content gap co to
content gap co to

Content Gap (luka treści)?

Content Gap można zdefiniować jako przestrzeń między tym, czego użytkownicy szukają w sieci, a otrzymywanymi wynikami. Zasadniczo jest to luka na rynku, którą należy wypełnić, aby spełnić zamiar wyszukiwania.

Dlaczego wypełnienie luki w treści jest ważne?

Istnieje kilka powodów, dla których ważne jest, aby znaleźć i wypełnić luki w treści.

Umożliwia stronom internetowym uzyskanie wglądu w skuteczność strategii marketingowej lub SEO . 

Tworzenie treści, które dostarczają odwiedzającym wszystkich potrzebnych im informacji, oznacza dłuższy czas wyświetlania , niższy współczynnik odrzuceń i zwiększa prawdopodobieństwo konwersji na Twojej stronie internetowej. 

Poprawia to podróż kupujących.

Wypełnianie luk w treści oznacza również, że witryna z większym prawdopodobieństwem odciągnie ruch od konkurencji, ponieważ będzie dostarczać bardziej trafnych informacji.

Jak wypełnić lukę w treści?

Najlepszym sposobem na zidentyfikowanie i wypełnienie content gap jest przeprowadzenie analizy luk w treści.

W tym celu witryny powinny sprawdzać ranking słów kluczowych, a także posty na blogu , strony docelowe , płatne treści reklam, strony witryn i platformy mediów społecznościowych.

Istnieją dwa rodzaje analizy luki treści, a mianowicie:

Content gap w witrynie wewnętrznej

Ten rodzaj analizy luk pozwala spojrzeć na to, co Twoja witryna oferuje odwiedzającym. Dzięki temu właściciel witryny może określić, czy musi poprawić treści dostarczane użytkownikom, aby zwiększyć zaangażowanie i poprawić UX (doświadczenie użytkownika) .

Analiza luki w słowach kluczowych dla konkurencji

Ta forma analizy luk pomaga stronom internetowym w odkryciu, które słowa kluczowe zajmują ich konkurenci, a których nie. Umożliwia stronie internetowej odkrycie, jakie treści muszą stworzyć, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu dla określonych słów i pokonać konkurencję.

Co jest zaangażowane w analizę luki w treści?

Przeprowadzając analizę luki w treści, musisz wziąć pod uwagę kilka rzeczy, aby jak najlepiej wykorzystać swoje wysiłki.

  • Zadaj sobie pytanie, dlaczego chcesz przeprowadzić analizę? Czego Twoim zdaniem brakuje w Twoich treściach? Czy jest wysoko w rankingu SERP ? Jak wyglądają konwersje w witrynie? Czy chcesz, żeby się poprawiły?
  • Spójrz na swoje treści. Czy spełnia on swój cel, czy też użytkownicy szukający informacji i lepszych usług będą szukać gdzie indziej? Jaka jest widoczność Twojej strony i współczynnik klikalności (CTR) ? 
  • Czy potrzebujesz poprawić autorytet swojej strony za pomocą bardziej imponujących linków zewnętrznych ? Czy musisz kierować reklamy na różne tematy strony?

Jakie narzędzia mogą pomóc w analizie content gap?

W sieci dostępnych jest wiele narzędzi, które mogą pomóc w analizie treści. Niektóre z nich to:

  • Buzzsumo
  • Sprawdzanie rankingu stron 
  • Ahrefs
  • SEMrush
najlepszy hosting wordpress

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *