Średni współczynnik porzucania koszyka wynosi nieco ponad 75% we wszystkich branżach . Oznacza to, że możesz stracić aż siedmiu na dziesięciu użytkowników, którzy wkładają produkty do koszyka. Nauka tworzenia wiadomości e-mail o porzuconych koszykach WooCommerce może pomóc Ci zaoszczędzić setki, a nawet tysiące sprzedaży każdego roku.

W tym przewodniku omówię zalety wiadomości e-mail o porzuconym koszyku, jak wysyłać wiadomości e-mail o porzuconym koszyku WooCommerce za pomocą MailPoet oraz najlepsze praktyki tworzenia wiadomości e-mail o porzuconym koszyku.

Zaczynajmy!

Co to są e-maile o porzuconym koszyku?

Wiadomości e-mail o porzuconym koszyku to automatyczne wiadomości e-mail wysyłane do użytkowników, którzy zostawiają produkty w swoich koszykach online. Te e-maile przypominają klientom o interesujących ich przedmiotach i zachęcają ich do zakupu. Świetnym przykładem wiadomości e-mail o porzuconym koszyku jest wiadomość e-mail Headspace przedstawiona poniżej:

Wiadomość e-mail o porzuconym koszyku w Headspace
(Obraz z https://reallygoodemails.com/emails/quick-heads-up- )

Wiadomości e-mail o porzuconym koszyku to świetna okazja do przypomnienia ludziom o swoich produktach, dalszego zademonstrowania wartości tego, co sprzedajesz, i zachęcenia ludzi do podjęcia działania. Ale nie musisz mi wierzyć na słowo. Jest kilka fascynujących statystyk , które mnie wspierają:

  • Wiadomości e-mail o porzuconych koszykach mają średni wskaźnik otwarć powyżej 40%
  • Ludzie klikają linki w ponad 21% tych e-maili
  • 50% tych kliknięć skutkowało zakupami

Krótko mówiąc, wiadomości e-mail o porzuconych koszykach mogą znacznie zwiększyć liczbę udanych sprzedaży i pomóc w utrzymaniu klientów. Pamiętaj, że zawsze łatwiej jest zatrzymać starego klienta niż znaleźć nowego.

Jak tworzyć e-maile porzuconego koszyka WooCommerce w MailPoet?

MailPoet oferuje bezpośrednią integrację z WooCommerce, ułatwiając konfigurację wiadomości e-mail o porzuconych koszykach WooCommerce (i innych wiadomości e-mail WooCommerce ). Ta funkcja oferuje również kilka korzyści:

  • Zgodność z RODO. MailPoet będzie wysyłać wiadomości e-mail o porzuconym koszyku WooCommerce tylko do osób, które są już na Twojej liście, zapewniając, że pozostaniesz w zgodzie z prawem.
  • Możliwość tworzenia wielu e-maili. Możesz stworzyć całą serię e-maili o porzuconych koszykach. Właściwie to polecamy!
  • Dostęp do szablonów e-maili. MailPoet oferuje kilka szablonów specjalnie dla wiadomości e-mail z porzuconymi koszykami.
  • Pełna automatyzacja. Po utworzeniu wiadomości e-mail MailPoet automatycznie wyśle ​​je za każdym razem, gdy koszyk zostanie porzucony w Twoim sklepie WooCommerce. Nie musisz się o nic martwić!

Aby rozpocząć, przejdź do obszaru „E-maile” w MailPoet i kliknij „Dodaj nowy” u góry ekranu. Spowoduje to przejście do strony, na której możesz wybrać typ wiadomości e-mail, którą chcesz utworzyć.

Przewiń stronę w dół, aż zobaczysz opcje e-mail WooCommerce, a następnie wybierz „Porzucony koszyk”.

Opcje poczty e-mail WooCommerce w MailPoet

Spowoduje to otwarcie strony, na której możesz skonfigurować dokładną datę wysłania wiadomości e-mail. Możesz określić liczbę godzin, dni lub tygodni, które muszą upłynąć między porzuceniem koszyka a wysłaniem wiadomości e-mail.

Jak wysyłać wiadomości e-mail o porzuconym koszyku WooCommerce: planowanie

Po określeniu czasu wysłania wiadomości e-mail z porzuconym koszykiem zostaniesz przekierowany do obszaru szablonów MailPoet. Możesz wybrać i edytować szablon w normalny sposób.

MailPoet szablony e-maili z porzuconym koszykiem

Gdy jesteś zadowolony z projektu i kopii wiadomości e-mail, kliknij „Dalej”. Spowoduje to przekierowanie do strony, na której możesz dostosować ustawienia wiadomości e-mail. Obejmuje to możliwość zmiany czasu wysłania wiadomości e-mail oraz zmiany nazwy kampanii Google Analytics powiązanej z tą wiadomością e-mail.

Jak wysyłać e-maile o porzuconym koszyku WooCommerce w MailPoet: potwierdź szczegóły wysyłki

Gdy jesteś zadowolony ze wszystkich tych ustawień, możesz kliknąć „Aktywuj”. MailPoet automatycznie wyśle ​​ten e-mail za każdym razem, gdy ktoś porzuci koszyk w Twoim sklepie WooCommerce.

Jeśli konfigurujesz więcej niż jedną wiadomość e-mail o porzuconym koszyku (i zdecydowanie powinieneś – wyjaśnimy, dlaczego poniżej!), po prostu powtórz proces i dostosuj czas, który upłynął po porzuceniu koszyka przez kupującego. Jeśli wiadomość e-mail z porzuconym koszykiem odzyska zakup, MailPoet automatycznie zatrzyma serię dla tego klienta.

Najlepsze praktyki dotyczące wiadomości e-mail porzuconych koszyków WooCommerce

Znajomość szczegółów technicznych dotyczących wysyłania wiadomości e-mail o porzuconym koszyku WooCommerce nie wystarczy, aby zagwarantować konwersje. Warto również zastosować się do sprawdzonych metod pisania, projektowania i planowania tych e-maili. 

1. Zrozum, dlaczego ludzie porzucają koszyki

Agencje marketingu internetowego zebrały ogromną ilość danych na temat porzucania koszyka . Wiemy, że 34% kupujących porzuca koszyki, gdy witryna zmusza ich do założenia konta, 23% porzuca koszyki z powodu problemów z wysyłką, a 18% kupujących porzuca koszyki, aby móc porównać ceny z innymi sprzedawcami.

Możesz wykorzystać te dane na kilka sposobów. Po pierwsze, możesz ocenić wrażenia z zakupów w swojej witrynie pod kątem punktów przecieków, zmniejszając przede wszystkim liczbę osób, które porzucają koszyki. Na przykład możesz zdecydować się na usunięcie potrzeby tworzenia konta przez klientów. Możesz też uatrakcyjnić pomysł utworzenia konta, aby zachęcić ludzi do śledzenia.

Po drugie, możesz rozwiązać niektóre z tych problemów w wiadomościach e-mail o porzuconym koszyku. Na przykład, jeśli chcesz, aby użytkownicy utworzyli konto przed dokonaniem zakupu, możesz użyć wiadomości e-mail z porzuconym koszykiem, aby podkreślić, w jaki sposób rejestracja przynosi korzyści klientowi. Możesz również zaoferować zniżkę, która pomoże w pokryciu kosztów wysyłki. 

2. Utwórz serię e-maili o porzuconych koszykach WooCommerce

Pojedyncza wiadomość e-mail o porzuconym koszyku to świetny początek, ale możesz odzyskać jeszcze większą sprzedaż, tworząc serię wiadomości e-mail. W rzeczywistości zalecamy wysłanie trzech e-maili:

  • Natychmiastowy e-mail. Ten e-mail jest wysyłany 30 minut po tym, jak ktoś porzuci koszyk, podczas gdy Twoje produkty/usługi są jeszcze świeże w jego pamięci. Ten e-mail powinien być szybkim i prostym przypomnieniem o Twoich produktach. Możesz również dołączyć informacje kontaktowe do obsługi klienta.
  • Drugi e-mail. Ta wiadomość e-mail powinna zostać wysłana 24 godziny po porzuceniu koszyka. Jeśli Twój pierwszy e-mail nie jest otwarty, czas zmienić taktykę. Podziel się swoimi opiniami i opiniami oraz przypomnij klientom, w jaki sposób Twoje produkty/usługi mogą im pomóc.
  • Trzeci e-mail. Chcesz wysłać tę wiadomość e-mail 72 godziny po porzuceniu koszyka. To czas, w którym oferujesz klientom rabat. Pamiętaj tylko, aby upewnić się, że po rabacie nadal będziesz zarabiać. 

Ta uporządkowana seria daje potencjalnym klientom więcej możliwości interakcji z Twoją marką. A jeśli kupią Twój produkt/usługę po pierwszym e-mailu, MailPoet automatycznie anuluje ich subskrypcję z serii e-maili.

3. Użyj przekonującego tematu

Twój wiersz tematu powinien wyjaśniać cel wiadomości w jak najmniejszej liczbie słów. Pamiętaj, że mobilne klienty poczty e-mail wyświetlają tylko od 25 do 30 znaków . Musisz tak szybko przyciągnąć uwagę odbiorców.

Wiele wierszy tematu wiadomości e-mail o porzuconym koszyku wykorzystuje odmianę „Nie zapomnij o swoich rzeczach”, ale istnieje kilka taktyk, których możesz użyć, aby utworzyć wiersz tematu:

  • Zadać pytanie. Na przykład, jeśli sprzedajesz sprzęt do biegania, możesz zapytać „Nie chcesz biegać komfortowo?”
  • Zaoferuj zniżkę. Jeśli oferujesz zniżkę, wyjaśnij to, wpisując wiersz tematu „Zaoszczędź 10% na swoich materiałach”. 
  • Używaj języka wrażliwego na czas, aby stworzyć poczucie pilności. Działa to szczególnie dobrze w połączeniu z rabatem. Na przykład możesz powiedzieć „Wróć dzisiaj po 10% zniżki”. 
  • Używaj słów akcji. Powiedz swojemu klientowi, czego oczekujesz od niego. Zwroty takie jak „Dokończ zamówienie” oferują mocny, jasny kierunek.
  • Personalizuj tam, gdzie to możliwe. Coś tak prostego, jak użycie adresu e-mail klienta, może mieć duże znaczenie. Odpowiednie skróty można znaleźć w bazie wiedzy MailPoet .

4. Przypomnij ludziom o produktach, które zamierzali kupić

Chcesz przypomnieć ludziom o tym, co planowali kupić, podkreślając wysokiej jakości zdjęcia swoich produktów/usług.

Beardbrand świetnie sobie z tym radzi w wiadomości e-mail wyświetlonej poniżej:

BeardBread e-mail dotyczący porzuconego koszyka
E-mail z https://reallygoodemails.com/emails/quick-heads-up

Jeśli sprzedajesz produkty, takie jak ubrania lub buty, możesz również podać informacje o takich rzeczach, jak kolor i rozmiar.

Jak wysyłać wiadomości e-mail o porzuconym koszyku WooCommerce: przykład Jacka Willsa
Obraz z https://reallygoodemails.com/emails/your-basket-is-having-abandonment-issues

Możesz również dodawać takie rzeczy, jak opisy produktów i recenzje/recenzje.

Można to łatwo zrobić w MailPoet za pomocą widżetu zawartości porzuconego koszyka . 

5. Wyraź swoje wezwanie do działania

Skuteczne wezwanie do działania ma dwie główne cechy:

  • Specyficzność. Kiedy ktoś widzi wezwanie do działania, powinien dokładnie wiedzieć, czego od niego oczekujesz. W wiadomościach e-mail o porzuconych koszykach możesz trzymać się opcji „Wyświetl koszyk” lub „Wyświetl przedmiot” jako głównego wezwania do działania.
  • Widoczność. Twoje wezwanie do działania powinno być umieszczone w widocznym miejscu. Możesz także użyć przycisków i kontrastujących kolorów, aby wezwanie do działania było bardziej widoczne.

Chcesz również upewnić się, że wezwanie do działania zostanie powtórzone. Najłatwiej to zrobić, umieszczając przycisk zarówno na początku, jak i na końcu wiadomości e-mail.

Ostateczna porada, jak tworzyć e-maile o porzuconym koszyku WooCommerce

Jeśli nie korzystasz z wiadomości e-mail o porzuconym koszyku WooCommerce, potencjalnie tracisz setki, a nawet tysiące sprzedaży każdego roku. 

Na szczęście MailPoet ułatwia tworzenie w pełni zautomatyzowanych wiadomości e-mail o porzuconych koszykach dla Twojego sklepu WooCommerce. Zaawansowane narzędzia, takie jak widżet zawartości porzuconego koszyka i skrócone kody personalizacji, pozwalają zoptymalizować te e-maile pod kątem najwyższego możliwego współczynnika konwersji. 

Więc na co czekasz? Już dziś zacznij tworzyć e-maile o porzuconym koszyku WooCommerce !