalnych klientów, którzy są podekscytowani możliwością ponownego zakupu Twoich produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.