Content Gap (luka treści)?
Content Gap można zdefiniować jako przestrzeń między tym, czego użytkownicy szukają w sieci, a otrzymywanymi wynikami. Zasadniczo jest to luka na rynku, którą należy wypełnić, aby spełnić zamiar wyszukiwania.
Dlaczego wypełnienie luki w treści jest ważne?
Istnieje kilka powodów, dla których ważne jest, aby znaleźć i wypełnić luki w treści.
Umożliwia stronom internetowym uzyskanie wglądu w skuteczność strategii marketingowej lub SEO .
Tworzenie treści, które dostarczają odwiedzającym wszystkich potrzebnych im informacji, oznacza dłuższy czas wyświetlania , niższy współczynnik odrzuceń i zwiększa prawdopodobieństwo konwersji na Twojej stronie internetowej.
Poprawia to podróż kupujących.
Wypełnianie luk w treści oznacza również, że witryna z większym prawdopodobieństwem odciągnie ruch od konkurencji, ponieważ będzie dostarczać bardziej trafnych informacji.
Jak wypełnić lukę w treści?
Najlepszym sposobem na zidentyfikowanie i wypełnienie content gap jest przeprowadzenie analizy luk w treści.
W tym celu witryny powinny sprawdzać ranking słów kluczowych, a także posty na blogu , strony docelowe , płatne treści reklam, strony witryn i platformy mediów społecznościowych.
Istnieją dwa rodzaje analizy luki treści, a mianowicie:
Content gap w witrynie wewnętrznej
Ten rodzaj analizy luk pozwala spojrzeć na to, co Twoja witryna oferuje odwiedzającym. Dzięki temu właściciel witryny może określić, czy musi poprawić treści dostarczane użytkownikom, aby zwiększyć zaangażowanie i poprawić UX (doświadczenie użytkownika) .
Analiza luki w słowach kluczowych dla konkurencji
Ta forma analizy luk pomaga stronom internetowym w odkryciu, które słowa kluczowe zajmują ich konkurenci, a których nie. Umożliwia stronie internetowej odkrycie, jakie treści muszą stworzyć, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu dla określonych słów i pokonać konkurencję.
Co jest zaangażowane w analizę luki w treści?
Przeprowadzając analizę luki w treści, musisz wziąć pod uwagę kilka rzeczy, aby jak najlepiej wykorzystać swoje wysiłki.
- Zadaj sobie pytanie, dlaczego chcesz przeprowadzić analizę? Czego Twoim zdaniem brakuje w Twoich treściach? Czy jest wysoko w rankingu SERP ? Jak wyglądają konwersje w witrynie? Czy chcesz, żeby się poprawiły?
- Spójrz na swoje treści. Czy spełnia on swój cel, czy też użytkownicy szukający informacji i lepszych usług będą szukać gdzie indziej? Jaka jest widoczność Twojej strony i współczynnik klikalności (CTR) ?
- Czy potrzebujesz poprawić autorytet swojej strony za pomocą bardziej imponujących linków zewnętrznych ? Czy musisz kierować reklamy na różne tematy strony?
Jakie narzędzia mogą pomóc w analizie content gap?
W sieci dostępnych jest wiele narzędzi, które mogą pomóc w analizie treści. Niektóre z nich to:
- Buzzsumo
- Sprawdzanie rankingu stron
- Ahrefs
- SEMrush
- Jak przygotować i wdrożyć strategię content marketingu?
- Facebook, przecież to takie proste.
- Dlaczego ludzie porzucają koszyki?
- Jak wysyłać wiadomości e-mail o porzuconym koszyku WooCommerce w MailPoet + najlepsze praktyki
- Jak zwiększyć swoją reputację autora zgodnie ze standardami Google EAT