O wiele łatwiej jest zwiększyć przychody z istniejącej bazy klientów niż przyciągnąć nowych klientów. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest sprzedaż dodatkowych produktów w miejscu zakupu.

Kluczem do pomyślnego zwiększenia sprzedaży eCommerce poprzez upselling jest dodanie wartości do doświadczeń zakupowych klientów za pomocą produktu i rekomendacji dodatków. Próba sprzedaży dodatkowych produktów bez wykazania ich wartości może spowodować całkowitą utratę sprzedaży. 

Jeśli jednak Twoje rekomendacje odpowiadają potrzebom Twoich klientów, docenią oni dostępne opcje i nagrodzą Cię kolejnymi zakupami. 

Oto cztery rodzaje strategii, których możesz użyć, aby zwiększyć sprzedaż online:

  • Upselling – oferuj droższy produkt niż ten, który ma Twój klient w koszyku. Zwykle jest to nowszy model lub ulepszony produkt z dodatkowymi funkcjami.
  • Sprzedaż krzyżowa – oferuj dodatkowe produkty związane z istniejącymi produktami w ich koszyku
  • Product Bundling – oferuj grupę lub pakiet produktów ze zniżką 
  • Kupony – używaj kuponów i bonów upominkowych, aby zachęcić klientów do lojalności i powtarzać zakupy

Kiedy warto spróbować zwiększyć sprzedaż? 

Podczas zakupów klienta są trzy momenty, w których możesz zaoferować mu dodatkową sprzedaż związaną z zakupem:  

1. Podczas zakupów 

Podczas zakupów Twoi klienci mogli nie zdecydować się na konkretny produkt. To świetna okazja do zaprezentowania droższych opcji lub dodatków produktowych. 

Amazon od lat skutecznie zwraca uwagę na inne produkty, używając takich nagłówków, jak „Sponsorowane produkty powiązane z tym produktem”, „Często kupowane razem” oraz „Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również…” 

Dopóki produkty, które polecasz, są związane z tym, co kupuje klient, dodajesz wartość do jego doświadczeń zakupowych.

2. Kiedy przeglądają swój koszyk

Klienci przeglądają swój koszyk z wielu powodów, poza tym, gdy są gotowi do zakupu. Mogą chcieć zobaczyć, ile przedmiotów dodali do tej pory, sprawdzić ich całkowity koszt lub potwierdzić, że wszystkie przedmioty, które dodali, tam są. Jest to doskonała okazja do zaoferowania pakietu lub sprzedaży krzyżowej, ponieważ nie sfinalizowali jeszcze decyzji o zakupie.

3. Podczas realizacji transakcji

Kasa to świetne miejsce na oferowanie dodatków, takich jak pakowanie prezentów i gwarancje na produkty. Ale możesz także formułować zalecenia, które zwiększają postrzeganą wartość lub wygodę zakupu. Na przykład dodanie baterii lub akcesoriów służy potrzebom klienta, umożliwiając mu jednoczesny zakup wszystkiego, czego potrzebuje do określonego produktu. 

WooCommerce oferuje wiele rozszerzeń, które ułatwiają zwiększanie sprzedaży online i obsługę klientów dzięki dodatkom. Jako właściciel sklepu eCommerce te rozszerzenia pozwalają zdecydować, gdzie i kiedy wydawanie rekomendacji produktów jest najbardziej sensowne dla Twojego sklepu i klientów.

Brown Brothers korzysta ze strategii upsellingowych WooCommerce, takich jak te powiązane produkty
Zdjęcie © Brown Brothers – https://www.brownbrothers.com.au/

4. Po zakupie 

Możesz nie myśleć o marketingu po zakupie jako o sprzedaży dodatkowej, ale jest to sposób na generowanie większych przychodów z istniejącego zakupu lub klienta.

Gdy już przekonasz kogoś do zakupu Twojego produktu i udowodnisz, że spełniasz oczekiwania, możesz zwrócić się do tych samych osób z ofertami dodatkowych zakupów. 

W rzeczywistości, ponieważ zbudowałeś zaufanie, marketing skierowany do obecnych klientów jest często najszybszym sposobem na zwiększenie przychodów. Możesz zasugerować produkty uzupełniające na podstawie historii zamówień, przypomnieć im o zbliżających się wyprzedażach, ogłosić wprowadzenie nowych produktów lub wysłać niestandardowe kupony na podstawie cech takich jak urodziny lub rocznica pierwszego zakupu.

Doskonałym narzędziem do tego jest CRM z automatyzacją poczty elektronicznej.

7 rozszerzeń WooCommerce ułatwiających sprzedaż 

Oto siedem rozszerzeń WooCommerce, które zwiększają rozmiary koszyka, jednocześnie poprawiając komfort zakupów dla klientów.

1. Inteligentne kupony

WooCommerce ma wbudowaną funkcję kuponu, która umożliwia ręczne tworzenie prostych kodów rabatowych. Ale jeśli potrzebujesz dodatkowej funkcjonalności, rozszerzenie Smart Coupons oferuje zbiorcze tworzenie kuponów z unikalnymi kodami. Możesz szybko i łatwo wysłać kody kuponów pocztą e-mail do tysięcy klientów, przyciągając więcej klientów do swojej witryny. Kupony zbiorcze są idealne w okresie świątecznym lub zawsze, gdy chcesz ożywić sprzedaż.

Rozszerzenie Smart Coupons ułatwia oferowanie klientom kredytu sklepowego, bonów upominkowych lub bezpłatnej wysyłki. Możesz oferować rabaty na droższe przedmioty, wiele kuponów kredytowych i oferty ograniczone czasowo. Możesz także tworzyć piękne, markowe projekty kuponów i bonów upominkowych. 

Po prostu pamiętaj, aby włączyć kupony w WooCommerce przed użyciem rozszerzenia Smart Coupons.

Również Kupony Smart jest zgodna z rozszerzeniem subskrypcje , przedłużenie PayPal i wiele innych. 

Ponad 10 000 użytkowników zgadza się, że kupony inteligentne to łatwe, niezawodne i jedno z najbardziej przydatnych dostępnych rozszerzeń zapewniających wartość Twoim klientom, zwiększających sprzedaż online i przyciągających ruch do Twojej witryny. To kompleksowe rozwiązanie do rabatów, kuponów i prezentów. 

Dowiedz się więcej o dodawaniu kuponów w WooCommerce w dokumentacji zarządzania kuponami .

zrzut ekranu rozszerzenia Checkout Add-Ons pokazujący, jak dodać opakowanie na prezent do zakupu

2. Dodatki Checkout

Jeśli chcesz oferować płatne lub bezpłatne usługi przy kasie, które dotyczą całego zamówienia, takie jak pakowanie prezentów, pilna obsługa lub ubezpieczenie wysyłki, użyj rozszerzenia Dodatki do usługi Checkout . 

Jeśli chcesz dodać dodatki do poszczególnych produktów, użyj rozszerzenia Product Add-Ons .

Dodatki do usługi Checkout umożliwiają także dodawanie pól bezpośrednio przy kasie, takich jak numer licencji lub przesyłanie pliku, jeśli oferujesz usługi drukowania. Możesz także dodać opłaty lub rabaty.

Możesz zdecydować, gdzie umieścić pola kasy na swojej stronie, przed lub po informacjach rozliczeniowych. Jest w pełni konfigurowalny.

Dodatki do usługi Checkout są zgodne z subskrypcjami i jednostronicową obsługą transakcji . 

3. Dodatki do koszyka

W koszyku klienta może znajdować się wszystko, co rozważa zakup, ale nie oznacza to, że nie jest on otwarty na dodawanie kolejnych pozycji. Dodatki do koszyka umożliwiają sprzedaż krzyżową i up-sellową poprzez polecanie innych produktów na stronie koszyka. 

Dodanie zdjęć i opisów „Też mogą Ci się spodobać” pozwala klientowi zobaczyć dodatkowe opcje oprócz tego, co już umieścił w koszyku. Może to obejmować uaktualnienie z modelu standardowego do modelu deluxe, którego mogli przegapić podczas zakupów, lub powiązany produkt, który został zakupiony. 

Badania wykazały, że sprzedaż wzrasta, gdy klienci otrzymują rekomendacje produktów na tym etapie zakupów.

Rozszerzenie Cart Add-Ons umożliwia korzystanie z zalecanych przedmiotów za pośrednictwem widżetów, skrótów lub bezpośrednio w motywie.

Nie pozwól, aby tak łatwa okazja do zwiększenia sprzedaży poszła na marne.

zrzut ekranu rozszerzenia Cart Notices z powiadomieniem o bezpłatnej wysyłce

4. Powiadomienia o koszyku

Czy kiedykolwiek chciałeś przypomnieć klientowi o czymś podczas płatności, na przykład „Dodaj jeszcze jeden produkt do bezpłatnej wysyłki” lub „Jeśli złożysz zamówienie w ciągu najbliższych 10 minut, Twój produkt zostanie wysłany dzisiaj”?

Rozszerzenie Cart Notices ułatwia dodawanie dowolnej liczby wiadomości w koszyku lub w dowolnym innym miejscu, w którym możesz użyć skrótów. Korzystanie z krótkich notatek w celu zmotywowania klientów do nieco większych wydatków lub zakupu teraz zwiększy sprzedaż.

Istnieje pięć różnych typów powiadomień, które można ustawić za pomocą powiadomień o koszyku: 

  • Aktualna kwota zamówienia
  • Terminy
  • Polecający
  • Produkty w koszyku
  • Kategorie w koszyku

Możesz ustawić minimalne i maksymalne ilości, określone wyzwalacze produktów, aktywne dni i godziny ostateczne.

Na przykład, jeśli przy kasie klient ma w koszyku produkty o wartości 88 USD, może pojawić się powiadomienie informujące go, że może otrzymać bezpłatną wysyłkę, jeśli wyda 100 USD. 

Istnieje również możliwość ukrycia powiadomień, jeśli dany produkt jest w koszyku. Załóżmy, że masz zniżkę na zakup określonego akcesorium z produktem, a klient ma już ten produkt w swoim koszyku. Żadne powiadomienie nie pojawi się, jeśli ustawisz „ukryj powiadomienie”. Jeśli usuwają ten produkt, pojawi się powiadomienie przypominające o rabacie na zakup obu przedmiotów.

Możesz również sprzedawać krzyżowo, polecając inne produkty za pomocą komunikatów i dołączając przycisk wezwania do działania.

Powiadomienia o koszyku to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży, dając klientom powód, by wydać trochę więcej, a jednocześnie czuć, że dostali ofertę.

5. Produkty powiązane

Tworzenie łańcuchów produktów polega na łączeniu dodatkowych produktów z produktem głównym i wyświetlaniu ich wszystkich razem na jednej stronie. Rozszerzenie Chained Products sprawia, że ​​ten proces jest bardzo prosty. Możesz również dołączyć darmowe prezenty lub dodatki przy zakupie lub łączyć połączone produkty, aby uzyskać super rabaty.

Ponadto rozszerzenie umożliwia teraz indywidualną wycenę każdego połączonego produktu wraz z ceną w pakiecie, dzięki czemu klient może kupić wszystkie lub wybrać produkty, które chce dodać.

Dzięki połączonym produktom możesz dodawać polecane produkty, „Świetnie współpracuje z” lub kupić jedną, a otrzymasz jedną ofertę. Będzie zarządzać Twoimi zapasami i umożliwiać cyfrowe pobieranie, przechowywanie ofert kredytowych i nie tylko. 

Chained Products świetnie nadaje się również do prezentowania klientom konkretnych produktów na podstawie ich zakupu.

Rozszerzenie Chained Products pozwala na jeszcze jeden sposób na zwiększenie przychodów, zapewniając jednocześnie wartość dla klientów. 

zrzut ekranu z rozszerzeniem Pakiety produktów pokazujący, jak grupować produkty

6. Pakiety produktów

Sprzedaż pakietu produktów razem po obniżonej cenie to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży eCommerce. Dzięki rozszerzeniu Pakiety produktów można tworzyć pakiety produktów, produkty złożone lub niezmontowane oraz zestawy.

Rozszerzenie umożliwia również polecanie elementów opcjonalnych i tworzenie pakietów typu pick-and-mix. Możesz również pakować części razem, aby stworzyć kompletne produkty, czy to wstępnie zmontowane, czy jako zestawy, które klient musi złożyć samodzielnie. 

Możesz dostosować cenę paczki, wysyłki i grupowania, a także możesz oferować rabaty hurtowe.

Pakiety produktów współpracują z kilkoma innymi rozszerzeniami, w tym z subskrypcjami , określeniem ceny i kasą na jednej stronie .

7. Silnik rekomendacji

Czy podoba Ci się wygląd i sposób działania rekomendacji produktów Amazon? Możesz replikować te w swoim sklepie WooCommerce za pomocą rozszerzenia silnika rekomendacji. Zapewnia wizualne widoki i opisy produktów, a nawet zawiera przycisk wezwania do działania na każdym z nich.

Silnik rekomendacji zawiera trzy typy modułów widoku:

  • Produkty, które oglądali również inni klienci.
  • Produkty często kupowane przez tych samych użytkowników podczas jednej sesji zakupowej lub przez pewien czas.
  • Produkty często kupowane razem, które pokażą akcesoria lub inne dodatki i połączą je razem.

Możesz łatwo wybrać jeden z dwóch typów widżetów do wyświetlania rekomendacji. Widget Polecane produkty WooCommerce pokazuje powiązane produkty i historię ich zakupów. Widżet Zakupione produkty WooCommerce wyświetla produkty zakupione razem.

Używanie zdjęć do wyświetlania rekomendacji produktów zwiększy Twoje przychody i poprawi wrażenia zakupowe klientów.

8. HubSpot CRM

Wreszcie, śledząc ostatnie zamówienia lub istniejących klientów, rozważ HubSpot CRM . Istnieje narzędzie do tworzenia wiadomości e- mail z funkcją przeciągania i upuszczania , dzięki czemu można tworzyć spersonalizowane wiadomości e-mail na podstawie historii poprzednich zamówień klienta. Jeśli kupili sprzęt wędkarski, możesz wyróżnić wyprzedaż z innym sprzętem turystycznym. Świeca? Zaproponuj nowe aromaty lub promuj kolejną wyprzedaż świec zapachowych. 

Możesz także użyć HubSpot CRM, aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków, tworzyć skuteczne reklamy w mediach społecznościowych i organizować dane, aby podejmować bardziej świadome decyzje dla swojej firmy. Personalizowanie wiadomości i ofert to świetny sposób na zwiększenie ich skuteczności. Dowiedz się więcej o rozszerzeniu HubSpot dla WooCommerce . 

**

Oferowanie nieodpartych ofert „wykorzystaj lub strać” w miejscu zakupu to sprawdzony sposób na zwiększenie sprzedaży. Te siedem rozszerzeń zapewnia kilka sposobów, aby to zrobić, poprzez sprzedaż dodatkową, sprzedaż krzyżową, produkty powiązane lub powiązane, rabaty, kupony i bony upominkowe. Zapewnisz swoim klientom pozytywne doświadczenia zakupowe, co zachęci ich do lojalności. 

Dodatki WooCommerce Checkout umożliwiają sprzedaż krzyżową klientom, oferując bezpłatne lub płatne dodatki i usługi przy kasie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.