link juice co to jest

Link juice to termin używany w świecie SEO w odniesieniu do wartości lub kapitału przekazywanego z jednej strony lub witryny do drugiej. Ta wartość jest przekazywana za pośrednictwem hiperłączy. Wyszukiwarki traktują linki jako głosy innych witryn internetowych, że Twoja strona jest wartościowa i warta promowania.

Istnieje wiele sposobów zdobywania linków w sieci poprzez wysiłki bezpośrednie i pośrednie. Bezpośredni wysiłek odnosi się do strategii budowania linków, takich jak udostępnianie dokumentów, publikowanie gościnne, marketing w mediach społecznościowych, publikowanie informacji prasowych i inne. Pośredni wysiłek jest uzyskiwany z prezentowania doskonałych treści w Twojej witrynie, które powodują, że czytelnicy dzielą się nimi w sieci, naturalnie łącząc strony. Własność linków, która przechodzi z tych witryn do Twojej witryny, to link juice, różni się on autorytetem w zależności od witryn, które prowadzą do Ciebie.

Jak działa Link Juice?


Załóżmy, że masz witryny A i B. Jeśli wszystkie inne czynniki rankingu są stałe, a witryna A ma jedno łącze, a witryna B nie ma linków, witryna A zajmie wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania ze względu na link juice, który otrzymuje z witryny zewnętrznej zawierającej linki do niej . Co się stanie, jeśli witryna B również uzyska jedno łącze? Zależy to od ilości soku, który przechodzi przez każde łącze.

Przykład

Witryna A otrzymuje łącza z czterech witryn, podczas gdy B otrzymuje łącza z dwóch witryn. Wszystkie witryny z linkami otrzymują również sok z linków z innych witryn. Ponieważ A otrzymuje linki z większej liczby witryn, więcej soku jest przenoszonych do A, w wyniku czego A prawdopodobnie zajmie wyższą pozycję niż B w wynikach wyszukiwania. Uwaga: w tych wynikach przyjęto, że witryny odsyłające do stron A i B mają podobne uprawnienia.

Przepływ link juice

Innym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest to, że przepuszczanie soku odbywa się w obu kierunkach. A zatem powiedzmy teraz, że wszystkie witryny odsyłające do witryny A odsyłają również do innych witryn, podczas gdy witryny odsyłające do witryny B odsyłają wyłącznie do witryny B. W tym przypadku odsetek soku z linków, które otrzymuje B, jest wyższy niż procent soku z linków, który otrzymuje witryna A. Zwiększa to szansę witryny B na wyższą pozycję w rankingu niż witryna A.


Kiedyś można było używać linków nofollow, aby zachować utratę soku linków przez linki wychodzące. Ten proces był znany jako rzeźbienie PageRank. Miało to na celu manipulowanie sposobem przenoszenia soku linków ze strony.

Przepływ

Kształtowanie PageRank było możliwe, gdy webmaster dodał atrybut nofollow do jednego z linków wychodzących, co oznaczało, że sok z linków nie był przenoszony na stronę, która nie jest obserwowana, ale byłby dystrybuowany do innych linków.

nofollow

Ponieważ tak jest, możesz martwić się rozmyciem lub wyciekiem soku linków ze strony głównej do linków nofollow w stopce lub pasku bocznym. Dobrą i szeroko stosowaną praktyką jest zatrzymanie przepływu soku linków do komentarzy spamowych i linków publikowanych na blogach z atrybutem nofollow. Wręcz przeciwnie, jeśli chodzi o linki wewnętrzne w witrynie, dobrą praktyką jest umożliwienie naturalnego przepływu soku linków zamiast kontrolowania go za pomocą atrybutów nofollow. Sok z linków uzyskany i rozpowszechniony w Twojej witrynie sprawia, że ​​Twoje wewnętrzne strony są popularne w Internecie, a także Twoja strona główna. To łącznie zwiększa PageRank Twojej strony głównej.

Link Juice pochodzi z:


Strony, które zawierają treść odpowiednią dla Twojej witryny.
Strony z wysokim PageRank.
Strony, które mają stosunkowo niewiele linków wychodzących.
Strony zawierające treści wysokiej jakości.
Strony, które pojawiają się wysoko w SERPach.
Strony zawierające treści generowane przez użytkowników.
Strony, które są popularne wśród odbiorców mediów społecznościowych, tj. Są często wspominane w mediach społecznościowych.


nie pochodzi z:


Strony, które nie śledzą linku do Twojej witryny.
Strony z nieistotną treścią.
Strony, które zawierają dużo linków; na przykład linki reklamowe lub linki w całej witrynie.
Strony, które nie są indeksowane podczas wyszukiwania.
Płatne linki.
Linki uzyskane w schemacie wymiany linków. (W tym miejscu podajesz link do czyjejś witryny w zamian za łącze do swojej witryny, co zasadniczo niweluje wpływ).
Linki z nierankingowych witryn bez treści.
Jak strony uzyskują więcej Link Juice
Łączenie wewnętrzne
Często pomijanym źródłem potencjalnego soku linków jest Twoja witryna. W nieustannej pogoni za linkami zwrotnymi o wysokiej wartości wielu marketerów tęskni za zbiorami skoncentrowanych na ich najpopularniejszych stronach. Możliwe, że dysponujesz zasobem wartości, który możesz przekazać swoim wewnętrznym stronom, czekając, aż skorzystasz z wewnętrznych linków.

Podobnie jak w przypadku większości elementów SEO na stronie, linkowanie wewnętrzne zaczyna się od badania słów kluczowych (jeśli potrzebujesz pomocy, istnieje wiele bezpłatnych narzędzi).

Jesteś zainteresowany współpracą z Nami? Zapraszamy do kontaktu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *