Chociaż wciąż istnieją kontrowersje dotyczące tego czynnika rankingowego, optymalizację witryny w oparciu o koncepcję EAT można uznać za dobrą praktykę SEO . Dzieje się tak, ponieważ w najgorszym przypadku zwiększysz swoje szanse na zwiększenie ruchu.
W tym artykule porozmawiamy o tym, czym jest EAT i jak wpływa na strategie optymalizacji witryny. Podejdziemy do taktyki, aby poprawić ten czynnik na twoich stronach, a tym samym uzyskać więcej wizyt.
Gotowy, aby dowiedzieć się wszystkiego na ten temat? Zostań z nami i ciesz się lekturą! Oto tematy, które omówimy:
- Co Google mówi o EAT?
- Jaki jest wpływ EAT na YMYL (i czym jest YMYL)?
- Jakie są cechy stron wysokiej i niskiej jakości?
- Jakie jest znaczenie EAT autora?
- Jak algorytmy mierzą EAT?
- Jak poprawić EAT?
Co Google mówi o EAT?
W lutym 2019 r. samo Google potwierdziło, że EAT jest bardzo ważną częścią jego algorytmu.
Przyjrzyjmy się głębiej tematowi. W Google istnieje dokument o nazwie Quality Raters’ Guidelines (QRG), który jest pełen wytycznych dotyczących wiedzy eksperckiej, autorytatywności i zaufania (EAT). Jest to zestaw praktyk SEO zalecanych przez samą wyszukiwarkę.
Według bloga Google Webmasters , firma opracowuje te wytyczne, aby pomóc profesjonalistom zrozumieć, co Google chce zobaczyć na stronie internetowej pod względem jakości. Specjaliści Google zachęcają wszystkich do zapoznania się z materiałem.
Ale nie martw się: zrobiliśmy to za Ciebie. W wywiadzie dla CNBC, wiceprezes Google ds. wyszukiwania , Ben Gomes, powiedział:
„Możesz spojrzeć na wytyczne rankingu jako kierunek, w którym chcemy, aby poszedł algorytm wyszukiwania. Nie mówią, jak algorytm klasyfikuje wyniki, ale pokazują zasadniczo, co algorytm powinien zrobić”.
Innymi słowy, możemy zinterpretować, że to tylko kwestia czasu, aby EAT stał się bardzo trafny w algorytmie Google — a co za tym idzie, w strategiach SEO.
Jaki jest wpływ EAT na YMYL (i czym jest YMYL)?
Według Google, pierwszym krokiem do dobrego rankingu jest zrozumienie prawdziwego celu strony. Może to brzmieć trochę zbyt filozoficznie, ale tak nie jest.
W rzeczywistości przeznaczenie strony jest czymś, co można zrozumieć, zadając sobie bardzo praktyczne pytanie: „jak mam zamiar pomóc odwiedzającym?”.
Witryny lub strony bez wyraźnej korzyści mają mniejszą wiedzę fachową, autorytet i niezawodność, przez co otrzymują najgorsze pozycje w rankingu.
Najwyraźniej jako sposób ochrony użytkowników przed oszustwami Google ceni EAT jeszcze bardziej w witrynach, które mieszczą się w definicji Your Money lub Your Life (YMYL). Są to witryny medyczne, prawne lub finansowe .
Innymi słowy, strony YMYL to te, które doradzają ludziom w ważnych decyzjach. Zwykle starają się również sprzedawać produkty online — więc Google ma ich na oku.
Jednak nikt nie wie na pewno, które witryny Google uważa za YMYL. Tak więc, jeśli oferujesz swoim czytelnikom jakiekolwiek wskazówki lub porady, ważne jest, aby mieć oko na EAT — zwłaszcza jeśli akceptujesz transakcje kartą kredytową.
Krótko mówiąc, Google twierdzi, że witryny zawierające informacje medyczne, prawne, finansowe i inne powinny pochodzić ze źródeł uznawanych za władze w swoich obszarach.
Strony powinny również opierać się na dokładnych faktach i przedstawiać konsensus naukowy (przynajmniej w obszarach, w których istnieje pewien konsensus).
Jakie są cechy stron wysokiej i niskiej jakości?
Jak widzieliśmy do tej pory, sam Google często mówi o ważnych czynnikach stojących za jego rankingiem.
Innymi słowy, nie ma powodu do rozpaczy, o ile jesteś na bieżąco – zarówno jeśli masz już stronę, jak i jeśli wciąż rozwijasz swoją witrynę lub blog.
Oprócz wszystkiego, o czym mówiliśmy, największa na świecie wyszukiwarka wymienia atrybuty witryn i stron wysokiej jakości. Czy postępowałeś zgodnie z właściwymi wytycznymi ? Sprawdź to poniżej!g 3wsz
Charakterystyka stron wysokiej jakości
Zgodnie z wytycznymi Quality Raters’ Guidelines (QRG), pierwszą cechą strony wysokiej jakości jest właśnie wysoki poziom EAT. Pełna lista obejmuje:
- wysoki poziom wiedzy, autorytetu i rzetelności, w tym EAT związany z redaktorem i/lub autorem artykułów i informacji na stronach;
- znaczna liczba wysokiej jakości kluczowych treści;
- wystarczające informacje o tym, kto jest odpowiedzialny za witrynę lub wystarczające informacje na temat obsługi klienta, jeśli główna strona zakupu zawiera transakcje finansowe;
- pozytywną reputację serwisu odpowiedzialnego za główną treść strony.
Charakterystyka stron niskiej jakości
Wśród najczęstszych cech stron, które mają niską pozycję w rankingu, są:
- niewystarczający poziom EAT;
- słaba jakość kluczowych treści;
- brak informacji w treści głównej o przeznaczeniu strony;
- tytuł głównej treści jest przesadny lub oburzający;
- reklamy, które odwracają uwagę czytelnika od treści;
- brak wystarczających informacji o twórcy treści (Google nie docenia anonimowości);
- rozsądnie negatywną reputację strony internetowej lub twórcy treści.
Jeśli strona ma kilka z powyższych funkcji, jest bardzo prawdopodobne, że otrzyma złą pozycję w rankingu.
Jakie jest znaczenie EAT autora?
Istnieją dwa rodzaje EAT: EAT całej witryny (lub EAT całej marki) oraz, jeśli ma to zastosowanie, EAT autorów witryny. Oba są bardzo ważne!
Google twierdzi nawet, że stronę należy uznać za słabą, jeśli autor lub strona internetowa nie mają wystarczającej wiedzy na ten temat.
Innymi słowy, istnieje różnica między artykułem finansowym napisanym przez ekonomistę a artykułem napisanym przez profesjonalnego copywritera.
Na blogu Rock Content, na przykład, mamy kilka artykułów napisanych przez samych partnerów firmy.
Bez względu na to, jak świetni są pisarze w content marketingu , nic nie gwarantuje, że naprawdę wiedzą, o czym mówią.
Ta ocena zachęca do ghostwritingu . Przecież w tym przypadku serwis może liczyć na kogoś, kto pomoże w napisaniu treści, ale ostatnie słowo będzie należało do specjalisty.
W końcu to, co Google próbuje zrobić, to replikować w Internecie to, co już dzieje się w trybie offline. Jeśli szukasz porady podatkowej, wolałbyś przeczytać artykuł napisany przez dziennikarza z dyplomem czy przez księgowego z wieloletnim doświadczeniem i reputacją?
Podobnie, jeśli zdiagnozowano u Ciebie chorobę, czy chciałbyś przeczytać artykuły o Twoim stanie napisane przez specjalistę SEO? A może wolisz treści tworzone przez lekarza, który od lat leczy tę chorobę?
Innymi słowy, większość ludzi chce czytać artykuły pisane przez osoby z EAT: doświadczenie, autorytet i rzetelność.
Należy zauważyć, że nie umniejsza to znaczenia copywriterów. Wręcz przeciwnie: sprawia, że stają się bardziej wykwalifikowani, mając poparcie specjalistów w tej dziedzinie.
Jak algorytmy mierzą EAT?
Chociaż Google nie ujawnia szczegółów działania algorytmów, niektóre aspekty są prawdopodobnie częścią równania. Sprawdź je poniżej!
Wzmianki o autorze
Tak, po raz kolejny EAT autora pojawia się jako kryterium dla EAT całej strony.
Google wdrożyło ważną aktualizację algorytmu 7 lutego 2017 r. Była to pierwsza próba ustalenia przez wyszukiwarkę, które witryny mają dobre EAT.
Od tego dnia kilka witryn straciło pozycje na rzecz innych, które miały bardziej uznanych autorów. Autorytet autora można mierzyć na kilka sposobów, np. poprzez linki zwrotne z wiarygodnych źródeł wskazujące na ich treść i wzmianki jako eksperta w poruszanym temacie.
Generalnie autor uważany jest za autorytet, gdy można wygooglować jego nazwiska i znaleźć informacje, które dowodzą, że działa konsekwentnie w obszarze, o którym pisze. Dlatego poszukiwacz faworyzuje doświadczonych i renomowanych profesjonalistów.
Szczegół: Google wierzy, że może określić, które wpisy są spontaniczne, a za które są opłacane (tj. „sztucznie sfabrykowane”).
Jest duża różnica między byciem wspomnianym przez, na przykład, stażystę New York Timesa, a renomowanego dziennikarza NYT.
Dowody naukowe
Google nie chce ponosić odpowiedzialności za wskazywanie użytkownikom szkodliwych treści. Dlatego, jak widzieliśmy wcześniej, ważne jest, aby opierać swoje treści na dowodach naukowych. Dotyczy to szczególnie witryn YMYL.
Opinie
Poważne firmy, które są zaangażowane w to, co robią, zwykle działają na dłuższą metę. Dlatego poprawiają swoje treści, poprawiają błędy i aktualizują informacje, aby zapewnić użytkownikom to, co najlepsze.
Google również to rozważa. W każdym razie nie wystarczy zaktualizować posta tylko po to, aby wyświetlić nowszą datę. Jakość i prawdziwość tego, co jest napisane, musi decydować o częstotliwości aktualizacji.
Reputacja firmy
Trudno dokładnie określić, jak Google ocenia reputację firmy. Jednak nikt nie wątpi, że gigant technologiczny może w tym celu uzyskać dostęp do niezliczonych danych i inteligencji.
Zasadniczo brane jest pod uwagę wszystko, od wzmianek o marce w niezawodnych pojazdach prasowych po komentarze klientów w mediach społecznościowych .
Jak poprawić EAT?
Do tej pory dowiedzieliśmy się, że EAT jest ważną częścią algorytmów Google. Witryna bez wiedzy, autorytetu i niezawodności ma znacznie mniejsze szanse na uzyskanie dobrej pozycji w rankingu.
Dobrą wiadomością jest to, że autorytet można zbudować. Innymi słowy, nie musisz być gigantem treści, aby zdobywać pozycje na pierwszej stronie wyszukiwań. Musisz tylko wiedzieć, jak stale optymalizować właściwe aspekty.
Teraz dowiesz się, jak ulepszyć EAT, postępując zgodnie z własnymi wskazówkami Google.
Upewnij się, że otrzymujesz dobre recenzje
To, co ludzie mówią w internecie o Twojej firmie, naprawdę ma znaczenie. Google zakłada, że dobre firmy będą miały pozytywne oceny z różnych źródeł, takich jak realni klienci, eksperci w tej dziedzinie, a także prasa.
Jeśli sprzedajesz produkty, bardzo ważne są recenzje targowisk i stron zakupowych. W każdym razie recenzje w mediach społecznościowych również mają duże znaczenie.
Ogólnie rzecz biorąc , Google stara się określić ogólne nastawienie opinii publicznej do Twojej firmy.
Więc bądźcie spokojni o wyjątki. Każda marka otrzymuje jedną lub dwie negatywne recenzje od klientów, którzy w określonym dniu byli zestresowani. Ważne jest, aby spojrzeć na przeciętną opinię.
Jeśli większość ludzi narzeka na Twoją markę, produkt lub usługę, kluczowe znaczenie ma zainwestowanie energii w poprawę satysfakcji klientów. Jak widać, SEO i sukces klienta idą w parze.
Ponadto niektóre problemy mogą służyć jako alerty dotyczące Twoich ocen:
- Czy Twoi konkurenci otrzymują znacznie więcej komentarzy online? Jeśli tak, może to świadczyć o tym, że konkurencja cieszy się większym autorytetem niż Twój;
- Czy inne firmy mają znacznie większą liczbę pozytywnych recenzji niż Ty? Spróbuj dowiedzieć się dlaczego;
- Czy ogólne odczucia związane z opiniami klientów są negatywne?
Uzyskaj wzmianki z Wikipedii (lub stwórz własną stronę)
Wikipedia jest często wymieniana w wytycznych Google Quality Raters, co jasno pokazuje, że wyszukiwarka rozpoznaje ją jako wiarygodną witrynę.
Jest to sprzeczne z dotychczasowym przekonaniem, ponieważ eksperci SEO zwykli mawiać, że linki do Wikipedii nie mają znaczenia (ponieważ są linkami nofollow i nie pojawiają się na PageRank).
Wydaje się jednak, że Google faktycznie mierzy linki nofollow i wzmianki bez linków, gdy pochodzą one z witryn o wysokim autorytecie. Ciekawe, co?
Posiadanie własnej strony Wikipedii nie jest łatwe, ale jest możliwe. W tym celu musisz przestrzegać standardów Wikipedii, które obejmują:
- wszystkie informacje o Twojej firmie powinny być weryfikowalne;
- marka musiała uzyskać znaczące pokrycie z wiarygodnych źródeł.
Jak widać, kryteria Wikipedii są bardzo podobne do EAT, prawda? Dlatego trudno jest udawać autorytet. Posiadanie strony Wikipedii może pomóc poprawić postrzegany autorytet, ale nie możesz uzyskać strony Wikipedii, jeśli nie jesteś już postrzegany jako autorytet.
Tak czy inaczej, istnieje alternatywa: uzyskanie pozytywnych wzmianek o Twojej firmie na innych stronach Wikipedii. W niektórych obszarach możesz edytować artykuły i wspominać o swojej firmie.
Ale uwaga: aby to zrobić, musisz być bardzo ostrożny i uważny. Jeśli społeczność Wikipedii zda sobie sprawę, że tylko się promujesz, Twój link zostanie szybko usunięty.
Niech witryny o wysokim autorytecie wspominają o Tobie
To chyba najważniejszy aspekt EAT. W akronimie litera „A” oznacza „władzę”.
W Internecie najczęstszym sposobem zdobycia autorytetu jest wymienienie go w wiarygodnych źródłach, takich jak prasa i duże portale z treściami.
Jak już pisaliśmy wcześniej, Google ma coraz większą zdolność określania, które wypowiedzi w sieci są wiarygodne. Dlatego ważne jest, aby zachować czujność.
Jeśli link lub wzmianka jest zbyt łatwa do uzyskania, zwykle nie pomaga. Są to linki, za które zapłaciłeś lub w jakiś sposób zachęciłeś właściciela strony do rozmowy o Twojej firmie.
To samo dotyczy przypadków, w których dostarczyłeś treści. Nie odbiera to wartości postom gościnnym, ale niewątpliwie wzmianka w takim artykule jest mniej znacząca niż spontaniczny cytat specjalisty.
Dobre wzmianki na stronach o wysokim autorytecie są zwykle trudne do osiągnięcia. Jeśli jednak chcesz być uznawany za autorytet, niezwykle ważne jest, abyś znalazł sposób na ich zdobycie. Oto kilka pomysłów na wzmiankę na ważnych stronach internetowych:
- publikować oryginalne badania;
- podsumować aktualne badania naukowe;
- sieć z dziennikarzami za pośrednictwem mediów społecznościowych;
- tworzyć połączenia offline z osobami, które są uznawane za autorytety w swojej dziedzinie.
Uzyskaj wzmianki na forach
Jeśli ludzie są naprawdę podekscytowani Twoją marką, często cytują Cię na forach internetowych. Z jednej strony może wydawać się mało prawdopodobne, że wzmianki na forach pomogą w SEO. W końcu jest to coś, co można łatwo sfałszować.
Jednak to nie my to twierdzimy, ale samo Google. Niemniej jednak nie popełnij błędu: Google może określić, które wzmianki są warte wkładu w EAT, a które nie.
Wystarczy spojrzeć na forum, a nawet na Yahoo Answers, aby zobaczyć, czy rozmowa jest prawdziwa, czy sztucznie generowana przez specjalistę od marketingu.
A dlaczego Google analizuje informacje na forach? Proste: bez względu na to, jak przydatne są strony, takie jak TripAdvisor i Wikipedia, często najbardziej przydatne informacje pochodzą od użytkowników w luźnych dyskusjach. Jeszcze raz nie pomyl tej wskazówki jako zachęty do spamowania.
Naprawdę ważne jest monitorowanie wzmianek o marce w Internecie, aby zobaczyć, jak radzi sobie Twój wizerunek.
W ten sposób możesz wymusić ulepszenia swojego brandingu, aby ludzie mogli mówić więcej o Twoich produktach lub usługach.
Być niezawodny
Jedną z aktualizacji Google związanych z EAT był Medic, który miał miejsce w sierpniu 2018 roku. Od tego czasu gigant wyszukiwania zaczął cytować słowo „ bezpieczeństwo ”.
Wiele witryn, które spadły w rankingu Google po tej aktualizacji, miało problemy z niezawodnością, takie jak:
- duża liczba negatywnych komentarzy w Internecie;
- klienci, którzy skarżyli się na brak zwrotu;
- artykuły medyczne pozbawione odniesień naukowych lub zawierające stwierdzenia sprzeczne z obecnym konsensusem naukowym.
Pokaż EAT na swojej stronie
Jak mówi Google, EAT określa się głównie poprzez linki i wzmianki poza stroną internetową.
Nie wyklucza to jednak znaczenia optymalizacji EAT na własnej stronie internetowej.
Jednym ze sposobów pracy nad tym jest pokazanie, w jaki sposób Twoja firma stara się być bardziej wiarygodna i wyspecjalizowana w tym, co robi, a także w informacjach, które prezentuje opinii publicznej. W tym artykule dużo mówiliśmy o EAT, który jest częścią algorytmu Google.
Wreszcie, aby pójść dalej w swojej strategii SEO, ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób wyszukiwarki oceniają i klasyfikują treści według najróżniejszych kryteriów.
Co to jest EAT