Ile zapłacę za eksperta od marketingu w social media?

Social Media Marketing. Potrzebujesz pomocy z mediami społecznościowymi, ale nie jesteś pewien kosztów? Przeczytaj nasz przydatny przewodnik, aby dowiedzieć się, ile agencja marketingu w mediach społecznościowych lub freelancer będzie pobierać opłaty za zarządzanie stronami w mediach społecznościowych.

social media marketing

Czym jest marketing w mediach społecznościowych?

Marketing w mediach społecznościowych to praktyka promowania firmy lub wydarzeń online za pośrednictwem platform mediów społecznościowych. Najpopularniejsze platformy to Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Chociaż często używane są również Pinterest, Tik Tok, Snapchat i Reddit. 

Celem jest tworzenie treści, które zarówno pomagają budować odbiorców, jak i łączą się z nimi. Agencje marketingu w mediach społecznościowych lub freelancerzy będą planować treści i monitorować wyniki. Sprawdzać, co działa na Twojej platformie, ekspert ds. Marketingu w mediach społecznościowych może usprawnić Twoje cele dzięki dostosowanym treściom, które zostaną opublikowane w Twoich kanałach social media. 

Ich wiedza może również pomóc w tworzeniu udanych płatnych kampanii reklamowych. Może to pomóc w szybszym dotarciu do szerokiego grona odbiorców w porównaniu z organicznym budowaniem ruchu na swoich stronach.

Rozważania Social Media Marketing

 Zanim zaczniesz zatrudniać agencję lub freelancera do social media marketing w mediach społecznościowych, musisz mieć pojęcie o swoich aktualnych problemach i co chcesz osiągnąć. W ten sposób możesz dostosować swoje potrzeby do odpowiedniego eksperta.  

Jakość stanowisk i wymagana wiedza specjalistyczna będą miały wpływ na cenę. Niektóre agencje marketingu w mediach społecznościowych mają copywriterów, projektantów, programistów i statystyków, którzy mogą pracować razem dla każdego klienta. Na drugim końcu skali można również znaleźć kogoś, kto sam spróbuje każdego z tych atrybutów, co może być tańsze, jeśli głównym zmartwieniem jest budżet. 

Czynniki wpływające na koszt: 

Koszt marketingu w mediach społecznościowych może się znacznie różnić. Oto niektóre z kluczowych czynników wpływających na koszt: 

  • Złożoność usługi 
  • Stawki godzinowe a pakiety 
  • Doświadczenie zawodowe 

Złożoność usługi 

Koszt marketingu w mediach społecznościowych będzie zależał od złożoności usługi, której potrzebujesz. Częstotliwość postów ma również wpływ na koszty, ponieważ im więcej potrzebujesz, tym dłużej zajmie wygenerowanie i zaplanowanie. 

Większość właścicieli firm wybiera średni pakiet miesięczny, który wynosi od 700 do 1300 zł miesięcznie. Obejmuje to generowanie treści i obsługę kanałów, ale nie byłoby tak dogłębne, jak to, co mogą zapewnić inne pakiety. 

Jednak piękno marketingu w mediach społecznościowych polega na tym, że można go całkowicie dostosować do swoich potrzeb. Można więc zacząć od małych rzeczy i zwiększyć poziom wsparcia, którego potrzebujesz, a nawet ograniczyć usługi, które nie są potrzebne. 

Zarządzanie marketingiem w mediach społecznościowych

Na podstawowym poziomie możliwe jest zarządzanie marketingiem w mediach społecznościowych już za 100zł za godzinę. Z drugiej strony kompleksowy pakiet może kosztować 2000 złotych lub więcej. Obejmuje to obsługę klienta, zarządzanie plikami danych oraz projektantów poziomu ekspertów i copywriterów, którzy będą tworzyć Twoje comiesięczne treści.

Inne uwagi:

Jeśli jesteś nowicjuszem w mediach społecznościowych, oto kilka rzeczy do przemyślenia podczas planowania strategii w mediach społecznościowych: 

  • Twoje cele marketingowe w mediach społecznościowych 
  • Kanały mediów społecznościowych
  • Comiesięczne tworzenie treści
  • Obsługa klienta 
  • Zarządzanie treścią
  • Płatna reklama 
  • Kompilowanie statystyk i generowanie raportów

Twoje cele marketingu w social media

Właściwie używane media społecznościowe są potężnym medium, które pozwoli Ci nawiązać kontakt z odbiorcami. Zidentyfikowanie swoich celów pomoże usprawnić Twoje wysiłki. Na przykład, czy chcesz zwiększyć liczbę obserwujących stronę? Co powiesz na zwiększenie sprzedaży określonej usługi, którą oferujesz? 

Większość firm ma wiele celów, które mogą się zmieniać w zależności od pory roku lub potrzeb samej firmy. Każdy cel będzie wymagał opracowania określonej strategii, aby móc go osiągnąć. 

Kanały mediów społecznościowych

Jeśli jesteś startupem, Twoja firma może nie mieć jeszcze skonfigurowanych kanałów mediów społecznościowych. Możesz też nie mieć pewności, które platformy będą pasować do Twojej firmy i pozwolą Ci najlepiej dotrzeć do docelowych odbiorców. 

Marketing w mediach społecznościowych może pomóc Ci zacząć lub rozpocząć od miejsca, w którym aktualnie się znajdujesz. Jeśli chodzi o cenę, im więcej treści trzeba wygenerować pod względem typu platformy i częstotliwości, tym będzie droższe. Jednak biorąc pod uwagę ideę marketingu, który ma generować zwrot, jeśli zostanie wykonany prawidłowo, marketing w mediach społecznościowych przyniesie zdrowy zwrot z inwestycji. 

Facebook

Facebook ma 2,7 miliarda użytkowników, co czyni go doskonałym miejscem do realizacji strategii marketingowej w mediach społecznościowych. Wybrany przez Ciebie ekspert powinien być dobrze zorientowany w całym Facebooku, a dokładniej w Facebook Ads, ponieważ zarządzanie budżetami reklamy cyfrowej jest bardzo ważne. 

Zaangażowanie to także ogromna część tego, jak działa Facebook. Oprócz odpowiadania klientom, musisz polubić i udostępniać treści oraz zachęcić użytkowników, aby zrobili to samo z Twoimi treściami. Może się to zdarzyć tylko wtedy, gdy treść publikowana na Twojej stronie jest angażująca i odpowiednia dla odbiorców.

Twitter

Twitter to zwięzłe wiadomości i sprytne wykorzystanie obrazów. Użytkownicy mogą polubić lub przesłać dalej wszystko, co publikujesz. Chociaż zasięg Twoich tweetów można znacznie zwiększyć dzięki odpowiedniemu użyciu hashtagów i tagów. 

Twitter ma również platformę reklamową. Nie jest tak złożony jak Facebook, ale nadal wymaga kompetentnego podejścia, aby dotrzeć do właściwych odbiorców. Musisz wziąć pod uwagę treść wiadomości i czas, w którym wychodzi, aby osiągnąć sukces. 

Instagram

Marketing w mediach społecznościowych na Instagramie polega na uchwyceniu odpowiedniego obrazu i treści wideo. Ponadto każdy post wymaga atrakcyjnego tekstu pod spodem, który również wykorzystuje hashtagi i tagowanie. 

Możliwa jest również sprzedaż produktów przez Instagram i budowanie stron marek. Można to ułatwić dzięki funkcji „promocji”. Możesz zorganizować promocję określonych produktów lub usług, które Twój ekspert ds. marketingu w mediach społecznościowych uruchomi i będzie dla Ciebie monitorował. 

Youtube

Użytkownicy coraz częściej konsumują coraz więcej treści wideo. Dla biznesu to jeden z najlepszych sposobów na promocję Twoich usług. Na przykład mechanik może przesłać poradnik „jak to zrobić”, jak zmienić oponę. Na samym filmie można zarabiać, co oznacza, że ​​zarobisz za każde obejrzenie. Możesz jednak zostawić swoje dane kontaktowe w polu opisu, aby klienci mogli Cię znaleźć. 

Filmy z YouTube można udostępniać w mediach społecznościowych lub osadzać na stronach bloga. Chociaż przechwytywanie wciągającego wideo wymaga umiejętności, edytuj je, a następnie prawidłowo udostępnij. W grę wchodzą również elementy SEO, dlatego najlepiej pozostawić swoje filmy na YouTube ekspertowi ds. Marketingu w mediach społecznościowych. 

Comiesięczne tworzenie treści

Główna część marketingu w mediach społecznościowych dotyczy generowania i planowania treści. W zależności od Twojej firmy możesz chcieć, aby post codziennie pojawiał się we wszystkich kanałach. Chociaż niektóre firmy zwiększają to do każdej godziny w ciągu dnia. Twoja agencja lub freelancer pomoże Ci to rozwiązać, sprawdzając swoje statystyki, aby zobaczyć, kiedy Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni. 

Treść musi być odpowiednia dla Twojej firmy, ale także być czymś, z czym ludzie będą chcieli się angażować. Od decydujących sondaży po humorystyczne posty, w prawidłowym funkcjonowaniu mediów społecznościowych jest znacznie więcej, niż się wydaje na pierwszy rzut oka. Dlatego Twoje comiesięczne treści muszą być na miejscu.

Obsługa klienta

Jeśli jesteś właścicielem firmy internetowej lub sklepu internetowego, możesz wymagać obsługi klienta w ramach pakietu marketingowego w mediach społecznościowych. Obejmuje to odpowiadanie klientom, którzy do Ciebie piszą, oraz tym, którzy zostawiają komentarze na Twojej stronie. Samo świadczenie tej usługi może być bardzo czasochłonne, dlatego wiele firm zleca to ekspertowi ds. marketingu w mediach społecznościowych. 

Zarządzanie treścią

Charakter mediów społecznościowych polega na tym, że są areną publiczną. Ludzie mogą publikować prawie wszystko, co może zawierać spam lub obraźliwe treści. Dlatego musisz mieć kogoś, kto dokładnie monitoruje Twoje kanały, aby usunąć takie treści, zanim będzie to miało negatywny wpływ na Twój kanał jako całość. 

Dotyczy to również aspektów takich jak negatywne recenzje, z którymi do pewnego stopnia spotkają się wszystkie firmy. Takie kwestie wymagają przemyślanego podejścia do sytuacji, ponieważ nieprofesjonalna odpowiedź może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Eksperci od mediów społecznościowych są dobrze zorientowani we wszystkich aspektach zarządzania kanałami, co pomoże chronić wizerunek Twojej firmy i pracować nad konstruktywnym rozwiązywaniem wszelkich problemów. 

social media marketing jest ważny dla twojego biznesu

Płatna reklama

Większość platform mediów społecznościowych ma płatne opcje reklamowe, takie jak reklamy na Facebooku. Zrozumienie, jak skutecznie tworzyć kampanie, wymaga sporej wiedzy technicznej, nie wspominając o umiejętnościach matematycznych. W przeciwnym razie możesz wyrzucić duże sumy pieniędzy na reklamy, które nie działają lub nawet są odrzucane przez platformę. 

Dlatego zrozumienie reklamy płatnej jest ważnym aspektem marketingu w mediach społecznościowych. Twój ekspert będzie współpracował z Tobą, aby opracować grupę odbiorców i budżet. Koszty płatnej reklamy są ustalane z góry, a zasięg możesz dostosować do swojego budżetu. 

Kompilowanie statystyk i generowanie raportów

Oprócz generowania treści do mediów społecznościowych wybrany freelancer lub agencja będzie musiała skompilować statystyki i wygenerować raporty o postępach Twoich kampanii. Na przykład, ilu obserwujących zdobyłeś, odkąd przejęli Twoje kanały. Lub do ilu użytkowników dotarła Twoja płatna reklama i ile konwersji wygenerowała dla firmy.

Ten rodzaj usługi jest bardziej kompleksowy, ale jest najlepszym sposobem określenia, co działa w kanałach mediów społecznościowych, a co nie. To także świetna okazja do podzielenia się pomysłami na temat tego, co może zadziałać w przypadku nadchodzących postów, w oparciu o wyniki poprzednich treści. 

Czy warto inwestować w Social Media Marketing?

Jeśli brakuje Ci czasu lub wiedzy, aby skutecznie promować swoją firmę za pośrednictwem mediów społecznościowych, warto zainwestować w eksperta. Zaplanują Twoje comiesięczne treści, zaplanują je i będą monitorować skuteczność każdego posta. Marketing w mediach społecznościowych obejmuje również uruchamianie płatnych reklam z Twoich platform, co wymaga specjalistycznego podejścia. 

Biorąc pod uwagę, jak ważne są media społecznościowe dla tworzenia odbiorców, opłaca się, aby Twoimi osobami zaopiekował się ktoś, kto nie tylko wie, co robi, ale także jest naprawdę pasjonatem. Dlatego warto zainwestować w ekspertów od marketingu w mediach społecznościowych. 

Zobacz, jak Twoje statystyki w mediach społecznościowych szybują w górę a sprzedaż rośnie!

Poznaj nasze plany i cennik naszych usług. Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą z nami albo masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu!

Plan Mini

PLN 499
  • Zadbanie o wygląd profilu
  • 1 post w tygodniu Facebook/Instagram
  • Czas specjalisty social media 5h
  • Raporty miesięczne
Wybieram

Plan Basic

PLN 800
  • Zadbanie o wygląd profilu
  • 2 posty w tygodniu Facebook/Instagram
  • Czas specjalisty social media 10h
  • Raporty miesięczne
  • Reklamy Facebook Ads (budżet do ustalenia)
  • Instalacja Facebook Pixel
  • Promowanie 1 wpisu w miesiącu
Wybieram

Plan Silver

PLN 1200
  • Zadbanie o wygląd profilu
  • 3 posty w tygodniu Facebook/Instagram
  • Czas specjalisty social media 15h
  • Raporty miesięczne
  • Reklamy Facebook Ads (budżet do ustalenia)
  • Instalacja Facebook Pixel
  • Promowanie 1 wpisu w miesiącu
Wybieram

Wyślij do nas formularz kontaktowy a my odezwiemy się do Ciebie!