Audyt sklepu internetowego. Gdy już posiadasz swój sklep internetowy zacząłeś sprzedawać albo już sprzedajesz ale czujesz że doszedłeś do ściany i wyniki sprzedażowe nie rosną warto przeprowadzić audyt sklepu internetowego. Czas skończyć kierować się tylko intuicją. Mierzenie i badanie rynku, konkurencji, ruchu jest istotne aby wejść poziom wyżej. Dzięki takiemu audytowi przeanalizujemy wszystkie istotne elementy Twojego e-sklepu – jego użyteczność, responsywność i bezpieczeństwo, dostosowanie pod kątem SEO oraz warunki techniczne, które powinien spełniać przeanalizujemy również twoją konkurencję oraz konkurencyjność twoich produktów.
Audyt techniczny sklepu internetowego
Na początek warto sprawdzić aspekty techniczne, które mają wpływ na twój sklep internetowy. Analizujemy jak długo ładuje się twoja strona, czy jak twoja strona jest widoczna przez wyszukiwarki, czy można odchudzić kod twojej strony, jak wyglądają kategorie, karty produktów oraz ile kroków musi wykonać użytkownik żeby dokonać zakupu. Im dłużej trwa, tym większe szanse, że użytkownicy nie dotrą do oferty sklepu, bo opuszczą witrynę wcześniej.
AUDYT UX sklepu internetowego
Audyt ma pokazać co najlepiej zrobić aby zwiększyć konwersję na twoim sklepie internetowym. Co robimy ?
- Uruchomienie lub odpowiednia konfiguracja Google Analytics. (najczęstszy błąd to źle skonfigurowany Google Analytics
- Implementacja narzędzi do tworzenia map ciepła i kliknięć
- Analiza konkurencji
Audyt SEO
Optymalizacja twojego sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarki to istotny element i obowiązkowy temat podczas wykonywania audytu sklepu internetowego. Co dla ciebie zrobimy ?
- weryfikujemy poszczególne meta tagi
- sprawdzamy opisy produktów (content is king)
- weryfikujemy linku które prowadzą do zakładek, kategorii, produktów
- sprawdzamy linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne
- analizujemy słowa kluczowe sprawdzamy które przynoszą większy ruch.
Audyt Marketingowy
Jest takie stare znane przysłowie „reklama dźwignią handlu” które nie wyjdzie z obiegu jeszcze długo. Często właściciele sklepów internetowych zaniedbują marketing, myślą że jak się kręci to już będzie się kręciło. Często też słyszę słowa „sprzedaż z Allegro mi wystarczy” albo ” nie mam tyle budżetu żeby bić się z największymi”. Warto przekierowywać klientów z Allegro na nasz sklep a te 10% prowizji allegrowej inwestować w reklamę swojego sklepu a nie pompować ruch Allegro. Co do budżetów wszystko pięknie można skalować. Masz w miesiącu budżet na marketing 1000zł można zrobić marketing za 1000zł i osiągnąć nawet 20 tysięcy obrotu, gdy klienci widzą takie wyniki w kolejnych miesiącach chętniej wyciągają pieniądze z portfela i inwestują w reklamę. Co robimy w ramach audytu marketingu ?
- sprawdzimy skuteczność twoich działań na kanałach social media
- przeprwoadzimy audyt twojego konta Google Ads
- sprawdzimy co robi konkurencja
- przeanalizujemy twoją strategię content marketingu
- zasugerujemy odpowiednią strategię oraz narzędzia dla twojej branży
Jeżeli jesteś zainteresowany przeprowadzimy prosty audyt twojego sklepu całkowicie za darmo! Zaproponujemy rozwiązania oraz pokażemy ile to u Nas kosztuje. Zapraszam do działu kontakt.
Zachęcamy do zapoznania się z raportem e-commerce 2020 w Polsce od Gemius.