Rodzaje reklam Google. Google Ads (poprzednio Google AdWords) – system reklamowy Google uruchomiony 20 października 2000 roku, pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google Adsense, sprzedawane w modelu CPC i CPM. Nazwa Google Ads obowiązuje od dnia 24 lipca 2018 roku. Poprzednio system nosił nazwę Google AdWords. Zmianie nazwy towarzyszyło rozszerzenie możliwości reklamowych w kampaniach PPC.
Typy reklam Goolge Ads
Reklamy tekstowe: obejmujące linki sponsorowane, składające się z trzech podstawowych części, czyli nagłówka, wyświetlanego adresu URL oraz tekstu reklamy. Dodatkowo, dzięki nowym rozszerzeniom można również rozwinąć wskazane elementy o dodanie trzeciego nagłówka, a nawet drugiego tekstu reklamy, co daje szansę stworzenia ciekawszego opisu usługi lub produktu.
Kampanie Display (GDN)
Sieć Reklamowa Google dociera do ponad 95% polskich internautów, co czyni ją największą siecią reklamową w Polsce. Reklamy w postaci tekstowej, graficznej oraz plików wideo wyświetlane są w szerokiej gamie witryn internetowych – od największych portali (onet.pl, gazeta.pl, Interia.pl) poprzez usługi Google (GMAIL, YouTube) po setki tysięcy mniejszych witryn o mocno zróżnicowanej tematyce. Duże możliwości precyzyjnego kierowania reklam (słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy, zainteresowania, demografia) oraz pełna mierzalność efektywności sprawia, iż kampanie reklamowe w sieci Google należą do najbardziej efektywnych form reklamy. Rodzaje reklam Google
Kampania wideo (Wideo typu Instream)
Kampanie wideo dają możliwość wyświetlania reklam wideo niezależnie, albo w ramach strumieniowej transmisji wideo w YouTube oraz w sieci reklamowej.
Kampania wideo przewiduje następujące formaty reklam:
- Reklamy TrueView In-Stream, które wyświetlane są przed filmami w YouTube, w czasie ich trwania, albo po ich zakończeniu oraz w witrynach, grach i aplikacjach w sieci reklamowej. Widzowie mogą pominąć reklamę po 5 sekundach.
- Reklamy wideo TrueView Discovery – użytkownicy widzą je w miejscach, w których przeglądają sieć. Wygląd tego typu reklamy jest uzależniony od rozmiarów oraz formatów reklam, które obsługuje wydawca treści. Kliknięcie miniaturki reklamy powoduje, że jest ona odtwarzana na stronie kanału w YouTube albo na stronie odtwarzania filmu.
- Reklamy w przerywniku, są to krótkie reklamy wideo, które pomagają zwiększyć świadomość marki przez pokazanie krótkiego, ale zapadającego w pamięć przekazu. Ten typ reklam trwa maksymalnie 6 sekund i użytkownik nie może ich pominąć.
Kampanie Gmail
Reklamy w Gmailu wyświetlają się na górze skrzynki odbiorczej. Niektóre z tych reklam to reklamy rozwijane. Gdy użytkownik kliknie taką reklamę, może się ona rozwinąć do rozmiarów e-maila i zawierać filmy oraz obrazy. Dzięki temu rozwijanemu formatowi możesz osiągać różne cele reklamowe. Po rozwinięciu reklamy kliknięcia treści są bezpłatne. Rodzaje reklam Google
Kampanie produktowe (Google Shopping)
Google Shopping dostępny w ramach Google Merchant Center to wyszukiwarka ofert pochodzących ze sklepów internetowych. Produkty udostępniane w Google Shopping wyświetlane są bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google, co służyć ma zareklamowaniu ich szukającym użytkownikom w celu maksymalnego przyśpieszeniu zakupów.
Taka forma reklamy w Google to przede wszystkim świetna możliwość trafienia z propozycją asortymentu do klientów, którzy szukają w Google właśnie tego co oferujesz. Dodatkowo – jest to reklama graficzna, a obrazkowa forma przedstawienia produktów wraz z ich ceną na samej górze wyników wyszukiwania Google naprawdę może przynieść wiele korzyści sprzedawcy. Jeżeli nasz potencjalny klient szuka w wyszukiwarce Google konkretnego produktu, który zamierza kupić, a my pokażemy mu go na samej górze wyników, wraz z ceną i ładnym zdjęciem – nasze szanse na sprzedaż drastycznie rosną.
Remarketing – Rodzaje reklam Google
Remarketing – rodzaj kampanii prowadzonej w ramach programu reklamowego Google AdWords. Kampanie tego rodzaju wykorzystywane są w celu powtórzenia przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy/produktu. W dobie bardzo dużej ilości przekazów reklamowych rozwiązanie to pozwala skutecznie docierać do potencjalnych Klientów i zwiększać sprzedaż.
Zasada działania:
- Użytkownik wchodzi na stronę internetową
- Google umieszcza plik cookies w przeglądarce, że dana osoba odwiedziła stronę internetową
- Użytkownik opuszcza witrynę i przegląda strony będące w sieci reklamowej AdSense (obejmują serwisy każdej wielkości i dowolną tematykę)
- Plik cookies uruchamia wyświetlanie reklam w sieci reklamowej
- Użytkownik ponownie wraca na stronę i/lub dokonuje zakupu
Rodzaje remarketingu:
- Statyczny – jeden przekaz reklamowy, niezależnie które części witryny użytkownik odwiedził
- Dynamiczny – wyświetlana jest reklama konkretnego produktu, który użytkownik zobaczył w witrynie. Ma on możliwość bezpośredniego wejścia na stronę i dokonanie zakupu. Idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych.
Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą z nami zapraszam do zakładki kontakt!