Najlepszy Hosting dla WordPress

Twoja witryna została zaprojektowana, wszystkie produkty zostały utworzone i jesteś gotowy do uruchomienia witryny eCommerce. Ale przy tym, ile pracy wkłada się w uruchomienie nowego sklepu internetowego, łatwo można coś przeoczyć. Kto wie, może nawet przeoczyłeś coś, o czym nie wiedziałeś, że powinieneś zrobić!

Zapomnienie drobnego szczegółu może być tak proste, jak pominięcie kluczowego przedmiotu w sklepie spożywczym – ale konsekwencje są znacznie poważniejsze. 

Tak więc, aby upewnić się, że nigdy nie poczujesz tego tonącego „czego zapomniałem”, przygotowaliśmy niezbędną listę kontrolną przed startem. Tak jak rakieta, nie odpalaj, dopóki nie przejdziesz przez całą listę kontrolną – dwa razy!  

Chcesz wydrukować tę listę kontrolną lub udostępnić ją w mediach społecznościowych?

POBIERZ JAKO PDF

POBIERZ JAKO OBRAZ

Projekt:

Gdy potencjalny klient odwiedza Twoją stronę, chcesz złożyć oświadczenie! Twoja witryna powinna przyciągnąć ich uwagę, pokazać, że Twoje produkty są wysokiej jakości, a Twoja firma jest profesjonalna i poprowadzić ich tam, gdzie chcesz ( podpowiedź: zwykle jest to strona kasy! ). 

Oto kilka ważnych kwestii projektowych:

  • Czy Twój branding i kolory są spójne?   Spójna marka pomaga Twoim klientom wiedzieć, że są we właściwym miejscu. Przejrzyj każdą stronę swojej witryny pod kątem spójnych czcionek, kolorów i innych elementów stylu. Upewnij się, że sprawdziłeś kolory najechania na linki i przyciski!
  • Czy używasz wyraźnych wezwań do działania?   Jeśli nie poprosisz swoich klientów o zakup, dlaczego mieliby to zrobić? Użyj kolorów przycisków, które pojawiają się na stronie i wybierz odpowiedni język – „Kup teraz”, „Kup koszulki” lub „Znajdź odpowiedni rozmiar”.
  • Czy Twoje obrazy są wysokiej jakości?   Zakupy online nie pozwalają klientom poczuć, dotknąć ani zobaczyć Twoich produktów osobiście. Upewnij się, że prezentujesz swoje produkty ze wszystkich stron i robisz zbliżenia wszelkich wyjątkowych detali. Twoje zdjęcia powinny być wysokiej jakości, dobrze oświetlone i wiernie odzwierciedlać kolory.
  • Czy Twój koszyk i strony kasy są łatwo dostępne?   Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest odejście zainteresowanego klienta, ponieważ nie może dowiedzieć się, jak dokonać transakcji. Świetnym rozwiązaniem jest umieszczenie ikony koszyka w prawym górnym rogu menu, która po rozwinięciu zawiera łącze do strony kasy. Wtedy bez względu na to, gdzie klient znajduje się w Twojej witrynie, może dokonać zakupu.
  • Czy od razu przykuwasz uwagę?   Jeśli nie przyciągniesz uwagi odwiedzających witrynę w ciągu pierwszych kilku sekund, odejdą. 55% osób spędza na stronie mniej niż 15 sekund! Dlatego umieść zdjęcia swoich produktów na stronie głównej, użyj atrakcyjnego tekstu lub zaprezentuj wideo swoich produktów w akcji, aby przyciągnąć uwagę.
  • Czy masz favikonę?   Favikona to ikona wyświetlana na pasku adresu przeglądarki i liście zakładek. Powinien być markowy i rozpoznawalny, aby po otwarciu 32 zakładek z filmami o kotach Twoi klienci mogli wrócić do Twojego sklepu.
  • Czy Twoje produkty są dobrze wyeksponowane?   Nie chcesz, aby sam projekt Twojej witryny odrywał się od produktów – powinny one być w centrum uwagi! Upewnij się, że na stronach Twojego katalogu i kategorii klienci mogą łatwo odróżnić Twoje produkty, zrozumieć, czym są i wiedzieć, jak znaleźć więcej informacji.
  • Czy masz wersję swojego logo Retina?   Wiele urządzeń ma teraz ekrany Retina, które mają większą gęstość pikseli i sprawiają, że treść wygląda na bardziej wyrazistą. Aby upewnić się, że Twoje logo jest gotowe, dodaj wersję Retina, która jest dokładnie dwa razy większa od oryginału. Wiele motywów ma na to sposób lub możesz użyć wtyczki, takiej jak WP Retina 2x.
Ikony funkcjonalności: cele, koła zębate, klienci i wykresy.

Funkcjonalność:

Nie ma znaczenia, czy Twoja strona wygląda pięknie i robi wrażenie, jeśli nie działa! Przejrzyj każdy z tych szczegółów, aby upewnić się, że Twoja witryna jest łatwa w użyciu dla Twoich klientów.

  • Czy wszystkie twoje linki działają?   Upewnij się, że sprawdziłeś wszystkie linki na stronach, produktach, nagłówkach i stopkach. Jeśli tworzysz linki do witryn zewnętrznych, chcesz, aby otwierały się one w nowej karcie.
  • Czy formularze działają? Wypełnij formularz kontaktowy i potwierdź, że przechodzi. Upewnij się, że Twój klient otrzyma stronę z potwierdzeniem lub wiadomość e-mail oraz że otrzymałeś przesłanie formularza. 
  • Czy Twoje dane kontaktowe są dokładne i widoczne?   Zawsze dobrze jest mieć wiele sposobów, aby Twoi klienci mogli się z Tobą skontaktować. Czy łatwo jest znaleźć Twój adres, adres e-mail i numer telefonu?
  • Czy istnieje strona 404?   Co się stanie, jeśli ktoś trafi na zły link lub wpiszesz niepoprawny adres URL? Strona 404 to świetny sposób na poprowadzenie ludzi do tego, czego szukają – wykorzystaj to jak najlepiej! Dołącz linki do ważnych stron i pole wyszukiwania, a możesz zmienić błąd w sprzedaż.
  • Czy Twoja witryna ładuje się szybko?   Jeśli Twoi klienci będą musieli czekać na załadowanie Twojej witryny, pójdą gdzie indziej. W rzeczywistości 47% konsumentów oczekuje, że witryna załaduje się w ciągu dwóch sekund lub mniej. Nie wiesz, od czego zacząć? Zapoznaj się z tym artykułem o pierwszych krokach, które możesz podjąć, aby przyspieszyć swoją witrynę WooCommerce .
  • Jeśli przeprowadzasz migrację z innej platformy, czy istniejący klienci mają dostęp do swoich zamówień?   Upewnij się, że mogą się zalogować i przeglądać istniejące informacje o śledzeniu i subskrypcje, jeśli ma to zastosowanie. Będziesz także chciał wykonać kopię zapasową wszystkich zamówień z poprzedniej witryny.
  • Czy usunąłeś niepotrzebne dane?   Przejrzyj swój backend WordPress i usuń nieużywane motywy, wtyczki, strony i posty. Są to łatwe punkty dostępu dla hakerów i mogą również pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google.
ilustracja procesu eCommerce od dodania produktów do koszyka, płatności i dostawy

Handel elektroniczny:

W końcu uruchamiasz sklep, więc chcesz mieć pewność, że działa on poprawnie i pomoże Ci konwertować odwiedzających witrynę. Oto kilka ważnych uwag:

  • Czy podatki są prawidłowo ustawione?   Podatki są ważnym elementem Twojej firmy i chcesz mieć pewność, że są prawidłowo skonfigurowane. Możesz znaleźć swoje ustawienia podatkowe, przechodząc do WooCommerce > Ustawienia > Podatek . Znajdziesz tam kilka opcji pasujących do Twojej sytuacji, ale zalecamy skonsultowanie się z księgowym lub doradcą podatkowym, aby upewnić się, że podejmujesz właściwe kroki.
  • Czy proces realizacji transakcji działa?   Jeśli wystąpił błąd karty kredytowej, czy pojawia się poprawny komunikat? Przejdź przez cały proces kasy, od dodania produktu do koszyka, wybrania lokalizacji wysyłki i dokonania płatności. Sprawdź każdą ze swoich metod płatności, jeśli masz więcej niż jedną. Spróbuj także wymeldować się i wprowadzić nieprawidłowe informacje – na przykład CVV na karcie kredytowej. Upewnij się, że pojawia się odpowiedni komunikat o błędzie, aby klient wiedział, na czym polega problem.
  • Czy Twój ekwipunek jest skonfigurowany? Przejrzyj każdy ze swoich produktów i upewnij się, że poziomy zapasów są aktualne i prawidłowe. Możesz edytować ustawienia zapasów, przechodząc do WooCommerce > Ustawienia > Produkty > Zapasy i aktualizować numery na każdej stronie poszczególnych produktów. WooCommerce oferuje również różnorodne rozszerzenia, które pomagają zsynchronizować zapasy z magazynem, sklepem Amazon, sklepem eBay lub inną platformą.
  • Czy e-maile są wysyłane i odbierane?   Co się dzieje po zakupie? Czy otrzymujesz powiadomienie o złożeniu zamówienia? Czy klient otrzymuje potwierdzenie zamówienia? Upewnij się, że wszystkie te procesy są na miejscu. Jeśli chcesz jeszcze bardziej dostosować wizualnie, wypróbuj rozszerzenie dostosowywania poczty e-mail WooCommerce .
  • Czy masz sposób na kontakt z klientami?   Jeśli ktoś porzuci swój koszyk, czy masz sposób, aby się z nim skontaktować? Rzadko zdarza się, aby klient dokonał zakupu przy pierwszej wizycie w Twojej witrynie, więc upewnij się, że dysponujesz środkami umożliwiającymi oddzwonienie.
  • Czy panel klienta jest łatwy w użyciu?   Gdy klient się loguje, chcesz, aby miał łatwy dostęp do ważnych informacji, takich jak historia zamówień, informacje rozliczeniowe i numery śledzenia . Upewnij się, że nazwy użytkowników i hasła działają, a Twój pulpit nawigacyjny zawiera to, czego szukają Twoi klienci.
  • Czy przeczytałeś opisy swoich produktów?   Upewnij się, że każdy opis produktu jest atrakcyjny , zawiera ważne informacje, takie jak tabele rozmiarów, oraz jest wolny od błędów gramatycznych i ortograficznych.
  • Czy kody kuponów działają?   Przetestuj każdy ze swoich kodów kuponów, aby upewnić się, że oferują odpowiednią zniżkę (bezpłatną wysyłkę, procent zniżki itp.) podczas procesu płatności.
  • Czy wariacje działają?   Jeśli masz różne produkty, spróbuj zmienić warianty i upewnij się, że ceny i zdjęcia zmieniają się odpowiednio.
  • Czy Twoja wysyłka działa?   Niezależnie od tego, czy obliczenia kosztów wysyłki są oparte na wadze, produkcie czy koszyku, wypróbuj różne kombinacje, aby upewnić się, że liczby są prawidłowe. Sprawdź wszystkie dostępne metody wysyłki i wypróbuj różne lokalizacje wysyłki. Upewnij się również, że wszystkie skonfigurowane etykiety wysyłkowe działają.
  • Czy waluta zmienia się odpowiednio?   Masz międzynarodową stronę internetową z przewalutowaniem? Upewnij się, że konwersje są dokładne dla produktów i wysyłki.
  • Jeśli produkty są cyfrowe, czy są dostarczane przy zakupie?   Jeśli sprzedajesz produkty cyfrowe w swojej witrynie eCommerce, upewnij się, że po zakupie zostały przesłane i pomyślnie dostarczone odpowiednie pliki. Przejdź do WooCommerce > Ustawienia > Produkty > Produkty do pobrania, aby wyświetlić opcje dostarczania plików.
  • Czy Twoja funkcja wyszukiwania działa?   Spróbuj wyszukać produkt w swojej witrynie i sprawdź, czy możesz znaleźć to, czego szukasz. Należy również przetestować funkcjonalność wyszukiwania za pomocą słów kluczowych, takich jak „sukienka w czarne paski”, a nie konkretnych nazw produktów. Nie jesteś zadowolony z wyników? Sprawdź rozszerzenia, takie jak Wyszukiwarka produktów, aby zwiększyć wygodę wyszukiwania.
  • Czy komuś łatwo jest znaleźć to, czego szuka?   Odwiedzający witrynę powinni mieć wiele sposobów na znalezienie rozwiązania swojego problemu. Upewnij się, że Twoje menu nawigacyjne jest intuicyjne, a Twoje produkty są skategoryzowane w sensowny sposób. Możesz również rozważyć filtry oparte na cenie, kolorze, marce itp., które pomogą Twoim klientom zawęzić listę produktów.
  • Czy Twoje rozszerzenia działają?   Możesz mieć zainstalowane inne specjalne rozszerzenia, takie jak dodatki do produktów lub produkty typu Mix and Match. Ty też będziesz chciał to sprawdzić!  
  • Jak Twoje produkty prezentują się w mediach społecznościowych?   Jeśli udostępniasz produkt na Facebooku, czy wyświetla się prawidłowe zdjęcie? Czy tytuł i opis są prawidłowe? Wtyczki Yoast SEO pozwoli na edycję wyglądu swoich produktów w mediach społecznościowych.  
  • Czy działają cross-sell i up-sell? Są to skuteczne metody zwiększania całkowitej wartości koszyka, więc chcesz się upewnić, że są one prawidłowo skonfigurowane. Możesz to zrobić na każdej indywidualnej stronie produktu, przechodząc do pozycji Dane produktu > Połączone produkty . 
Ikona SEO z ekranem komputera i wykresami ruchu na stronie

SEO:

SEO to termin, w którym jest dużo szumu, ale nie bez powodu. Search Engine Optimization to sztuka znajdowania się na platformach takich jak Google, gdy ludzie szukają czegoś, co oferujesz.

Możesz poświęcić dużo czasu i pieniędzy na niuanse każdego aspektu SEO (co jest niezwykle ważne, jeśli chcesz pokonać silną konkurencję), ale samo prawidłowe wykonanie podstaw pozwoli Ci wyprzedzić większość nowych sklepów eCommerce. 

Poniżej znajdziesz kilka uwag, ale aby dokładniej przyjrzeć się SEO, przeczytaj nasz post o technicznej stronie SEO . Większość poniższych zadań można łatwo wykonać za pomocą wtyczki, takiej jak Yoast SEO.

  • Czy masz przekonujące meta opisy?   Meta opisy Twoich stron i produktów są tym, co zobaczy klient podczas wyszukiwania w Google. Upewnij się, że są atrakcyjne i sprawiają, że ktoś chce klikać Twoje produkty zamiast konkurencji”.
  • Czy wszystkie Twoje obrazy mają tekst alternatywny?   Tekst alternatywny odgrywa bardzo ważną rolę z kilku powodów. Po pierwsze, to jedyny sposób, w jaki Google może „odczytać” Twoje obrazy i zrozumieć, co one wyświetlają. Po drugie, czytniki ekranu czytają na głos tekst alternatywny, aby pomóc osobom niedowidzącym zrozumieć treść. Tekst alternatywny powinien zawierać opis obrazu, a także w naturalny sposób zawierać docelowe słowo kluczowe.
  • Czy brałeś pod uwagę dostępność?   Chociaż tekst alternatywny jest jednym z aspektów dostępności, należy rozważyć więcej kwestii. Upewnij się, że rozmiar czcionki jest wystarczająco duży, aby można było przeczytać. Uważaj na kombinacje kolorów, takie jak zielony i czerwony, które mogą utrudniać interpretację grafiki lub tekstu osobie ze ślepotą barw. Dodaj napisy do filmów o produktach, aby osoba z wadami słuchu zrozumiała, o czym mowa. 
  • Czy używasz dobrych tytułów?   Tytuł Twoich produktów powinien być zwięzły i opisowy. Powinny zawierać docelowe słowa kluczowe, ale powinny być napisane z myślą o użytkownikach. Pamiętaj, to właśnie zobaczą, szukając produktów w wyszukiwarkach!
  • Jaka jest struktura Twojego adresu URL?   Twoje adresy URL powinny być zwięzłe i ostateczne. Pomaga to ludziom i wyszukiwarkom dokładnie zrozumieć, o czym jest Twoja strona produktu. Na przykład znacznie łatwiej jest zrozumieć, o czym jest www.example.com/czerwona-smycz-psa niż www.example.com/index.php?id_reddogleash=360&sid=3a5ebc944f41daa6f849f730f1 . Upewnij się również, że oddzielasz słowa myślnikami zamiast podkreśleniami.
  • Czy w przypadku migracji z innej platformy wszystkie adresy URL są spójne lub przekierowane? Jeśli przenosisz się z innej platformy do WooCommerce, ważne jest, aby upewnić się, że wszystkie Twoje adresy URL są dokładnie takie same, jak na innej stronie internetowej, lub skonfigurować przekierowania 301 . Pomoże to poprowadzić Google do nowych treści i zapobiec utracie pozycji w rankingu lub zmniejszyć ją.
  • Czy masz mapę witryny i czy przesłałeś ją do Google?   Mapa witryny XML to zasadniczo plan Twojej witryny, który pomaga Google dokładnie zrozumieć, jakie są strony. Możesz łatwo wygenerować mapę witryny za pomocą Yoast SEO lub podobnej wtyczki i przesłać mapę witryny do Google za pomocą Google Search Console.
ilustracja bezpieczeństwa, z ikonami przedstawiającymi hakerów, komunikaty o błędach i blokady

Bezpieczeństwo:

Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest zhakowanie Twojej nowej witryny i narażenie informacji klientów po uruchomieniu. Dlatego tak ważne jest, aby podjąć odpowiednie kroki w celu zabezpieczenia swojej witryny!

  • Czy masz skonfigurowaną zaporę sieciową?   Zapora sieciowa chroni Twoją witrynę WordPress przed nadchodzącymi złośliwymi atakami. Istnieją zarówno płatne opcje zapory, takie jak Sucuri, jak i wtyczki zapory „freemium”, takie jak Wordfence lub WP All in One Security . 
  • Czy posiadasz certyfikat SSL?   Certyfikat SSL szyfruje i chroni poufne informacje, takie jak dane kart kredytowych klientów. Jest to ważne nie tylko z prawnego i etycznego punktu widzenia, ale Google oznacza również witryny bez certyfikatu SSL jako „niezabezpieczone”. Może to mieć negatywny wpływ na postrzeganie Twojej marki przez użytkowników.
  • Czy używasz silnych haseł?   Użyj kombinacji cyfr, symboli i liter o długości co najmniej 8 znaków. Możesz również rozważyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe, które zapewnia dodatkową weryfikację dla administratorów (np. kod wysłany na Twój telefon komórkowy).
  • Czy masz skonfigurowany filtr spamu?   Jest to szczególnie ważne, jeśli masz włączone komentarze do postów lub recenzje produktów. Dzięki temu Twoja witryna będzie bezpieczniejsza i zaoszczędzisz mnóstwo czasu na filtrowaniu spamu. Świetnym rozwiązaniem jest wtyczka Askimet – po prostu ją skonfiguruj i nie będziesz się już o nią martwić!
  • Czy masz włączone kopie zapasowe?   Powinieneś regularnie tworzyć automatyczne kopie zapasowe plików witryny i bazy danych. Można to zrobić na kilka sposobów, za pośrednictwem dostawcy usług hostingowych lub za pomocą wtyczek, takich jak Jetpack .
  • Czy wszystko jest zaktualizowane?   Ważne jest, aby zawsze aktualizować motyw, wtyczki i oprogramowanie WordPress. Starsze wersje są znacznie łatwiejsze do włamania. Jeśli wolisz się tym nie martwić, po prostu skonfiguruj automatyczne aktualizacje na swoim pulpicie nawigacyjnym.
ilustracja prawnicza z książkami prawniczymi, młotkami i papierkową robotą

Prawny:

Posiadanie odpowiedniej infrastruktury prawnej chroni Cię przed potencjalnymi procesami sądowymi i pomaga Twoim klientom zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z ich danych i jak działają zasady Twojego sklepu. Możesz zatrudnić prawnika, który pomoże w przygotowaniu tych wstępnych dokumentów – warto zainwestować! Niezależnie od tego upewnij się, że są one łatwe do znalezienia w Twojej witrynie.

  • Czy masz mocne warunki?   Regulamin określa zasady postępowania między Tobą a odwiedzającymi Twoją witrynę, których należy przestrzegać, jeśli chcą kupić Twoje produkty. Aby dodać to do swojej strony kasy, przejdź do Wygląd > Dostosuj > WooCommerce i wybierz stronę Regulamin.
  • Czy masz politykę prywatności?   Dobra polityka prywatności wyjaśnia dokładnie, w jaki sposób będziesz obchodzić się z informacjami i danymi klientów w swojej witrynie. Zapewnia wiarygodność i stanowi ważną warstwę ochrony Twojej firmy. Możesz dodać to do swojej strony kasy, przechodząc do Wygląd > Dostosuj > WooCommerce i wybierając stronę Polityki prywatności.
  • Czy rozważałeś RODO?   RODO to stosunkowo nowe prawo dotyczące przetwarzania danych dla mieszkańców Europy. Dotyczy to Ciebie, jeśli sprzedajesz komukolwiek w UE, nawet jeśli nie znajdujesz się tam. Poświęć trochę czasu na zapoznanie się z nim i w razie potrzeby dostosuj zasady.
  • Czy masz politykę zwrotów?   Ważne jest, aby Twoi klienci wiedzieli, czy akceptujesz zwroty i jakie są warunki. Podaj, jak długo klienci muszą dokonać zwrotu, jaki jest wymagany stan produktu, w jaki sposób otrzymamy zwrot pieniędzy i kto zapłaci za wysyłkę.

**

Ostatnią rzeczą, którą powinieneś zrobić przed uruchomieniem, jest przetestowanie witryny przez prawdziwych użytkowników. Poproś pracowników, przyjaciół, rodzinę lub, jeszcze lepiej, członków grupy docelowej, aby skorzystali z witryny i zanotuj wszystko, co jest dla nich trudne lub mylące. Nie ma nic lepszego niż posiadanie świeżego zestawu bezstronnych oczu przechodzących przez wszystko.

A jeśli uzupełniłeś tę listę, gratulacje — jesteś gotowy do uruchomienia swojej witryny!  

Czy uruchomiłeś wcześniej witrynę i zapomniałeś o czymś krytycznym? Czy masz sugestie dla osób, które zamierzają uruchomić swoją pierwszą witrynę? Chętnie poznamy Wasze historie w komentarzach!

Chcesz wydrukować tę listę kontrolną lub udostępnić ją w mediach społecznościowych?
POBIERZ JAKO PDF

POBIERZ JAKO OBRAZ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *