Sklep internetowy posiada nawet kilka tysięcy różnych podstron, strony z produktami, kategorie, karty produktowe. Jednak aby klienci wpisując nazwę danego produktu czy kategorii znaleźli sklep w wyszukiwarce konieczne jest pozycjonowanie sklepu internetowego.
Czy trzeba pozycjonować sklep internetowy?
Gdy już uruchomimy swój sklep internetowy i mamy na nim produkty jest on już widoczny w wyszukiwarkach. Jeżeli nie są to produkty unikatowe to bardzo często nasza pozycja w wyszukiwarce jest odległa i próżno szukać naszego sklepu na pierwszej stronie Google. Na początku klienci przychodzą z innych kanałów jak social media, marketing szeptany czy płatne reklamy, a nie z wyszukiwarki. Dlatego też wykonuje się pozycjonowanie, którego zadaniem jest podniesienie tych pozycji i „podkręcenie” sprzedaży.
Już ponad 65% użytkowników internetu w Polsce robi zakupy przez internet. Ze sklepów internetowych coraz chętniej korzystają też seniorzy. Co Polacy cenią w zakupach online? Możliwość kupowania w każdym momencie (75 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (72 proc.) oraz nieograniczony czas wyboru (68 proc.). 97% użytkowników jako pierwszy wybór podczas wyszukiwania produktu używa wyszukiwarki Google więc jeżeli chcemy zwiększyć ruch na stronie oraz sprzedaż pozycjonowanie jest obowiązkowe. Polecamy raport GEMIUS.
Właściciele sklepów zdają sobie z tego sprawę, dlatego konkurencja na rynku jest duża, a najwięksi gracze generują niebotyczne zyski właśnie na zakupach na ich stronach internetowych.
Na jakie zyski można liczyć?
Trudno jednoznacznie określić, masz jednak pewność, że jeżeli oddasz pozycjonowanie w ręce specjalistów zauważysz znaczący wzrost ruchu na sklepie oraz poprawę widoczności swojego sklepu w wyszukiwarce co przykłada się na zwiększenie sprzedaży. Nasz rekord to wzrost sprzedaży w ciągu roku o 210%.
Co robimy w pozycjonowaniu?
Jeżeli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego, robimy szereg działań które mają poprawić widoczność twojego sklepu. Pierwszą rzeczą jaką zrobimy jest przeprowadzenie audytu. Najistotniejsza jest optymalizacja, ułożenie poszczególnych kategorii, czy ich nazewnictwo, szybkość ładowania strony, opisy produktów odpowiednie opisy grafik. Częstym błędem popełnianym przez właścicieli sklepów jest powielanie opisów producenta. Jest to rozwiązanie szybsze i tańsze, jednak ma bardzo negatywny wpływ na pozycję strony.
Na późniejszym etapie, tworzymy na sklepie specjalną zakładkę blog w której piszemy artykuły związane z twoimi produktami oraz twoją branżą. Jest to istotne ponieważ strona, która zawiera dużo wartościowej treści jest mile widziana w wyszukiwarkach.
Również bardzo istotne jest dobranie właściwych słów kluczowych podczas audytu sprawdzamy również twoją konkurencję i frazy pod którymi oni się pozycjonują. Chodzi zarówno o słowa związane z poszczególnymi produktami, jak i kategoriami.
Kolejną kwestią związaną z optymalizacją strony jest stworzenie systemu linkowania wewnętrznego. W opisie produktu można odsyłać do innego, podobnego przedmiotu lub kategorii produktów uzupełniających. Innym sposobem jest umieszczenie linków do najpopularniejszych produktów lub kupowanych przez osoby, które oglądały wybrany przedmiot. Dobrym rozwiązaniem jest również wydzielenie systemu komentarzy pod produktem.
Linkowanie zewnętrzne
Nasza firma posiada bazę ponad 200 serwisów internetowych o różnej tematyce. W tych serwisach będą umieszczane wpisy sponsorowane reklamujące twój sklep oraz kierujące do niego. Google zauważy że twój sklep jest istotny i stopniowo będzie zwiększał jego pozycję w wyszukiwarce.
Social Media – pozycjonowanie sklepu
Ponadto nie można zapomnieć o połączeniu wszelkich działań z social media. Aktywne profile w mediach społecznościowych również mogą generować ruch i sprzedaż, dlatego w tym zakresie także warto być aktywnym.
Kampanie Google Ads
Działaniem, które może zdecydowanie polepszyć pozycjonowanie jest inwestycja w kampanie Google Ads. Połączenie ich wpływa na jeszcze większą widoczność w internecie – zarówno dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce jak i zajęciu w niej przestrzeni reklamowej pod odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi.
Połączenie działań pozycjonujących, aktywności w social media i postawy „do klienta” wiele razy pokazało, że można odnieść sukces w sieci. Warto jednak być konsekwentnym w swoich działaniach i wiedzieć, co się w danym momencie robi, ponieważ popełnienie błędu może skutkować pogorszeniem pozycji w Google, czy nawet sprzedaży.
Pozycjonowanie sklepu internetowego czas Start !
Jeżeli podjąłeś decyzję i jesteś zainteresowany współpracą z nami zapraszamy do kontaktu w celu omówienia i dopasowania oferty specjalnie pod Twoje potrzeby.