Facebook Ads jest najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce i jeszcze długo będzie siedział na fotelu lidera. Serwis ten gromadzi kilkanaście milionów Polaków, z czego 80 proc. z nich loguje się w nim codziennie. Facebook bardzo mocno dąży do tego, żeby zagarniać kolejne obszary naszego życia – poprzez udostępnianie transmisji wideo, randkowanie i coraz to nowe funkcjonalności w ramach serwisu. Z Facebooka korzysta już ponad 17 milionów polaków. Jest to idealne narzędzie do pozyskiwania ruchu w witrynie czy do zwiększenia skali sprzedaży.
Rodzaje kampanii Facebook Ads
Facebook Ads posiada wiele typów reklamy do dyspozycji. Oprócz postów możemy publikować także banery graficzne, karuzele produktowe czy video. Poszczególne typy reklamy możemy emitować również w wielu misjach na Facebooku np. w prawej kolumnie, w aktualnościach, skrzynce odbiorczej czy marketplace. Do dyspozycji mamy kilkanaście typów reklamy oraz kilka miejsc, gdzie możemy ją emitować, co daje łącznie bardzo dużą sumę kombinacji. Tworzenie kreacji reklamowych na potrzeby tej reklamy zwiększa nasze szanse i sprawia, że reklama jest dopasowana oraz profesjonalna, gdyż Facebook posiada swój indywidualny format.
Kampanie możemy podzielić na trzy kategorie:
- Świadomość.
- Działania.
- Konwersje (w tym wypadku niezbędna jest instalacja Pixela Facebooka).
Dzięki takiemu podziałowi, możemy idealnie dopasować format kampanii do potrzeb klienta.
Rodzaje kampanii Facebook Ads różnią się od siebie przede wszystkim tym, do jakich ludzi będą trafiać.
Świadomość: Rozpoznawalność marki
Jeśli chcemy, aby ktoś kojarzył naszą markę, ta reklama jest idealna. Sprawdzi się ona najlepiej w lokalnych biznesach lub markach, które chcą zaistnieć w świadomości klientów, ale także w dużych, ogólnopolskich akcjach.
Pamiętajmy jednak, że ta kampania nastawiona jest na natężenie pojawiania się spotów, a nie na działania!
Jej głównym miernikiem jest:
Szacowany poziom wzrostu zapamiętania reklamy
Świadomość: Zasięg
Jeśli chodzi o kampanię na zasięg, jej głównym celem będzie wyświetlenie reklamy jak największej, unikatowej liczbie odbiorców.
Ten rodzaj kampanii sprawdzi się w momencie, w którym chcemy dotrzeć z naszym komunikatem do jak największej ilości osób.
Jej głównym miernikiem jest:
Zasięg – a więc liczba wyświetleń przez unikatowe osoby naszej reklamy.
Działania: Ruch
Reklamy w tej kampanii będą prowadzić do wybranego miejsca: strony www, sklepu online etc.
Kampania ta skupia się na osobach, które chętniej klikną w link sprzedażowy i przejdą do wybranego przez nas miejsca. Ten typ reklamy sprawdza się w większości biznesów on-line, ale także w biznesach stacjonarnych (np. kiedy chcemy skierować reklamy do cennika usług lub do menu restauracji).
Jej głównym miernikiem jest:
Kliknięcie w link – a więc liczba kliknięć w link sprzedażowy umieszczony w kampanii.
Działania: Aktywność
To najbardziej znany rodzaj reklamy płatnej na Facebooku. Dzielimy go na 3 opcje:
- Aktywność dotycząca posta.
- Polubienie strony (fanpage).
- Reakcja na zaproszenie na wydarzenie.
Reklama ma na celu zebranie jak największej ilości reakcji użytkowników wokół wybranego przez nas celu.
Działania: Instalacja aplikacji
Jak sama nazwa wskazuje, reklama ta zachęca do instalacji aplikacji.
Jej głównym miernikiem jest:
Instalacja aplikacji – liczba instalacji aplikacji pod wpływem reklam, które zostały zarejestrowane jako zdarzenia w aplikacji.
Działania: Pozyskanie kontaktów
Ten rodzaj reklamy skupiony jest na uzyskaniu kontaktów do potencjalnych nabywców (np. adresów e-mail) od osób zainteresowanych Twoją marką lub firmą. Aktualnie w 2020 ta reklama idealnie sprawdza się w rosnącej w szybkim tempie branży fotowoltaicznej. Potrafimy pozyskać nawet 20 kontaktów do zainteresowanych osób w ciągu dnia!
W tego typu formularzu możesz:
- Wybrać ekran z wprowadzeniem do naszej ankiety.
- Zadać wybrane pytanie (nie tylko o kontakt)
- Podziękować respondentom za odpowiedzi.
Głównym miernikiem kampanii jest:
Kontakt (wypełnienie formularza) – czyli zostawienie danych przez klienta w naszym formularzu kontaktowym.
Działania: wiadomości
Jej głównym miernikiem jest:
Ilość rozpoczętych konwersacji w Messengerze
Konwersja: Konwersja
Idealna forma reklamy dla sklepów internetowych. Do tego konieczny jest Facebook Pixel aby monitorować zachowania klientów na stronie czy sklepie.
Dzięki możliwości mierzenia konwersji, możemy sprawdzić, ile faktycznych zakupów/przejść do koszyka lub formularza/wpłaconych datkow etc. zostało dokonanych poprzez naszą reklamę.
W odróżnieniu od kampanii na ruch, tutaj nie liczymy jedynie kliknięć w reklamę ale faktyczne zakupy.
Tutaj przykładowy wynik jednego z naszych klientów.
Dlaczego ta kampania jest tak ważna i skuteczna?
Po pierwsze możemy dokładnie mierzyć wzrost przychodów z reklamy (np. wydajemy na reklamę 200 zł, nasz produkt kosztuje 50 zł, a z konwersji reklamy widzimy, że klienci zakupili 15 naszych produktów właśnie taką drogą..
Głównym miernikiem kampanii jest:
Dokonana konwersja (czyli wykonanie przez odbiorcę wybranego przez nas celu)
Konwersja: Sprzedaż katalogu
W tego typu kampanii możemy wybrać kilka opcji (oraz ilość dni np. w ciągu ostatnich 14 dni)
- Wyświetlono lub dodano do koszyka, ale nie zakupiono.
- Dodano do koszyka, ale nie zakupiono.
- Sprzedaż dodatkowych produktów.
- Sprzedaż krzyżowa produktów.
- Kombinacja niestandardowa .
Głównym miernikiem kampanii jest:
Dokonana konwersja
Konwersja: Ruch w firmie
Ten typ reklamy zachęca do odwiedzin w lokalizacji firmy, wyświetlając reklamy osobom w pobliżu.
Cel Ruch w firmie jest dostępny w przypadku firm posiadających wiele fizycznych sklepów, restauracji, salonów lub innych miejsc prowadzenia działalności biznesowej.
Głównym miernikiem kampanii jest:
Liczba kliknięć w przyciski CTA (wyszukanie lokalizacji/zaplanowanie spotkania etc.) – czyli kliknięcia w reklamę i wykonanie działań typu: telefon lub wejście w mapę.
Plusy Facebook Ads
System reklamowy Facebook Ads ma wiele plusów. Pierwszym z nich jest możliwość dotarcia do konkretnej grupy odpowiednio targetując reklamę. Możemy docierać zarówno do wąskich grup np. lokalnych, jak i dużych globalnych. Reklama na Facebooku jest pozytywnie odbierana przez użytkowników, gdyż materiały sponsorowane mają typowy charakter dla tej witryny i nie są nachalne. Dzięki promowaniu się na Facebooku możemy również uzyskiwać różne cele np. sprzedażowe, zwiększania świadomości marki czy zwiększania zasięgu.
Zainteresowany Facebook Ads ?
Jeżeli szukasz agencji która zna Facebooka od A do Z to dobrze trafiłeś!