lojalność klientów

W obliczu napiętych budżetów i zwiększonej konkurencji wielu sprzedawców detalicznych koncentruje się na utrzymaniu klientów.

Fakt, że utrzymanie klientów jest łatwiejsze i bardziej opłacalne niż pozyskiwanie nowych, jest dobrze udokumentowany. W rzeczywistości badania pokazują, że pozyskanie nowego klienta jest 5-25 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego.

Jednak w obliczu pandemii zmieniającej sposób robienia zakupów uzyskiwanie aktualnych informacji konsumenckich nigdy nie było ważniejsze.

Czytaj dalej, aby odkryć trzy kluczowe trendy lojalnościowe, które zidentyfikowaliśmy, i dowiedzieć się, jak uwzględnić je w marketingu e-commerce.

Wygoda

Jeśli chodzi o doświadczenia online, konsumenci wymagają wygody i chcą, aby sprzedawcy ułatwiali im maksymalne wykorzystanie możliwości zakupów online.

Konsumenci chcą łatwo znaleźć wymarzone produkty. Prawie jedna trzecia lojalnych klientów w wieku 16–24 lat (29%) chce, aby sprzedawcy internetowi ułatwiali im znajdowanie większej liczby produktów, które mogą im się spodobać.

Spróbuj użyć spersonalizowanych rekomendacji produktów opartych na danych, takich jak historia zakupów i przeglądania klientów, aby wyświetlić produkty, które z największym prawdopodobieństwem będą z nimi współgrać i zachęcić do ponownego zakupu.

Innym sposobem, aby pomóc klientom w znalezieniu odpowiednich produktów dla nich, są rekomendacje „osób takich jak Ty”. Ta taktyka analizuje historię zakupów produktu kupującego i porównuje ją z innymi kupującymi, którzy oglądali te produkty, używając algorytmu uczenia maszynowego do rekomendowania najbardziej prawdopodobnych ostatecznych zakupów.

Powiadomienia o braku zapasów

Produkty mogą się wyczerpać z wielu powodów, ale efekt może być bardzo frustrujący dla klientów, którzy oczekują, że będą mogli kupić to, czego chcą i kiedy tego chcą. Jednak dzięki wysyłaniu wiadomości e-mail dotyczących braku zapasów, które wykorzystują dane przeglądania kupujących, sprzedawcy detaliczni mają możliwość przekształcenia brakującego produktu w pozytywne wrażenia klienta.

Upewnij się, że wiadomości e-mail dotyczące zapasów są aktualne, aby klienci nie przeskoczyli przesyłek do konkurencji. Dodatkowo wyjaśnij, dlaczego klient otrzymuje wiadomość e-mail z odpowiednią kopią i obrazem przeglądanego produktu wyświetlanego w Twojej witrynie, a także cenę i wyraźne wezwanie do działania.

Alerty o spadku cen

Miło jest przewidzieć Twoje potrzeby, niezależnie od tego, czy jest to filiżanka kawy przyniesiona na biurko, gdy potrzebujesz zastrzyku kofeiny, czy e-mail od marki, którą kochasz, z informacją, że te dżinsy, które oglądałeś w zeszłym tygodniu, spadły.

Wyzwalane wiadomości e-mail o obniżonych cenach, które informują kupujących o rabatach na ich ulubione produkty, to świetny sposób na dostarczenie klientom przydatnych informacji i wzmocnienie lojalności w tym procesie.

Podobnie jak w przypadku e-maili z zapasami, pamiętaj o podaniu szczegółów przeglądanego przedmiotu (w tym zdjęć), aby pobudzić pamięć kupującego.

Zachęty dla klientów

Podobnie jak w przypadku wszystkich dobrych relacji, zatrzymywanie klientów to droga dwukierunkowa i oni oczekują czegoś w zamian za swoją lojalność. Jeśli chodzi o zachęty, lojalni klienci chcą być na bieżąco z innymi klientami.

Prawie 1 na 3 lojalnych klientów (29%) chce wczesnego dostępu do wyprzedaży lub edycji limitowanych, więc rozważ skorzystanie z segmentacji, aby wysyłać swoim stałym klientom ekskluzywne oferty i wcześniejsze powiadomienia o sprzedaży.

Ponadto prawie 1 na 4 lojalnych klientów w wieku 16-24 lata jest skłonny udostępniać treści użytkowników (UGC) w mediach społecznościowych w zamian za nagrody. Upewnij się, że w swoich e-mailach po zakupie udostępniasz szczegóły dowolnego programu motywacyjnego UGC, informując klientów, jakiego rodzaju treści szukasz i jak powinni udostępniać swoje zdjęcia, łącznie z odpowiednim hashtagiem.

Końcowe przemyślenia

Oferując swoim klientom wygodną obsługę, która jest odpowiednia i spersonalizowana, a także zachęcając do pozostania przy swoim sklepie, będziesz w stanie utrzymać lojalność klientów i generować przychody z powtarzających się zakupów.

Jesteś zainteresowany współpracą z nami? Zapraszam do kontaktu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.