Kiedy publikować posty na Facebook? Czy naprawdę jest najlepszy czas na publikowanie postów w mediach społecznościowych?

Tak. Najlepszym momentem na publikację w mediach społecznościowych jest moment, w którym odbiorcy są najbardziej skłonni zobaczyć i zaangażować się w Twoje treści. Post w odpowiednim czasie może zwiększyć liczbę polubień, komentarzy, udostępnień i kliknięć.

Ale czas różni się w zależności od branży i konkretnych odbiorców.

Tak więc, korzystając z danych z narzędzia do benchmarkingu społecznościowego Unmetric , zebraliśmy dane 300 marek w mediach społecznościowych i podzieliliśmy wyniki na branże B2B i B2C.

Udało nam się uzyskać najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku, Twitterze i Instagramie oraz najlepszy dzień na publikowanie postów na Twitterze, Facebooku, Instagramie i LinkedIn .

Ogólnie, nasze dane pokazują, że najlepszy czas na publikowanie postów w mediach społecznościowych to między 12 a 15:00 , na początku tygodnia roboczego (tj. Od poniedziałku do środy) . Niezależnie od tego, czy jesteś marką B2B czy B2C.

kiedy najlepiej dodawać posty na facebook
kiedy najlepiej dodawać posty na facebook

Kiedy publikować posty na Facebook? Najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku

W 2019 r. Facebook zmienił algorytm kanału informacyjnego, aby nadać priorytet „znaczącym interakcjom” rodziny i przyjaciół nad treściami marek. Od tamtego czasu wydawcy marki na platformie mają większe niż kiedykolwiek trudności z prezentowaniem ich organicznej zawartości swoim klientom bez płacenia za ich ulepszanie.

Oprócz tworzenia wysokiej jakości treści, jedną z najskuteczniejszych taktyk „hakowania” algorytmu jest upewnienie się, że publikujesz we właściwym czasie.

Ale kiedy jest najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku? Zobacz poniżej.

Marki B2B

  • Najlepszy czas na publikowanie postów na Facebooku to między 13:00 a 15:00 we wtorek, środę lub czwartek .

Marki B2C

  • Najlepszą porą na publikowanie postów na Facebooku jest 12:00 w poniedziałek, wtorek lub środę .

Uwagi dotyczące publikowania na Facebooku

  • 74% użytkowników Facebooka odwiedza tę witrynę każdego dnia – więcej niż jakąkolwiek inną sieć społecznościową
  • 88% użytkowników Facebooka uzyskuje dostęp do serwisu za pośrednictwem urządzenia mobilnego

Jak zawsze, powinieneś samodzielnie testować i śledzić wyniki. Skorzystaj z danych o zaangażowaniu ze statystyk strony na Facebooku lub innych narzędzi pomiarowych, takich jak Hootsuite Analytics, aby określić, co jest dla Ciebie najlepsze.

Kiedy publikować posty na Twitter? Najlepszy czas na publikowanie postów na Twitterze

Czas życia tweeta jest bardzo krótki – tylko 18 minut. Dlatego czas w tej sieci ma większe znaczenie niż kiedykolwiek. Masz mniej niż 20 minut, aby upewnić się, że Twoje treści dotrą do właściwych osób!

Ale kiedy najlepiej publikować posty na Twitterze?

Marki B2B

  • Najlepszą porą na publikowanie postów na Twitterze jest między 12:00 a 16:00 w poniedziałek lub czwartek , z naciskiem na okno od 11:00 do 13:00.

Marki B2C

  • Najlepszy czas na publikowanie postów na Twitterze to 12:00 lub 13:00 od poniedziałku do środy .

Najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie

Wyniki różniły się znacznie w zależności od branży. Nie jest zaskoczeniem, że największe zainteresowanie wzbudziła branża spożywcza, gdy publikowała o godzinie 12:00, podczas gdy organizacje edukacyjne uzyskały najlepsze wyniki o godzinie 15:00 lub 17:00.

Oznacza to, że nowsze posty z większym prawdopodobieństwem pojawią się w Twoim kanale jako pierwsze, bez względu na to, ile razy je odświeżasz. Musisz więc upewnić się, że Twoje posty są „aktualne”, gdy Twoi obserwatorzy są najprawdopodobniej online.

Najlepszy czas na publikowanie na LinkedIn

Interfejs API LinkedIn nie pozwala nam zbierać danych dotyczących zaangażowania według godzin w ciągu dnia, ale byliśmy w stanie określić najlepszy dzień tygodnia na publikowanie na LinkedIn. W połączeniu z naszymi wewnętrznymi danymi dotyczącymi tego, kiedy Hootsuite uzyskuje największe zaangażowanie na LinkedIn, możemy stwierdzić, co następuje:

  • Najlepszy czas na publikowanie postów na LinkedIn to 7:45, 10:45, 12:45 i 17:45  .
  • Najlepszym dniem dla marek B2B na publikowanie postów na LinkedIn jest środa (a następnie wtorek) .
  • Najlepsze dni, w których marki B2C mogą publikować na LinkedIn, to poniedziałek i środa .

Myślisz, że Twoi odbiorcy angażują się w Twoje treści tylko w weekendy, kiedy odpoczywają w domu? Wypróbuj godziny pracy. Wyniki mogą Cię zaskoczyć.

Jak znaleźć najlepszy czas na publikowanie w mediach społecznościowych

Poznaj swoich odbiorców

Ile oni mają lat? Gdzie oni żyją? Jak wygląda ich dojazd do pracy? Co robią w pracy? Jakie są ich wyzwania i punkty bólu? Z jakich sieci społecznościowych korzystają? Czy przeglądają swoje kanały na telefonie lub komputerze?

Użyj tej samej treści, aby przetestować różne czasy

Jak w przypadku każdego dobrego eksperymentu, aby dokładnie zmierzyć wyniki, potrzebujesz spójności. Podczas testowania czasu używaj tej samej lub podobnej treści. W ten sposób mniej niż interesujący wpis udostępniony w czasie dużego ruchu nie wypaczy wyników.

Używaj odpowiednich narzędzi

Oczywiście mamy  słabość do Hootsuite . Z jednego pulpitu możesz publikować we wszystkich swoich kanałach społecznościowych i korzystać z  wbudowanych narzędzi analitycznych,  aby zobaczyć, które czasy dają najlepsze wyniki. Gdy masz już te informacje, możesz zaplanować wszystkie swoje posty w tych okresach.

Miej oko na konkurencję

Kiedy Twoi konkurenci otrzymują dużo polubień, udostępnień, retweetów, reakcji i komentarzy?

Kontynuuj testowanie i optymalizację

Nie popadaj w samozadowolenie. Znajdź czas, który najbardziej Ci odpowiada, ale nigdy nie przestawaj testować. Zmieniają się nawyki odbiorców – i algorytmy sieciowe.

Pamiętaj, aby tworzyć  raporty w mediach społecznościowych,  aby śledzić, kiedy uzyskasz największe zaangażowanie w każdym momencie publikacji. I określ, jak często będziesz ponownie przeprowadzać eksperymenty na swoich kanałach społecznościowych.

Kiedy publikować posty na Facebook? Ciesze się że mogliśmy Ci pomóc sprawdź inne nasze wpisy! Zainteresowany współpracą? Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.