co to jest pim

Zarządzanie informacjami o produkcie ( PIM ) to proces zarządzania wszystkimi informacjami potrzebnymi do wprowadzenia na rynek i sprzedaży produktów za pośrednictwem kanałów dystrybucji . Te dane produktów są tworzone przez wewnętrzną organizację w celu wspierania wielokanałowej strategii marketingowej . Centralne centrum danych o produktach może służyć do dystrybucji informacji do kanałów sprzedaży, takich jak witryny handlu elektronicznego , drukowane katalogi, platformy handlowe , takie jak Amazon i Google Shopping , platformy mediów społecznościowych, takie jak Instagram, oraz elektroniczne źródła danych do partnerów handlowych.

PIM to wprowadzenie kultury zarządzania danymi

Było jasne, że w pierwszym kwartale 2020 r. Wprowadzenie kultury zarządzania danymi będzie miało kluczowe znaczenie dla całej sprzedaży online. Wkrocz w bezprecedensowe zakłócenia, a dynamika zmieni się na zawsze. Wydarzenia z 2020 roku wyniosły handel cyfrowy na nowy poziom, wprowadzając organizacje w kierunku cyfryzacji, a dostawców w kierunku nowych podejść i modeli. Zgodnie z dotychczasowymi wyprzedażami świątecznymi w Stanach Zjednoczonych, sprzedaż cyfrowa z pewnością osiągnie historyczny poziom.W 2021 r. Ponad 2,14 miliarda kupujących będzie prawdopodobnie kupować w internecie na całym świecie

W miarę zacierania się granic między fizycznym a cyfrowym, a sprzedaż staje się wszechobecna dzięki spójnym doświadczeniom w punktach kontaktu z klientami, sprzedawcy eCommerce zdali sobie sprawę z niezbędności zarządzania informacjami o produkcie (PIM). Potrzeba przechowywania, strukturyzowania i wizualizacji właściwych informacji o produktach rośnie z dnia na dzień – czy to w przypadku zaangażowania w kampanie, kontroli ruchu w kanale, rozwoju katalogu, segmentacji odbiorców czy analiz. Ponadto 74% klientów New Age skłania się ku dobrze zbadanej inspiracji, zanim okaże lojalność wobec jakiejkolwiek marki. Ta postępująca grupa demograficzna oczekuje informacji na wyciągnięcie ręki, korzystając z mediów tradycyjnych i cyfrowych w celu rygorystycznego porównywania produktów.

Wspierając systemy, platformy i strategie eCommerce odpowiednim rozwiązaniem PIM, dostawcy mogą wzbogacić doświadczenia związane z produktami i sprostać wymaganiom „nowej normalności”, jednocześnie zmniejszając czas, koszty i trudności w tym zakresie. To połączenie może ujednolicić dane produktów i usunąć istniejącą złożoność, poprawić przypisanie produktów i zachować dane produktów w jednym miejscu. Oto jak dzieje się magia:

Pojedyncze, zaufane źródło dokładnych informacji o produkcie

PIM zarządza głównym repozytorium informacji o produktach, umożliwiając szeroki zakres zmian i dostosowań. Konsolidując wszystkie zbiory danych dotyczące produktów z każdego systemu, zapewnia pełny wgląd dla każdego interesariusza w operacjach wewnętrznych i zewnętrznych. Informacje mogą obejmować zarówno surowe specyfikacje produktów, kopie marketingowe, referencje i katalogi, dane SKU, jak i wszelkie inne zasoby kreatywne. Dzięki możliwości integracji ze starszymi, odmiennymi platformami, PIM może dostarczać eCommerce autentyczne, niezawodne dane w czasie rzeczywistym. W ten sposób wszystkie witryny eCommerce, kanały, sklepy w mediach społecznościowych, aplikacje i rynki otrzymują ujednolicone i dokładne informacje.

Szybkie publikowanie informacji w wielu punktach styku

Dzięki eCommerce zawsze istnieje możliwość ekspansji na różne regiony i rynki poprzez ciągłe dostosowywanie się do sprzedaży w nowych punktach kontaktu z klientami, od urządzeń inteligentnych po AR / VR i nie tylko. Gartner przewiduje, że organizacje działające na rynkach korporacyjnych od ponad roku osiągną co najmniej 10%wzrost ich przychodów cyfrowych do 2023 r. Jednak korzyść wiąże się z własnym kosztem złożoności i zarządzaniem obciążeniem związanym z synchronizacją informacji w cyfrowych punktach styku. Połączenie PIM z eCommerce może pomóc sprostać temu wyzwaniu dzięki prostej automatyzacji. Eliminując potrzebę ręcznego wprowadzania, poprawek, aktualizacji lub dostosowań, można wprowadzić zmiany we wszystkich liniach produktów we wszystkich kanałach sprzedaży. Skraca czas publikacji dzięki wydajnym aktualizacjom, łatwemu dostępowi do dokumentów dla różnych stron i elastycznemu modelowaniu danych, jednocześnie obsługując funkcje wielowalutowości i wielojęzyczności dla różnych obszarów geograficznych i stref czasowych.

PIM i eCommerce
PIM i eCommerce

Efektywne zarządzanie publikacjami i zatwierdzeniami przepływu pracy

PIM może działać jako kompleksowe miejsce docelowe dla różnych przepływów pracy eCommerce, takich jak asortyment informacji, opracowywanie katalogów i zarządzanie taksonomią. Może pomóc w tworzeniu interaktywnych portali eCommerce z inteligentnym filtrowaniem, aby tworzyć wzbogacone doświadczenia z produktami. W rezultacie zespoły nie muszą już czekać na prośby o informacje o produktach z ERP. Ponadto 25 minut na SKU rocznie, które są wydawane na ręczne czyszczenie danych pozycji, można automatycznie zsynchronizować w ciągu zaledwie 4 minut. Zaawansowany silnik przepływu pracy może definiować procesy biznesowe i przepływy pracy redakcyjnej oraz eliminować zamieszanie związane ze znajdowaniem zaktualizowanych treści. To nawet toruje drogę do dalszej optymalizacji operacyjnej poprzez podłączanie informacji i zasobów do innych systemów Martech i łączenie interfejsów handlowych z wieloma urządzeniami.

PIM Synchronizacja informacji o produktach w sklepach cyfrowych i fizycznych

Fizyczne i cyfrowe sklepy mogą być spójnie i harmonijnie zarządzane poprzez automatyzację przepływu pracy danych produktów. PIM może umożliwić automatyczne aktualizowanie, utrzymywanie i publikowanie danych produktów w różnych portalach. Wszystko, od nawigacji katalogu produktów i stron produktów po rekomendacje i prezentacje produktów w wielu regionach, można zsynchronizować. Zapewnia to zainteresowanym stronom szybki dostęp do właściwych informacji. Informacje mogą być kodami SKU, numerami artykułów, referencjami dla dostawców i właścicieli magazynów lub zdjęciami, filmami i dokumentacją dla zespołu marketingowego, niezależnie od tego, w jakim kanale sprzedaży się znajdują. Ponadto PIM może utrzymywać różne zestawy danych, źródła danych, złożone pola, metadane i relacje między podstawowymi warstwami informacji.

Skrócony czas wprowadzania nowych produktów na rynek dzięki PIM

Wyobraź sobie, że masz miliony produktów i dziesiątki starszych systemów. Teraz chcesz dodać nową linię produktów, która jest wariantem istniejącego produktu. Będziesz musiał zaktualizować informacje w wielu zamkniętych repozytoriach danych, aby zrobić miejsce na nowe uruchomienie. Będziesz musiał przebudować katalog od podstaw. Co gorsza, będziesz musiał upewnić się, że każdy interesariusz e-commerce znajduje się na tej samej stronie. Wszystko to trzeba zrobić superszybko, bo inaczej stracisz przewagę nad konkurencją. A biorąc pod uwagę liczbę integracji i modyfikacji, nie ma miejsca na błędy. W takich przypadkach na ratunek może przyjść PIM. Skuteczna konsolidacja danych produktów może pozwolić na oszczędność czasu na każdym etapie procesu wprowadzania na rynek. Może utrzymać jakość informacji, dystrybuując treści na podstawie specyfikacji, udostępnianie go całemu zespołowi w czasie rzeczywistym. Umożliwiając wszechobecne dynamiczne przesyłanie danych między lokalizacjami i punktami styku, solidny system PIM może zapewnić szybsze wejście na rynek.

PIM to atut, który może zwiększyć wydajność eCommerce na więcej niż jeden sposób. Kiedy klienci odkrywają produkty, których szukają z odpowiednimi, wyczerpującymi opisami, uznają korzyści płynące z podejmowania świadomych decyzji. Może to prowadzić do wyższych współczynników konwersji, mniejszej liczby porzuceń koszyka, a nawet możliwości organicznej sprzedaży dodatkowej / krzyżowej. Co więcej, produktywność całej organizacji może zostać zwiększona, gdy operatorzy mają do dyspozycji przyjazne dla użytkownika, łatwo dostępne interfejsy do manipulacji danymi. W ten sposób zapewniony jest wzrost w usprawniony sposób.

Jesteś zainteresowany współpracą z nami zapraszam do kontaktu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *